Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 09:20:22 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9
  Print  
Author Topic: Wie kan mij helpen (PDF verhaal)  (Read 52861 times)
0 Members and 5 Guests are viewing this topic.
Eric-Jan
Poster
*
Offline Offline

Posts: 15


View Profile
« Reply #75 on: March 03, 2011, 02:42:21 pm »

Peter,

Sta je alweer ?
Ik krijg van menig gebruiker de vraag of het vinkje bij de rubriek "Printfile opslaan" weg kan en het vinkje ingevuld kan worden bij "PDF tonen" (zie bijlage).
Helaas kan ik dit niet zelf veranderen (d.m.v. dynscreen). Ik begrijp uit de hele discussie dat jij als automatiseerder dit niet wilt. Heb jij een andere oplossing voor dit verzoek of moeten de gebruikers met deze beslissing leren leven?

Eric-Jan

* Printen PDF.doc (107.5 KB - downloaded 119 times.)
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #76 on: March 04, 2011, 10:50:09 am »

Haha, je brengt het nog netjes. Maar het lijkt mij een keurig opgezet "iets" in overleg ... (bedenk er maar iets bij smile)

Hoe dan ook ... alles is goed met de juiste argumenten. Ik zit vol met argumenten, dat heb je gezien. Trouwens, als gebruiker juist, en niet als automatiseerder. Hooguit weet de gebruiker die vindt dat 'ie automatiseerder is de argumenten zo te draaien dat 'ie wel gelijk zal hebben. Of zo.

Snap je ? nee.
Geeft niets. Maar wat zijn nu die argumenten aan jullie kant ? ik bedoel, ik zie ze niet, da's duidelijk (zie mijn argumenten).

?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Eric-Jan
Poster
*
Offline Offline

Posts: 15


View Profile
« Reply #77 on: March 04, 2011, 11:23:03 am »

De gebuikers vragen mij of ik de 2 bewuste rubrieken default wil aanpassen. Waarom ? Omdat ze zo het prettigst werken.  Ik kan mij verder niet zo druk maken of dit wel/niet de juiste (theoretische) werkwijze is. Dus de argumentatie hier: gerbruikersgemak.
Logged
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #78 on: March 04, 2011, 11:59:00 am »

Beste,

Is het mogelijk om vanuit Heart Orderbevestiging, Pakbon en factuur van 1 klant naar verschillende adressen te Emailen
( b.v. pakbon naar ontvanger, Orderbevestiging naar besteller , factuur naar hoofdkantoor)?

Het komt bij ons vaker voor dat deze naar verschillende adressen gaan (omdat wij op lokatie(s) leveren die de klant aangeeft).

Zoja...hoe?
Zonee...kan dit gemaakt worden en hoeveel uur zal dit kosten?
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #79 on: March 04, 2011, 12:47:05 pm »

Frans, volgens mij kan je bij de Kontaktpersonen van de Relatie regelen wie welke soort ontvangt. Dat zijn dus automatisch je verschillende email adressen.

Of ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #80 on: March 04, 2011, 12:47:36 pm »

Quote
Ik kan mij verder niet zo druk maken of dit wel/niet de juiste (theoretische) werkwijze is.

Ik wel.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Eric-Jan
Poster
*
Offline Offline

Posts: 15


View Profile
« Reply #81 on: March 04, 2011, 01:05:20 pm »

Is het ook mogelijk dat je een antwoord geeft op mijn vraag/verzoek?
De vraag is/was: Heb jij een andere oplossing voor dit verzoek of moeten de gebruikers met deze beslissing leren leven?

Logged
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #82 on: March 04, 2011, 01:15:50 pm »

Frans, volgens mij kan je bij de Kontaktpersonen van de Relatie regelen wie welke soort ontvangt. Dat zijn dus automatisch je verschillende email adressen.

Of ?
Wanneer ik bij Kontaktpersonen en /of relaties (F5) bij tabblad 1 kijk, kan ik maar 1 email adres opgeven en niet meerdere?

Of?
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #83 on: March 04, 2011, 01:17:56 pm »

Maar je kan toch per Kontaktpersoon aangeven welke soort (Faktuur, Pakbon enz.) hij zal ontvangen ? Dus KP-A de Faktuur en KP-B de Pakbon. En beiden zullen wel een ander email adres hebben, maar daar gaat het (dan) al niet meer om.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #84 on: March 04, 2011, 01:20:48 pm »

Is het ook mogelijk dat je een antwoord geeft op mijn vraag/verzoek?
De vraag is/was: Heb jij een andere oplossing voor dit verzoek of moeten de gebruikers met deze beslissing leren leven?

Ik zeg niemand dat die ergens mee moet gaan leven als het "onhebbelijk" is. Maar laten we even gewoon doen, en (in)zien dat je feitelijk verlangt dat mijn argumenten allemaal niet belangrijk zijn (ofwel : maak alsjeblieft weer ongedaan ook al kan je dan zelf niet meer werken), terwijl een argument "maar ze willen het" geen argument is. Daar kan ik niets mee.

Als je vindt dat ik er toch wat mee moet kunnen ... tja, ik kan het nou eenmaal niet.
En ook al vraag je er misschien open en eerlijk naar, ik weiger om een antwoord "ze moeten er maar mee leren leven" te geven. Zal je ook wel niet waarderen, maar het is niet anders.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #85 on: March 04, 2011, 01:33:42 pm »

Maar goed, een Bedrijfsparameter zal het wel oplossen (die dus de handel precies omdraait). Die zal ik dan wel moeten betalen, want ik ben immers de versoorzaker.

Hopelijk krijg je vervolgens het verzoek van die ene gebruiker die het intussen toch handiger vond zoals ik het voorstel - om het weer terug te draaien, en dan hoef je aan die gebruiker wat mij betreft heus geen verantwoording te vragen. Dan maken we het voor zo'n gebruiker gebruikers afhankelijk (3 uur), maar mag je die Bedrijfsparameter (4 uur) wat mij betreft ook nog betalen (want die is er dan intussen behoorlijk voor niets).

Zo maar doen dan ? (Bedrijfsparameter dus, gratis)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #86 on: March 04, 2011, 01:36:46 pm »

Maar je kan toch per Kontaktpersoon aangeven welke soort (Faktuur, Pakbon enz.) hij zal ontvangen ? Dus KP-A de Faktuur en KP-B de Pakbon. En beiden zullen wel een ander email adres hebben, maar daar gaat het (dan) al niet meer om.

Het klopt dat ik bij tb1 een adres kan opgeven en bij tb2 kan aanvinken wat deze ontvangen mag,  maar ik zie niet hoe (waar) ik de pakbon naar A kan sturen, orderbevestiging naar B en factuur naar C (van 1 en dezelfde kontaktpersoon!).

Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Eric-Jan
Poster
*
Offline Offline

Posts: 15


View Profile
« Reply #87 on: March 04, 2011, 01:40:48 pm »

Wat ons betreft een goede oplossing. Vast bedankt.
Logged
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #88 on: March 04, 2011, 01:56:10 pm »

Ok.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #89 on: March 04, 2011, 02:04:49 pm »

Frans, misschien begrijp ik je niet;

Quote
Is het mogelijk om vanuit Heart Orderbevestiging, Pakbon en factuur van 1 klant naar verschillende adressen te Emailen

Hiermee zou je kunnen bedoelen "de Pakbon naar meerdere adressen *tegelijk*. Dit kan niet. Kan voor de Faktuur overigens wel.

Quote
( b.v. pakbon naar ontvanger, Orderbevestiging naar besteller , factuur naar hoofdkantoor)?

Ik zou niet weten waarom niet. Maar zie onderstaand plaatje; gebruik je dat daarvoor ? ik bedoel, ik weet niet wat je met "tb1", "tb2" bedoelt. Misschien zit daar wel iets.

Quote
maar ik zie niet hoe (waar) ik de pakbon naar A kan sturen, orderbevestiging naar B en factuur naar C (van 1 en dezelfde kontaktpersoon!).

Zie je wel, ik snap er niets van ! Ik wil niet zeggen dat dit geen Nederlands is, maar "ontleden" lukt mij hier niet.
Dus wat bedoel je hier nou ?


* Emails01.png (13.72 KB, 682x465 - viewed 216 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 21 queries.