Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 10:55:53 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Direct koppelen factuur aan DKK (LOFZTV)  (Read 2314 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« on: May 15, 2009, 04:41:50 pm »

Beste,

Bij gebrek aan reactie zal ik proberen mijn vraag concreter te maken:
Kunnen we een aanbieding krijgen voor een pop-up scherm dat verschijnt na het invoeren van een factuur? Dit om de betreffende factuur direct aan een bestaande DKK van een VO of IO te kunnen koppelen.

Het pop-up scherm zou mijns inziens moeten bevatten:
- keuze het type order: inkoop of verkoop (of ook nog productie ??)
- invoerveld voor het VO of IO nummer
- invoerveld voor de gewenste DKK
- invoerveld omschrijving
- default het volledige factuurbedrag wat overschrijfbaar zou moeten zijn voor degene die niet het hele bedrag aan de DKK van één VO of IO willen koppelen.

Daarbij zou het ook handig zijn om ook het voorcalculatorische DKK bedrag zichtbaar te hebben, zodat de mogelijkheid er is om bij het koppelen van de laatste factuur voor die DKK, de DKK ook af te kunnen sluiten.

Als niet het hele factuurbedrag gekoppeld wordt, de optie voor een nieuw scherm om de rest te koppelen of om door te gaan met de volgende factuur in te boeken.

Met een bedrijfsparameter zou dit de huidige optie LOFZTV dan vervangen.


Groet,


Andries.
« Last Edit: May 25, 2009, 03:04:05 pm by Andries van Duijvenbode » Logged

Heart-Profit company ID : SM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 26, 2009, 09:31:31 am »

Andries,

Aannemend dat je begrijpt waarmee je bezig bent, is dit dermate ver van ons bed dat het antwoord domweg Nee moet zijn.

Zo werkt het gewoon allemaal niet ...
Ik begrijp al niet eens hoe je erop komt om handmatig een faktuur te gaan maken voor iets waar al automatisch een faktuur uitkomt ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 26, 2009, 09:34:30 am »

Trouwens, gooi eerst al die vast wel gewelidige oplossingen eens aan de kant, en probeer te beschrijven wat je eigenlijk wilt bereiken. En dan niet in termen van DKK's.

Er was eens een klant ...
Zoiets.
smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« Reply #3 on: May 26, 2009, 09:56:12 am »

Peter,

Ik ga een poging doen om te omschrijven wat ik wil bereiken.
Deel 1:
Er is een klant. Die krijgt zijn gevraagde goederen. Om zoiets te berekenen als marge geven we de VO via een DKK ( ik ontkom er toch niet aan om het te benoemen...) een voorcalculatie vrachtkosten mee.
Deel 2:
Er is een transporteur. Die vervoert de goederen voor onze klant. Hij stuurt daarvoor een factuur. Die factuur boeken we in bij de financiele administratie zodat we die ook kunnen registreren en betalen. Hij wil immers zijn geld krijgen voor de geleverde diensten.

Nu komt de link naar deel 1. Die transport factuur gaan we ook koppelen aan de betreffende VO om te bepalen of we vooraf de juiste marge berekend hebben. Nu hebben we immers de echte kosten. En die gaan we koppelen aan de juiste DKK voor die VO (= nacalculatie). Dan kunnen we de echte marge voor die VO bepalen.
Die koppeling van de transport factuur verzorgt de transportplanningsafdeling. Vervolgens gaat daarna de afdeling finance de ingevoerde bedragen weer controleren op juistheid.

Die transport factuur hebben we dus 3x in handen. Met name het koppelen en de controle op juistheid van de gegevens vind ik een omslachtige manier van werken.

En nu komt mijn wens: Van dat "3x in handen", daar wil ik vanaf.
En mijn idee was om de transportfactuur in te boeken en vervolgens direct te koppelen, waardoor een extra controle ook niet meer nodig is.
Uiteraard sta ik open voor andere ideeën die dezelfde proces verbetering kunnen bewerkstelligen. Wink

Groet,

Andries.
Logged

Heart-Profit company ID : SM
tovi
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 172


View Profile
« Reply #4 on: May 26, 2009, 01:13:02 pm »

Ha, interessant.

dit puntje staat ook nog ergens om mijn to-do lijstje.

Wij doen vrijwel hetzelfde;
1) VO met transport dkk als voorcalculatie (afdeling verkoop)
2) inkooporder maken voor transporteur van magazijn naar Klant (dienst) (te verwachten kosten derden) (afderling transport)
3) Bij binnenkomst transport factuur via nacalculatie DKK de werkelijke kosten op de order boeken (tbv een juist resultaat op VO) (afdeling transport)
4) De inkoopprijs aanpassen naar de werkelijke kosten (afdeling transport)
5) factuur naar administratie, binnnenboeken factuur en matchen factuur met IO (afdeling administratie)

Dat zou inderdaad ergens wel eenvoudiger moeten kunnen maar ben er zelf ook nog niet helemaal uit op welke manier dan.
Maar wellicht dat Peter of een andere Profit gebruiker wel een goed idee heeft?
Logged

LE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.037 seconds with 21 queries.