Overigens (Heart intern) denk ik dat dit bij Goedkeuren moet/mag gebeuren, waarmee het leed al weer beter is te overzien.
Ben ik het niet mee eens. Het opboeken kan langere tijd in beslag nemen, en waar je de 5e pallet aan het opboeken bent, kan de 1e pallet al geleverd zijn aan een klant. Met dan verkeerde THT op bijv. Pakbon.
Ook kan de voorraad geleverd worden aan een klant die een bepaade THT afdwingt, heb je het al geleverd, en ga je pas bij goedkeuren aangeven dat het minder lang houdbaar is (en blijkt dat het produkt nooit aan die klant geleverd had mogen worden).
Een probleem wat overigens nog eerder aan de orde zal zijn, is je etiket. Je zult niet eerst xx pallets gaan produceren, om vervolgens pas als je helemaal klaar bent stickers te gaan printen met Houdbaarheidsdata erop, om die vervolgens op alle zakken te gaan plakken. Dat je niet vooraf je stickers al klaar kunt hebben mag duidelijk zijn, maar ik denk dat "opboeken" wel de laatste stap is waar je het etiket wilt kunnen afdrukken.
N.b.: Met "Overnemen uit eerste grondstofregel" bedoel in de Receptregel (Type Artikel) die als eerste voorkomt in het Recept. Heb je maar één grondstof, dan is het dus die, en heb je meerdere grondstoffen waarvan je weet welke de THT mag bepalen, dan moet die als eerste voorkomen.
Beter en mooier is het natuurlijk om een verwijzing te maken naar een Regelnummer, maar dat lijkt me ook duurder - want moeilijker consistent te houden (ehh, bij die andere methode is dat niet aan de orde, consistent houden).
Een alternatief is om de THT datum te laten bepalen o.b.v. het ingredient met de kortste THT datum. Verwerk je maar één produkt in je Recept, dan is dat vanzelf dat produkt. Gaan er meerdere produkten in, met houdbaarheid t/m jan 2010, jun 2010 en dec 2009, dan krijg het eindprodukt als vanzelf ook dec2009.