Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:40:00 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Functie LOPRPO1 niet naar scherm te printen  (Read 4099 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« on: December 30, 2010, 10:12:27 am »

Goedemorgen,

als we proberen functie LOPRPO1, via pad 5-2-8-1 naar het scherm te printen loopt hij vast op bepalen eigenschappen R-S zinnen.
Op een printer kunnen we wel gewoon printen.
Dit gebeurt bij zeker 3 gebruikers.

Kan iemand hier even naar kijken?

Dank je,
Cathelijn
SE
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: December 30, 2010, 10:21:20 am »

Wat bedoel je met "loopt hij vast"?

Ik kan me goed voorstellen dat e.d. print zich niet leent om naar het scherm te printen, teminste, als ze uit meerdere afzonderlijke pagina's bestaat. Bijvoorbeeld blad #1 betreft de Input, dan een separaat blad #2 met afvulgegevens, en dan een blad #3 met Eigenschappen of i.d.
Als dit separate prints zijn, die allen naar het scherm worden geprint, dan zal print #2 de data van print #1 doen overschrijven, en print #3 die van print #2.

Maar "vastlopen" doet hij dan niet, dus wellicht bedoel je wat anders.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #2 on: December 30, 2010, 10:32:48 am »

Hij loopt echt vast hoor. We moeten via taakbeheer Heart afsluiten, dat lijkt mij vrij vast ;) We krijgen ook geen enkel blad te zien.

Maar je zegt dus dat de functie zich niet leent om naar het scherm te printen. Het zijn inderdaad meerdere en verschillende soorten pagina's.
Ga ik dat doorgeven.

Bedankt en een fijne jaarwisseling alvast,
Cathelijn
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: December 30, 2010, 11:02:12 am »

Hij loopt echt vast hoor. We moeten via taakbeheer Heart afsluiten, dat lijkt mij vrij vast ;) We krijgen ook geen enkel blad te zien.

Maar je krijgt géén geblokkeerde funktie of i.d. ?

Maar je zegt dus dat de functie zich niet leent om naar het scherm te printen. Het zijn inderdaad meerdere en verschillende soorten pagina's.
Ga ik dat doorgeven.

Wat ik probeer te zeggen is dat je bij e.d. print (als die uit meerdere separate prints bestaat) je deze best naar het scherm kan printen, maar als print #2 print #1 overschrijft, en print #3 weer print #2 overschrijft, is het enige wat je zult zien "het laatste wat naar het scherm geprint is, dus print #3". Dat heeft dan niet veel zin, en om die reden leent e.e.a. zich er niet voor. Als je hele Produktieorder gewoon als één print behandeld wordt, is er gewoon géén probleem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #4 on: December 30, 2010, 12:08:17 pm »

Nee ik krijg geen geblokkeerde functie of opmerking in het scherm. Er komt bij SYERRA ook geen melding bij.

Ik krijg toch nog onderstaande vraag:
"Dit kon / kan in de DOS versie wel !
Kun je vragen of er een mogelijkheid is om weg te schrijven naar een Excel of Database bestand.
Wat zijn de mogelijkheden en eventueel kosten om het wel naar het scherm te kunnen wegschrijven."

Ik heb het nog even uitgeprobeerd in DOS en inderdaad, daar lukt het wel.
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: December 30, 2010, 12:59:26 pm »

Wat zijn de mogelijkheden en eventueel kosten om het wel naar het scherm te kunnen wegschrijven."

Als de print nu "hangt", dan is dat gewoon fout. Dat kost je verder niets.

Ik kan het probleem hier naspelen met jullie P.O. Layout.

Onder in het scherm zie ik ook staan "Waarschuwing: Bestand LOBF wordt automatisch geopend". Jij ook ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #6 on: December 30, 2010, 01:13:03 pm »

Nee ik zie bovenaan: bepalen printvolgorde Eigenschappenappene R-zinnen (geen typefout van mij, zo staat het er echt).
En onderaan blijft hij in bewerking.
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: December 30, 2010, 01:16:12 pm »

Ok. IK ben er i.i.g. al naar aan het kijken  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: December 30, 2010, 01:27:18 pm »

Dit gebeurt bij zeker 3 gebruikers.

Mag ik stellen dat dit allen Windows gebruikers zijn, en dat degene bij wie het wél goed gaat, DOS gebruikers zijn ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: December 30, 2010, 01:41:44 pm »

Mag ik stellen dat dit allen Windows gebruikers zijn, en dat degene bij wie het wél goed gaat, DOS gebruikers zijn ?

Gevonden. Het commando wat gebruilkt wordt om naar een nieuwe pagina over te gaan (EJECT) leidt i.g.v. VFP bij het Printen naar een File tot een foutmelding "Printer is not ready", en daar bleef je print onder water op hangen, wachtend tot ze wel ready was.

Dit probleem is op zich al sinds 1999 bekend, maar zat nog wel in jullie Produktieorderlayout, omdat die destijds als Alternatieve Funktie (voor DOS) zo was opgezet.

Sinds medio vorig jaar hebben jullie de Windows versie, en geldt dat een ieder die deze Print in de Windows versie naar het scherm printte, hierop bleef hangen. Als dat bij 3 gebruikers optrad, dan waren er schijnbaar 3 gebruikers die naar het scherm printten. Iedere gebruiker die naar het scherm zou printen moet er last van hebben gehad (en eigenlijk al direkt vanaf het moment dat jullie met Windows zijn gaan werken).

Bij deze is het probleem opgelost.

Laat even weten zodra de inbel PC klaar staat, dan kan ik de aanpassing overzenden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: December 30, 2010, 01:57:05 pm »

Aanpassing staat op jullie systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #11 on: December 30, 2010, 02:14:27 pm »

Ja, bedankt voor de snelle service.
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 19 queries.