Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:23:24 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Management Overzicht Gerealiseerd  (Read 1385 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: November 16, 2009, 11:14:12 am »

Ik loop hier tegen een probleemje op.

Het blijkt dat als ik werk met kostprijs is G of E, deze op basis artikel worden bepaald.
Nu heb ik artikelen die ik zowel kan kopen als zelf maken.
Denk hierbij bv aan een 30% zuuroplossing.
Dit is zowel een handels artikel als een product wat ik zelf dmv oplossen kan maken.

In onze inrichting is dit dan ook 1 artikelnummer (gedefinieerd als productieitem), met verschillende verschijningsvormen die dan zelf weer gedefinieerd zijn als een productieitem (met recept gekoppeld) en als koopartikel (met een leverancier gekoppeld)

Deze 2 items hebben echter wel een verschillende kostprijs.
Momenteel als ik bv G kies geeft het systeem dus de prijs van het maak artikel op ongeacht de verschijningsvorm die ik aan mijn klant lever.

Aangezien er op dat moment (meestal nog) niet gefactureerd is krijg ik dus hele foute marge getallen.

Is hier wat aan te doen?
Want technisch gezien wil ik niet met 2 artikelen werken, immers dan vervuil ik mijn systeem weer en heb ik kans dat ik extra ga bestellen terwijl ik nog zat heb staan.

Bewaking zit bij ons namelijk vnl. op niveau artikele en niet op artikel/verschijning.

Eigenlijk zou ik verwachten bij print op stand "G"
productie artikel/verschijning - neem kostprijs grondstoffen zoals in de helptekst staat
koop artikel verschijning - neem prijs van de batch zoals ontvangen van leverancier



« Last Edit: November 16, 2009, 11:23:30 am by mdekraa » Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 16, 2009, 01:23:33 pm »

Wat je verwacht is misschien helemaal zo onlogisch niet. Alleen, zo is het nooit gemaakt.
Is ook niet helemaal simpel; denk maar aan twee leveranciers. Jaja, dan kan je de Voorkeusrleverancier gebruiken.

Het is dus nooit zo gemaakt, net zoals het ooit is ontstaan dat je één Artikel zowel als Produktie als Inkoop kan specificeren (zal wel niet voor jullie zijn gemaakt). Daar hoort dus eigenlijk meer bij ...

... En denk vooral niet dat dit wel even erbij geflansd kan worden. Denk maar aan halffabrikaten (en op dat niveau vs. de grondstoffen) terwijl je het over de kostprijs van een eindprodukt hebt ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.016 seconds with 20 queries.