Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:13:54 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aanvraag nieuwe layout variabele %KR-DTCHARGE"nu"% keuringsrapport  (Read 3068 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: June 14, 2010, 08:09:31 am »

Bij deze nog maar even via het forum de vraag die ik vorige week aan Peter heb gesteld: voor de variabele layout van het keuringsrapporrt zou ik graag altijd een waarde willen zien bij "datum charge". Op dit moment gebruik ik KR-DTCHARGE, maar als de bijbehorende Productieorder nog niet in status G is, dan is dat veld leeg. (nou ja, op 2 streepjes na dan).


Is het ook mogelijk is om daar altijd een waarde te laten zien bij die rubriek? Ik zou daar graag van willen maken:

Als "datum charge " == 'null' dan --> "Datum nu" anders uiteraard de "datum charge" aanhouden. Notatie gelijk aan KR-DTCHARGE
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 14, 2010, 08:25:22 am »

Komt op zich wel voor elkaar.

Maar, kan dit later niet conflicteren met iets wat elders op verschijnt en de klant ook te zien kan krijgen ?
Dus, als ik er nu iets rustiger over nadenk ben je volgens mij beter geholpen met het in dat geval ergens anders vandaan ophoesten van de Datum Charge. Ik kan het nog niet beloven, maar er moet toch ergens iets vandaan te peuteren zijn wat later ook waarheid wordt. En als het dàn nog niet klopt dan hebben we in elk geval ons best gedaan. Toch ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: June 14, 2010, 09:26:12 am »

mogelijk de datum waarop de charge is opgeboekt? (dat is ten tijde van het afdrukken van het keuringsrapport namelijk wel degelijk gebeurd)

Het probleem wordt alleen: wat als een deel van de PO op 1-7 wordt opgeboekt, en deel 2 (met hetzelfde chargenummer) wordt een dag later opgeboekt?

Optie 2: De eerste opboeking is bepalend voor de chargedatum van de gehele (hoofd)charge / productieorder, ook als de charge in status G wordt gezet. Ik hoop dat dit geen conflicten oplevert mbt chargeseries / volgnummers en dergelijke.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 14, 2010, 01:38:16 pm »

Zoals het nu werkt, komt het eropneer dat je op 14-06 iets opboekt, dit een Datum Charge krijgt van 14-06.
Boek je op 15-06 nog wat op, dan komt dit als Datum Charge 15-06 op voorraad.

Het lijkt mij echter dat als je op 15-06 iets opboekt terwijl er nog voorraad bestaat van dezelfde partij van 14-06, dit gewoon als één voorraaditem kwa aantallen worden samengevoegd, daarbij niet lettend op de Datum Charge. Ofwel, die partij zal dan ook gewoon als 14-06 op voorraad komen (let wel, een Datum Charge maakt een V-item ook niet uniek, dus dit moet wel zo werken).

Wat dat betreft, als je deze datum wenst af te drukken, doe je het toch al nooit goed.

De "Datum Charge" wordt v.w.b. een P.O. bepaald o.b.v. de "Datum Gereed" van de P.O., en dat is pas als de hele order klaar is. Tot die tijd staat daar "   -   -     " (geen datum ingevuld).

Zit er een Keuringsrapport tussen wordt het verhaal zo te zien nog anders, immers dat wordt de Datum Charge variabele gevuld o.b.v. de "Gereeddatum v/h Keuringsrapport". Maar, v.w.b. een Produktie-artikel wordt die weer bepaald o.b.v. de datum waarop de P.O. gereed is gemeld.

De "Datum gereed" vullen met de datum van de 1e opboeking zou het probleem oplossen, maar kreëert er weer talloze andere. Om te beginnen zijn er nu diverse selekties (in printjes) o.b.v. die gereeddatum, die nu vanzelf orders niet meenemen die niet gereed zijn gemeld omdat er geen datum is ingevuld, en die straks dus wel worden meegenomen. Ook zou deze regel impliceren dat het opboeken sowieso overal moet worden aangepast, en dat bijv. de 2e opboeking dus ook per de datum van de 1e opboeking wordt opgeboekt (helemaal als die 2 kwa V-items toch gesaldeerd worden). Maar, je impliceert dat nog al wat mee, dus daar moet Peter maar over oordelen.

Misschien is het beter jullie probleem alleen op te lossen in de Layoutvariabele, ofwel het Printen van het Keuringsrapport. Bij dat Keuringsrapport weet het systeem welke Artikel-/Verschijning van welke Charge er geleverd is, maar ook niet of het nu de partij betreft die op 14-06 werd opgeboekt, of die op 15-06 werd opgeboekt. En, al zouden we 14-06 afdrukken, als de order 17-06 gereedgemeld wordt, en je dan nogmaals hetzelfde Keuringsrapport afdrukt, staat er m.i. ineens 17-06 op.

Een Layoutvariabele "Datum 1e opboeking" is misschien een betere oplossing. Dan zou het Keuringsrapport o.b.v. de Voorraadmutaties op zoek kunnen gaan naar de 1e Voorraadmutatie van de betreffende Artikel-/Verschijning-/Charge van Mutatiesoort "Opboeken Produktieorderoutput", en uit dié mutatie de Chargedatum halen.
Als je dan achteraf nogmaals het rapport print, dan zal de 1e opboeking nog steeds de 1e zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 14, 2010, 01:49:15 pm »

Ik ga voor het laatste.
En sowieso alleen in the Layout Variabele (dat was altijd al de bedoeling hoor).

Bedankt voor de hulp.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: June 14, 2010, 03:27:38 pm »

In grote lijnen dus gelijk aan mijn optie 2. Natuurlijk even de vraag: "Wat kost dat geintje?"
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: June 14, 2010, 05:01:26 pm »

Gewoon de LayoutVariabele. Ok ?

(tenzij Richard overwegende bezwaren heeft)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #7 on: June 15, 2010, 07:52:37 am »

een layout-variabele kost een half uur.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: June 15, 2010, 11:57:24 am »

akkkoord!
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #9 on: June 16, 2010, 12:45:39 pm »

E.e.a. is aangepast zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22696.0, maar kan helaas niet zonder Upgrade overgestuurd worden. M.a.w. komt vanzelf met een eerst volgende Upgrade mee.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.046 seconds with 20 queries.