En verder ... Verder blijkt mij nu dat je kennelijk "in staat" bent geweest om alleen al in LOVR slechts 9000 foute records door jouw kontroles te aten slippen. Dus weet je wat ? je hebt wat mij betreft NIETS gekontroleerd, en daarmee wat mij betreft ontheven van jouw "taak" om dit te doen. En het maakt me weinig uit dat ik jouw werkgever niet ben.
Laat ik het zo stellen: heel profit incl alle tabellen middels textsearch volledig incl check-dubbelcheck controleren voor 1000+ omgezette artikel-id's is niet te doen in een werkweek. En ik denk ook niet in een aantal weken. Wat er allemaal niet mis kan gaan blijkt dan ook wel en ik zal ook zeker niet nogmaals zo'n actie als deze uitvoeren. Maar dit heb ik ook allang toegegeven (zie hierboven in het topic) en aangegeven dat ik het niet meer op deze manier zal doen. Plus hoe ik het een volgende keer zou doen, waarop positief is gereageerd.
Maar als aanvulling hierop: alles door 1 persoon laten controleren is, ook wanneer je nog maar enkele ipv 1000 id's wijzigt, sowieso niet verstandig. Er moeten meer mensen zijn die controles op dit soort kritische wijzigingen uitvoert.
Volgens mij ook common practise in het geval van belangrijke zaken binnen een bedrijf. Waarom dat bij de changekey niet zo is weet ik zelf eigenlijk ook niet.
Als je boven terugkijkt zie je dat Wouter jou een vraag heeft gesteld aangaande inconsistenties die hij tegenkomt in jouw Excel sheets, maar een verklaring geef je niet, en zoals ik het zie zoek je die ook niet. Zoals gezegd, nu presteer je zoiets gewoon weer.
Ik heb toch geantwoord dat het niet klopt en ik daar naar zal kijken? Ik las het bericht toen ik naar de beurs moest en geen tijd had om het nog weer uit te gaan zoeken en dit morgenvroeg zou oppakken. Nouja, dat is iets vroeger geworden.
Het blijkt dat beide queries juist maar niet volledig zijn: zowel regel 3 als 4 bevatten nl een BBB8GRIJ. Blijkbaar is bij het verticaal zoeken de 1e regel met BBB8GRIJ gevonden (en ook door jullie gewijzigd), maar de daaropvolgende regel (4) overgeslagen. Deze komt weer naar voren wanneer ik de query opnieuw draai, regel 4 bevat dan de 1e BBB8GRIJ die in de verkoopoorder gevonden wordt. Zie de 2 schermafdrukken: de 1e voor de aanpassingen van Wouter, de 2e na de tijd.
De querie bevatte de 2e keer minder kolommen omdat ik hem opnieuw heb aangemaakt met minder kolommen, vanwege de tijd dat het kost om de query te draaien (350.000 records). Ik dacht dat ik de minder relevante kolommen wel weg kon/mocht laten; dit is niet met opzet gedaan om jullie dwars te zitten ofzo.
Nieuwe query kan ik nu via RDP ook niet doen, want hiervoor heb ik Office 2007 nodig welke niet op de terminal server draait (doe ik morgenvroeg).