Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:13:09 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Lock op ADGP  (Read 2159 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
tovi
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 172


View Profile
« on: May 05, 2009, 04:33:36 pm »

Sinds de upgrade van gisteren ontstaat bij het gelijktijdig wijzigen van de prijs van 2 inkooporders een lock op ADGP.

Aangezien er 12 inkopers tegelijk prijzen kunnen wijzigen levert dit een behoorlijk probleem op.

Kan er svp gekeken worden wat er aan gedaan kan worden ?

Thomas
Logged

LE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 06, 2009, 07:31:04 am »

Ik ga ervanuit dat je "Doorrekenen Gewijzigde Inkoopprijs" (LOIRPE) bedoelt.

Die kontrole zit er nl. sinds 2002 expliciet in! dus als er nú pas eens een lock optreedt, nou... dan lijkt het wel mee te vallen toch ??

Je kunt niet op 2 PC's tegelijk een gewijzigde Inkoopprijs doorrekenen, noch kun je dat proces opstarten als iemand aan het faktureren is.

Inkooporder 1 kan Artikel A bevatten, Inkooporder 2 Artikel B, en als je beide wijzigt, en beide zijn verbruikt in een P.O. van Artikel C , gaat dat verkeerd.
Andersom, als jij een Inkoopprijs aan het wijzigen bent, zal ook de Kostprijs Verkopen anders worden, en mag niet iemand aan het faktureren zijn, omdat ze de verkeerde kostprijs zou faktureren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
tovi
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 172


View Profile
« Reply #2 on: May 06, 2009, 09:51:08 am »

Vreemd,

van dat factureren wist ik wel.
Maar dat inkopers elkaar in de weg konden zitten is nieuw voor mij.

Ik hou het even in de gaten of het nu een incident is geweest of dat het nu sturcureel voorkomt.
Gisteren 3x een melding van verschilende inkopers en het is niet eens vrijdag (=prijzen wijzigen dag)

Thomas
Logged

LE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 06, 2009, 12:48:12 pm »

Thomas, bevestig s.v.p. even wat die inkopers doen. Wouter gokt iets, en ik denk dat hij verkeerd gokt. Jij zegt voorlopig niets, terwijl je ergens wel gelijk zult hebben. Nu nog waarin.
Dank.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
tovi
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 172


View Profile
« Reply #4 on: May 06, 2009, 12:58:47 pm »

Peter, Wouter,

dit gaat om het aanpassen van de prijs van een inkooporderregel (waardoor doorrekenen gewijzigde inkoopprijs wordt getriggerd)
Dus 4-1-1-ShF4-F5

Thomas
Logged

LE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.035 seconds with 20 queries.