Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:12:41 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Vrachtbriefregel; artikelomschrijving van ons zelf afdrukken  (Read 1788 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: May 01, 2009, 11:00:02 am »

Vrachtbriefregel;
artikelomschrijving                                             HH:AROMS

Deze variabele drukt de artikelomschrijving van de klant af, en indien niet bekend, drukt deze de artikelomschrijving van het artikel af. (maar je mag het ook andersom formuleren). Op zich heel legitiem, want de expeditiemedewerkers van de klant zien op die manier heel herkenbaar hun artikelbenaming op de vrachtbrief terug.

Dit hebben we jaren zo gebruikt, maar er gaan hier stemmen op om dat te veranderen bij laco. Ik heb er persoonlijk wel zo m'n mening over, maar ja, als ze nou echt graag altijd de laco-artikelomschrijving op de vrachtbrief willen.... dan heb ik niet het vermogen dat tegen te houden. Dus....

Onze standaard taalcode is NED.
Ik dacht, zet "Vrachtbriefregel; 1e Verlengde Tekstregel Artikel   HH:VTART1 " even in. Want ik dacht dat die 1e verlengde tekstregel per definitie gelijk zou zijn aan de artikelomschrijving. Dat blijk bij de vrachtbrief i.i.g. niet zo te zijn, dus dat werkt ook niet. Want als er een layout anders dan NED wordt gebruikt, en er is voor die andere taalkode bij een artikel geen verlengde tekst opgegeven, dan staat er helemaal geen omschrijving.

Welke variabele moet ik nou toepassen om de artikelomschrijving, onze artikelomschrijving, af te drukken op een vrachtbriefregel.
Logged

KM
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: May 01, 2009, 11:29:46 am »

Eigenlijk gaat het er niet om wat je wil.
Maar hoe jij jouw goederen identificeerd.

Immers een inspecteur of een hulpverlener ingeval van een ongeval dient een correlatie te hebben tussen de fysieke kenmerking van de goederen en de vrachtbrief.
En ook bij internationaal transport, waar de CMR een vervoercontract is, dienen de markeringen op de goederen overeen te komen met de vrachtbrief, anders is het CMR formeel ongeldig.

Mogelijk moet je dus beide omschrijvingen gebruiken.

Wij hebben daarom ook dan besloten dit niet te doen en gebruiken altijd VTART1. Maar dat zijn keuzes, je kunt er ook voor kiezen beide artikelomschrijvingen erop te zetten.



Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: May 01, 2009, 11:48:20 am »

Dank voor je bijdrage, maar ook even een waarschuwing voor het geval je meerdere Vrachtbrieflayouts gebruikt (voor de verschillende taalkodes)

Nou ja, dat is heel mooi, maar jouw VTART1 heb je dan bij alle taalkodes en bij alle artikelen gevuld, anders heb je er niets aan.

Ik bedoel: Stel je hebt NED als standaard taalkode.

Je hebt "ENG" als vrachtbrief (omdat dat de taalcode van de debiteur is). Maar bij je artikel heb je géén verlengde tekst 1 opgenomen voor de taalkode ENG: Dan heb je geen enkele omschrijving, want profit pakt dan in zo'n geval echt niet de artikelomschrijving.

Kijk, en daar zit nou mijn probleem. Misschien moet ik gewoon voor alle taalkodes regel 1 gaan toevoegen bij alle artikelen, dan werkt het inderdaad wel. Dan moeten we bij nieuwe artikelen natuurlijk niet de naam vergeten in te vullen als verlengde tekst!
Logged

KM
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: May 01, 2009, 12:15:49 pm »

Volgens mij is er wel een terugval op de artikelnaam (ongeacht taal) als de optie onder artikelopties C (verlengde teksten) geheel leeg is, maar daar kan denk ik Richard beter op reageren.

Zoals het bij mij werkt valt hij dus inderdaad niet terug op [verlengde tekst][NED]
maar op de normale omschrijving zoals opgegeven in [LOAR][AROMS].
En dat werkt (weet ik zeker), want ik heb diverse artikelen waar de verlengde teksten in het geheel niet gevuld zijn




Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: May 01, 2009, 12:40:16 pm »

Dat kopt inderdaad.

Als bij de Verlengde Tekst (op de bewuste taal) niets ingevuld is, valt hij terug op de Artikel-Omschrijving zelf. Maar als er wel een Verlengde Tekst regel 2 of 3 is ingebracht,  maar regel 1 is leeg, zal hij leeg zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.049 seconds with 20 queries.