Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:51:03 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Layout variabelen etiket  (Read 2079 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« on: May 06, 2009, 09:56:40 am »

Een aantal jaren geleden (2005 volgens mij) is er gesleuteld aan de layout variabelen voor de R- en S-zinnen zoals die in etiket layouts worden gebruikt. Destijds zijn er ook layouts door iemand hier aangepast, alleen zijn die in de praktijk tot nu toe nooit gebruikt... In de nu in gebruik zijnde layouts staan dus nog steeds deze variabelen:
AV-RSOMS60.xx (R-, S- en P-zinnen)
AV-GEVSBx (symbolen)
AV-GEVEOMSx (omschrijving symbolen)
AV-GOMSx (stoffen die moeten worden vermeld)

Aangezien de invulling van deze variabelen niet overeen komt met de invulling van de MSDS moeten de variabelen worden aangepast. Ik heb gevraagd aan het bedrijfsbureau of ze een etiket voor me wilden printen met een layout die destijds is aangepast maar daar werden helemaal geen gegevens op afgedrukt. Ik vraag me nu dus af of de variabelen in die layout nog wel kloppen. Deze variabelen staan in de aangepaste layout:
ET-TDORZA60.x (R-zinnen?)
ET-TDORSA60.x (S-zinnen?)
ET-TDRPOx (P-zinnen?)
ET-TDGR (?)
ET-TDGEVEIDx (symbolen)
ET-TDGEVEOMSx (omschrijving symbolen)
ET-TDBVTx (stoffen die moeten worden vermeld)

Graag zou ik willen weten of deze gegevens nog wel up-to-date zijn. Het is me ook niet helemaal duidelijk hou ik deze variabelen kan controleren, volgens mij kan ik ze niet zomaar terugvinden bij 'Variabelen Raadplegen'?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 06, 2009, 12:57:13 pm »

Nu heb je toch even pech ...
Naar mijn idee is Richard de enige die dit zonder een paar uur zoeken gemakkelijk kan vertellen, maar die is een paar dagen vrij.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 06, 2009, 01:03:15 pm »

het komt gelukkig ook niet aan op een dag hoor, maar het bleef nu steeds liggen...
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 06, 2009, 01:24:07 pm »

volgens mij kan ik ze niet zomaar terugvinden bij 'Variabelen Raadplegen'?

De variabelennamen klinken mij in zoverre bekend, dat ik ooit eens een mechanisme heb ontwikkeld voor het printen van een Verkooporder, om daar (dynamisch) Keuringswaarden op af te keuzen drukken van specifieke Keuringsvoorschriften. Omdat het voorschrift-Id zelf ook variabel is, stellen we niet op voorhand een serie variabelen beschikbaar, maar krijgen ze een naam in de trant van ET-TDORZA60.xxx

ET- zal staan voor Etiket Layout
TDO zal staan voor Technisch Document
RZ vast wel voor R zinnen
A60 zal staan voor "variabele die de gekoppelde tekst waarde bij 60 posities afbreekt"

Vwb je .xxx moet je dan kunnen herkennen dat je layout dan refereert aan een Identifikatie.

"ET-TDORZA60.R34" zal dus wel de tekst afdrukken horende bij R-Zin "R34".

Misschien dat je daar wat verder mee komt ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 06, 2009, 01:49:21 pm »

De xx staat bij deze variabelen voor een volgnummer vanaf 1 oplopend maar dat is het probleem niet zo zeer. Het probleem is dat er met deze variabelen nu niets wordt afgedrukt maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Logged

Heart-Profit company ID: SC
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: May 06, 2009, 05:57:20 pm »

gebruikt... In de nu in gebruik zijnde layouts staan dus nog steeds deze variabelen:
AV-RSOMS60.xx (R-, S- en P-zinnen)
AV-GEVSBx (symbolen)
AV-GEVEOMSx (omschrijving symbolen)
AV-GOMSx (stoffen die moeten worden vermeld)

Ik kan je gedeeltelijk helpen:
de AV variabelen die je in het label aanroept komen uit de functie J-1 in het artikelmenu en zijn de handmatig gekoppelde labelelemeneten mbt R&S&P zinnen en de symbolen

Als ik zo lees laat jij heart de RS zinnen bepalen in de SDS module en zijn die dus i.p. varaibel.
En dan heb je in het label dus de aanroep van de verkeerde RS zinnen geregeld.

Wij zelf gebruiken daarentegen juist expres die AV variabele omdat wij de RS zinnen niet vanuit HEart laten bepalen.

Ik hoop dat dat een beetje helpt?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #6 on: June 10, 2009, 02:52:12 pm »

de ET-TD Variabelen horen bij het Technisch Dokument en de AV- Variabelen hoort bij de Artikel/Verschijning en wordt gewoon bij het genereren van een Etiket gegenereerd.
De ET-TD Variabelen daar in tegen worden gegenereerd wanneer vanuit bijvoorbeeld de Produktieopdracht-Etiketten een Etiket wordt afgedrukt. Echter de programmatuur zat zo in elkaar dat juist op de manier waarop jullie het deden, deze Variabelen niet gevuld werd. Inmiddels is dat aangepast zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21675.0 en zou het voor jullie nu ook gewoon weer moeten werken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.063 seconds with 21 queries.