Mooi. Nu zal ik het "afmaken ook" ...
Als je nu bij de Debiteur aangeeft (nieuwe rubriek) wat het interne Kontaktpersoon-id is die de "test" emails moet ontvangen, en dit betreft een Kontaktpersoon die je bij jezelf (!) opneemt als iets van "Klant groep A" (en dus : hier komt ook een Relatie-ID bij kijken, en wel die van jezelf / het eigen Bedrijf), dan kunnen dus meerdere personen verschillende klantgroepen kontroleren), maar kan je óók snel de persoon voor Klantgroep B veranderen (ziekte e.d.) door in Kontaktpersoon "Klantgroep B" het email adres te veranderen. En nog sterker, wat mij betreft kan je bij die Kontaktpersoon meerdere emailadressen invullen (zal nu niet kunnen, maar mag wat mij betreft zelfs algemeen worden, alhoewel het niet bij alles zal worden onderkend (gaat dan fout). Maar hier ? gewoon een ; ertussen, en allen addresseren. Alleen bij deze testrun wordt dit onderkend, maar ook alleen bij deze testrun zijn deze Kontaktpersonen aan de orde. Dus, bij de rest vul je het niet in, en gaat het dus ook niet fout (indien niet onderkend).
Misschien moet wel die "E-mail" rubriek wat groter worden.
Hier zit trouwens nog iets raars in, immers, wat als je een Testrun draait, en je bij de Debiteur
niet die Kontaktpersoon hebt ingevuld?
We kunnen moeilijk zeggen "dan niet mailen", want bij het "herprinten" (geen testrun) zal alsnog gemaild worden.
Maar, we moeten toch naar "iemand" mailen, en "niet naar de klant".
Ofwel, ik denk dat we moeten stellen "standaard mailen we i.g.v. de testrun naar het emailadres van de aktieve gebruiker, maar dat kan worden overruled door de klantgroep zoals opgegeven bij de betreffende debiteur". Als we dán vergeten een klantgroep (Kontaktpersoon) bij de Debiteur in te vullen, gaat de testmail alsnog naar de aktieve gebruiker toe.