Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:07:05 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Knipperend scherm  (Read 4955 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: August 14, 2009, 11:54:54 am »

Functie: LODFRAWX

Bedrijf: HVC

Als ik naar Raadplegen DKK tarieven ga (8-9-2-2) en ik wil gegevens van een debiteur raadplegen dan komt het 9 van de 10 keer voor dat het scherm met bovengenoemde functie een 30 seconden blijft knipperen.
Kan dit opgelost worden?

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: August 14, 2009, 12:06:22 pm »

Als dit echt 9 van de 10 keer is wel. Maar ik vrees dat het meer 1 van de 20 keer is, net zoals bij een andere funktie die ik zelf ook gebruik. Probleem is daar nooit gevonden.
Maar we gaan kijken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: August 14, 2009, 12:43:44 pm »

Wij hebben dit wel in meerdere schermen. meestal als de gebruiker heel vaak toestaanslagen heeft gegeven

Dan lijkt het of het systeem in een soort loop komt.

(vaak op esc. of F1 drukken)
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: August 14, 2009, 12:46:17 pm »

Wij hebben dit wel in meerdere schermen. meestal als de gebruiker heel vaak toestaanslagen heeft gegeven

Dan lijkt het of het systeem in een soort loop komt.

(vaak op esc. of F1 drukken)
Dit gebeurt bij ons ook wel eens. Even 10 seconden wachten en dan kun je weer verder.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: August 14, 2009, 01:01:55 pm »

Dank voor de confirmatie. Als iemand nog funkties weet waar dit eveneens zo gemakkelijk kan worden nagedaan, dan houden wij ons aanbevolen !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: August 14, 2009, 03:30:12 pm »

volgens mijn gebruikers ook bij

3.1.1

en vanuit artikelmenu, verwachtvoorraadverloop en dan met F5 order raadplegen.

lijkt dus ook in het verkooporderscherm getriggerd te kunnen worden
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: August 18, 2009, 12:48:13 pm »

Functie: LODFRAWX

Ik herken het probleem ook. Kom het wekelijks wel eens tegen als ik uren aan het toevoegen ben, of beter: opvragen, want het gaat bij mij altijd fout na gebruik van F1.
De "WX" achter LODFRA impliceert hier ook het weergeefscherm na F1.

Ook bij Voorraaditems weergeven komt dit regelmatig voor. Ik denk dan ook dat het gewoon een standaard "weergeven in een raadpleegfunktie" probleem is.

(vaak op esc. of F1 drukken)

Maar ja marco, ook bij "esc" ???
Zeker weten? of hangt er bij jou dan iets anders?

Als dit echt 9 van de 10 keer is wel. Maar ik vrees dat het meer 1 van de 20 keer is, net zoals bij een andere funktie die ik zelf ook gebruik. Probleem is daar nooit gevonden.
Maar we gaan kijken.

Ik kan wel 30x bij mijn uren, bij een Voorraaditem, of bij DKK tarieven op F1 drukken (en wil het best nog wel 20x doen), maar het gaat niet fout.
Heeft iemand nog wat aanvullende informatie over wanneer dit precies gaat?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: August 21, 2009, 02:45:36 pm »

Demis heeft inmiddels telefonisch doorgegeven hoe dit probleem na te spelen is:

Als je naar 8-9-2-2 gaat, heb je daar een keuze scherm met 3 tabbladen. Normaalgesproken moet je dan 2x extra op F1 drukken, maar aldaar is dat niet nodig.
Wel, druk je toch 2x of 3x op F1, dan wordt de Raadpleegfunktie aangeroepen, en treedt het effekt op.

Ik denk dat ik het probleem heb opgelost. Ze knippert nu niet meer, of nog slechts 1 of 2 keer. Kan het effekt ook helemaal wegkrijgen, maar dan werkt er iets anders wat trager.

E.e.a. vereist i.i.g. een nieuwe SYPC.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: September 01, 2009, 07:36:23 am »

E.e.a. vereist i.i.g. een nieuwe SYPC.

SYPC is m.i.v. heden beschikbaar, en komt met de eerst volgende Upgrade vanzelf mee.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: October 15, 2009, 09:52:54 am »

Dank voor de confirmatie. Als iemand nog funkties weet waar dit eveneens zo gemakkelijk kan worden nagedaan, dan houden wij ons aanbevolen !

Menu 3-1-2 Raadplegen Verkooporders op Klient, vervolgens F1 Raadplegen (LOVORDRAWX)
Ik kreeg van verschillende medewerkers de melding dat het scherm meer dan 10 seconden blijft knipperen.
Zelf ook geprobeerd en na een paar keer kreeg ik het ook. Geprobeerd te screenshotten, zie hieronder (raadpleegscherm LOVORDRA knippert tussen normaal en een grijs scherm).


* 3-1-2 PgDn F1 scherm knippert.png (21.4 KB, 1116x933 - viewed 159 times.)
« Last Edit: October 16, 2009, 11:15:37 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: October 15, 2009, 10:03:58 am »

Ik kreeg van verschillende medewerkers de melding dat het scherm meer dan 10 seconden blijft knipperen.

Het probleem is sinds 21 augustus jl. opgelost, middels een nieuwe versie van de Systeemprogrammatuur.

Ik zie (wel een beetje sneu  Sad) dat jullie de dag ervóór (20-08) een Upgrade hebben gekregen. Daar zal die oplossing dus nčt niet ingezeten hebben. Dat je nu nog funkties tegenkomt waarin dit effekt nog optreedt zegt nu dus even niets; immers, de oplossing voor het probleem staat nog niet op jullie systeem.

De Systeemprocedure kan ook niet zonder Upgrade worden overgezonden, dus... Upgrade plannen...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #11 on: October 15, 2009, 10:22:42 am »

Ok bedankt Wouter; wanneer de aanpassing met de volgende upgrade meekomt is het al mooi.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #12 on: October 15, 2009, 10:30:34 am »

Ok bedankt Wouter; wanneer de aanpassing met de volgende upgrade meekomt is het al mooi.

Die belofte kreeg je al in het topic van 01-09  smile

Overigens, omwille van http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21994.msg33481#msg33481 lijkt me dat je sowieso eerdaags wel een Upgrade zult gaan inplannen...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #13 on: October 15, 2009, 10:48:31 am »

Klopt, al ben ik 23 oktober t/m 9 november wel met vakantie. Wanneer het nog lukt ga ik voor de tijd upgraden, zoniet moet het maar daarna.
Probleem met wijziging van ENCDEN lijkt echter wel opgelost; betalingsrun gaat nu wel goed. Maar ik zal de sleutelwijzigingen die ik eerder al heb gedaan nogmaals doen na deze upgrade om de laatste wijzigingen er ook door te krijgen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: October 15, 2009, 11:39:32 am »

Maar ik zal de sleutelwijzigingen die ik eerder al heb gedaan nogmaals doen na deze upgrade om de laatste wijzigingen er ook door te krijgen.

Wat bedoel je? Sleutelwijzigingen die je in Test getest hebt nog een keer testen of ???

Ik bedoel, als je in Test test, en konstateert dat hij een ENCDEN niet gedaan heeft, kunnen wij wat oplossen, en kun je opnieuw testen.
Als je 100 Sleutelwijzigingen hebt uitgevoerd in Produktie (waaronder ENCDEN), dan valt er weinig opnieuw te proberen, immers, ENCDEN bestaat niet meer, en kun je niet opnieuw omnummeren. Iets wat je al daadwerkelijk hebt uitgevoerd kun je niet nogmaals proberen, ook niet met een nieuwe versie.

Nb: Wat in theorie zou kunnen werken, is dat je dezelfde sleutel weer terugnummert (van ENCHER naar ENCDEN). Als het ff meezit (en je niet tegen dezelfde ENCHER/ENCHER01 problematiek aanloopt) zou alles daarna weer op ENCDEN staan, en als je dán met de nieuwe versie het opnieuw omnummert, lijkt me dat hij wel alles meeneemt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.104 seconds with 21 queries.