Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:17:37 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Nieuw DKK  (Read 2870 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
nlevers-cornet
Poster
*
Offline Offline

Posts: 23


View Profile
« on: April 14, 2011, 01:58:40 pm »

In ons systeem bestaat een DKK AFHAAL dat een artikel AFHAAL trikkert. Een debiteur kan dus als hij afhaald een afhaalvergoeding krijgen van €... per Ton (dit is een negatief bedrag).

Nu wil ik graag een nieuwe DKK toevoegen met hetzelfde principe alleen dan een toeslag ipv een vergoeding. Dat is geworden DKK DIESELKOSTEN dat het artikel DIESELTOESLAG trikkert (eea in TEST). Daaronder "hangen" debiteuren idem als bij AFHAAL.

Als ik nu een verkooporder maak dan komt het artikel DIESELTOESLAG netjes als 2e regel op de order te staan en in eerste instantie klopt het, maar ga ik een regel aanpassen dan krijg ik een volgende melding: Prijs per eenh. 2.9500 wordt 2.9566. 
Als je de order regel daarna leest staat er wel weer 2.95..... wat gebeurt er achter de schermen waardoor dit op het scherm komt??? dan wel hoe is dit op te lossen???

Ik hoor graag!!!!!
Nathalie
Logged

bs
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 28, 2011, 10:26:45 am »

Is dit puntje aan jullie aandacht ontsnapt, of wordt er al naar gekeken?
In het laatste geval is het wel handig wanneer er een bolletje getoond wordt.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
nlevers-cornet
Poster
*
Offline Offline

Posts: 23


View Profile
« Reply #2 on: May 05, 2011, 02:21:53 pm »

Ik zou hier nou toch wel graag een reactie op willen krijgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Logged

bs
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #3 on: May 05, 2011, 02:55:23 pm »

Misschien is er niet gereargeerd omdat we met het gegeven voorbeeld misschien niet zoveel kunnen? Welke Debiteur/Artikel moeten we gebruiken om de DKK DIESELKOSTEN te triggeren? Wat Scherm voorbeeldjes zouden wellicht al wat informatie verschaffen. Graag even een voorbeeld aanleveren dan kunnen we verder kijken (het liefst in de test-bestanden, dan kunnen we er gelijk mee spelen).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
nlevers-cornet
Poster
*
Offline Offline

Posts: 23


View Profile
« Reply #4 on: May 05, 2011, 03:24:06 pm »

Nou, dan had deze vraag al eerder gesteld kunnen worden, maar goed.....

Alles is in test aan gezien ik het aan het testen ben, stond ook in het eerste verhaal.
Helaas heeft pascal alles opgeschoont dus even opnieuw. DKK is nu DIESELTOESLAG met artikel DIESELTOESLAG
Debiteur bv ROEDEN of WYKNIE, bij de eerste gebeurt er van alles en bij de tweede lijkt het goed te gaan (deze klant heeft ook nog een andere DKK nl AFHAAL) na wijzigen.
er staan in test twee nieuwe verkooporders 20110505001 en 2

Zijn er nog meer vragen dan hoor ik het graag!!
Logged

bs
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #5 on: May 06, 2011, 01:53:05 pm »

Nou het heeft even wat uitzoekwerk gekost, maar het was een kombinatie van Dkk's en instellingen. Dkk Dieselkosten moet alleen bij Leveren en Bedrag tonen in Netto Prijs moet 'N' zijn. Nu gaat het goed.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
nlevers-cornet
Poster
*
Offline Offline

Posts: 23


View Profile
« Reply #6 on: May 06, 2011, 02:03:12 pm »

Richard, nogmaals bedankt.
Nadat je hebt gereageerd (als enige van je collega's) heb je het snel en goed opgelost.
Top
Logged

bs
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: May 20, 2011, 08:58:00 am »

Toch werkt het (hier) als volgt :

Er komt iets voorbij (forum, maar kan ook email zijn natuurlijk), en het is "even" te lastig om meteen te begrijpen. Dus, je kan rustig een kwartier bezig zijn met alleen lezen van enkele zinnen om te begrijpen wat er wordt bedoeld. In 50% van de gevallen kunnen we zien dat er iets niet juist moet zijn in het verhaal (inconsistent) en dan vragen we daar wel naar. Als dit niet het geval is, ligt de bal dus bij ons, maar begrijpen we er intussen zo weinig van dat we er toch niets mee kunnen zonder de situatie te gaan naspelen, bij de klant kijken, enzovoort. Tegelijk kan het dan ook nog gebeuren dat je geen idee hebt wat je moet gaan doen.
En in dat geval moet je er werkelijk een dag voor uittrekken voor het geval je die dag nodig hebt. En, die dag heb je in principe nooit, omdat er altijd wel dingen tussendoor komen die wel begrijpelijk zijn en meteen behandeld kunnen worden.

Ik geef doodleuk nu een voorbeeld, opdat iedereen misschien eens leert dat je niet te snel moet denken "wij hebben toch een onderhoudskontrakt, dus de bal ligt *altijd* bij Heart" :

http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23335.msg37252#msg37252

Lees deze post en de paar erna (t/m 19-05) en zie vooral de verwondering van deze immer hulpgevende persoon die kennelijk denkt dat hij wel wat beters heeft te doen dan verder uitleggen.

Ik wil hiermee op geen enkele wijze zeggen dat in jouw topic hetzelfde aan de hand is/was (is werkelijk niet het geval), maar wel dat wij soms minder kunnen dan de betreffende poster kan (of wil, zoals in dit voorbeeld) zien. In dit geval zou ik kunnen zeggen dat ik twee vraagtekens zie in mijn betreffende post aldaar, maar ik laat het er even bij en ga aan de gang met iets anders.

smile
Peter
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.103 seconds with 20 queries.