Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:12:37 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Printerinstelling  (Read 1417 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« on: October 02, 2009, 04:05:49 pm »

Hallo,

zie onderstaande afbeelding:



De bovenste print (1) is van mij, de onderste (2) van een collega. We hebben dezelfde printer gebruikt. Ik heb alle (mij bekende) instellingen nagekeken, maar kan niet vinden waar het verschil wordt bepaald. De prints van mijn collega moeten ook worden zoals (1) omdat bij (2) niet alles wordt weergegeven, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Bedankt,
Cathelijn
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 05, 2009, 07:58:19 am »

Het verschil zal hem zitten in de gebruikte Printerdriver.

Als je gaat printen geef je als eerste aan naar welk 'device' je wilt printen:

- het scherm
- een specifieke printer
(een PDF writer, een Fax etc.)

Vervolgens moet je aangeven volgens welke Printer-/Driver dit device dient te worden aangestuurd.

Profit stuurt hierbij haar printjes aan volgens lettertypen "Groot, Klein en Zeer Klein".

Groot (tot 96 tekens op een regel)
Klein (tot 136 tekens op een regel)
Zeer klein (alles wat breder moet dan 136 tekens op een regel)

Middels een Printer-/Driver kun je zelf aansturen hoe groot "Groot" moet zijn, of hoe klein "Klein" moet zijn (maar natuurlijk doet zo'n Driver nog veel meer, en kun je bijv. ook regelen uit welke bak het papier gehaald moet worden, instellen hoe groot het papier is, aangeven of er dubbelzijdig geprint moet worden (als je printer dat ondersteund) etc.)

In principe zou je met één Printer-/Driver kunnen volstaan: "Normaal";  de meest gebruiker Printer-/Driver is dan ook HPL2/NRM.

Maar, je kúnt er meerdere maken, bijv. eentje die Portrait print, eentje die Landscape print, eentje die toch nèt even wat groter dan Groot print, of juist nèt wat kleiner, een voor enkelzijdig printen, een voor dubbelzijdig etc. Naar mate je er meerdere definieert moet je natuurlijk goed omschrijven wat het verschil is t.o.v. een andere, opdat de gebruiker weet wanneer ze welke driver moet kiezen.

Resumer: Selekteer dezelfde Printer-/Driver als je collega, en de print zal er op beide PC's hetzelfde uitkomen. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.75 seconds with 19 queries.