Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:38:47 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Intercompagny prijsbepaling  (Read 6304 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #15 on: November 18, 2010, 10:33:46 am »

Betekent dit (na de hele discussie) dat ik dus nog € 600 moet betalen als ik een melding wil hebben dat het systeem de prijs niet heeft bepaald zoals bij de bedrijfsparameter is opgegeven (prijslijst) maar via het automatische terugval systeem naar effectieve kostprijs?

Begrijp ik de zaken dan goed?

mvg

MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #16 on: November 18, 2010, 10:49:38 am »

Als je een melding wenst te hebben dat er geleverd wordt tegen een prijs die niet in de opgegeven Prijslijst-id staat, zal dit moeten worden aangepast. Met EUR 600,- red je het nog niet eens, immers het is 6 uur (en het uurloon is geen EUR 100,-)

NB: Voor die paar produkten die in je MAGMA hebt, zou ik zeggen dat je er maar gewoon beter voor kunt zorgen dat er een prijs is ingevuld in je Prijslijst.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #17 on: November 18, 2010, 10:50:53 am »

Ja.

Maar voordat je denkt "wat een onzin" ... denk aan hoe de rest van de prijsbepaling in elkaar zit. Er is geen sprake van "het systeem heeft de prijs niet bepaald zoals ik wil". Dat gebeurt nergens zo, en alles is één grote berg hiërarchie. Als je dat nog niet wist, bij deze.

Laat ik er aan toevoegen dat als Wouter denkt dat hij aan de "achterkant" van het genereren van de orders e.e.a. nog wel even ongedaan kan maken omdat er iets niet loopt zoals gewenst, dit uit den boze is. En e.e.a. op voorhand kontroleren voor 2 uur ? ik geloof er niets van.

Maar misschien dat ik het niet helemaal goed heb gevolgd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #18 on: November 18, 2010, 05:47:44 pm »

laten we even duidelijk zijn.
AD heeft bewust gekozen voor de optie om middels prijslijsten de intercompagny prijs te laten bepalen, want we wensen meer dan alleen de kosten van grondstoffen en verpakking te ontavnegn (een dekking van bv de arbeid)

Nu blijkt dat als ik voor de optie prijslijst heb gekozen en ik vergeet er 1 te koppelen of hij loopt uit de datumrange het systeem een redundancy blijkt te hebben dat er dan opeens terug gegrepen wordt op de kale kostprijs.
Iets waar ik niet blij van ben geworden toen ik het zag.

Met een prijs = 0,00 had ik nog kunnen leven (dat heeft immers ook een signaalfunctie)
maar om te stellen : pech gehad is toch wat te kort door de bocht

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: November 18, 2010, 06:05:17 pm »

Pech gehad ? nee ... die bedenk je er zelf bij;

Quote
of hij loopt uit de datumrange het systeem een redundancy blijkt te hebben dat er dan opeens terug gegrepen wordt op de kale kostprijs.

Met dit als voorbeeld ... ik heb geprobeerd aan te geven dat het alles en overal (in Profit) zo werkt. Ga maar proberen. En, ik mag toch aannemen dat je dat wel weet. In al die andere situaties "klaag" (tussen aanhalingstekens dus) je toch ook niet ? waarom nu dan ineens wel ?
Je had er gewoon niet aan gedacht ... smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 20 queries.