Nu we er mee bezig zijn, zie ik plotseling iets wat mij zo onlogisch lijkt, dat ... ik het nooit heb gezien ...
Nu zit er in een verkooporder header 2 maal het veld datum, namelijk "Leverdatum" en "Eerst mogelijke verzendatum"
Weet je wel zeker dat je hier Leverdatum bedoelt ? ik zie de logika hier niet van;
Je hebt een klant voor Japan. Geen idee of daar boten heengaan, maar laten we maar zeggen van wel. Het systeem berekent voor jou dat je 35 dagen eerder moet leveren, en zet dit in de Verzenddatum (waarop de print normaal werkt). De klant geeft aan dat het ook wel 10 dagen eerder bij hem in huis mag zijn dan oorspronkelijk gevraagd (dit is dus de Leverdatum voor HEM). Vevolgens uit dit zich in de eerst mogelijke Verzenddatum die 10 dagen vervroegt. De (normale) Verzenddatum verandert niet.
Maar nu ga jij ineens sturen op de Leverdatum die 35 dagen vooruit ligt versus die twee andere datums ? (1 eigenlijk, zoals jij het wilt).
Dat wordt niet wat volgens mij ...
Beide data hebben hun eigen relevantie zoals al probeer aan te geven.
Daarom wil ik in staat zijn om op orderregelniveau op basis van beide data een overzicht te printen.
Nu kan dat maar op basis van 1 datum.
De reden dat ik deze lijst heb gekozen is omdat deze het dichts bij hetgeen ligt wat men operationeel aan data gebruikt.
Immers sales wil op een bepaalde datum het materiaal bij de klant hebben en logistiek moet op een bepaalde datum het materiaal op transport stellen.
Daar de rappellijst eigenlijk al de andere relevante data bevat leek het mij het simpelste om de selectie van 2 dattum sorteringen mogelijk te maken ipv jullie te vragen een geheel nieuwe functie te maken met dezelfde selecties en informatie mogelijkheden waarbij alleen een andere datum als primair gekozen wordt.
Dus aub dit heroverwegen en de functionaliteit beschikbaar stellen