Dat (het niet als een bug heoft te worden gezien) zit 'm denk ik in het deel wat je niet door hebt :
Wat ik zelf niet begrijp is je eindzin. Als ik de ene klant wel raamkorting en geeft of juist een keer iets minder dan verhoogd dit mijn marge bij die klant of dat artikel ( en van dat produktiestation en die financiele groep)
Dat is waar en zal zich ook zo uiten. Echter, als je een keer denkt "huh ? weinig marge" dan is er niets expliciets wat je kan kontroleren. Althans, niet zonder weer additionele aanpasingen dáárvoor. Dus, op je Verkooporderregel staat gewoon 10 euro, en aan niets kan je zien dat dat 9 euro is geworden a.g.v. een algemene korting. Desnoods kan je nog een statistiek uitdraaien die e.e.a. per regel toont (dat aannemend, maar dat betwijfel ik al), maar als je het gaat kontroleren met de VORegel, zie je daar nog steeds 10 euro, en geen korting. Je moet dus maar AANNEMEN dat het a.g.v. raamkorting is gebeurd, en je moet maar AANNEMEN dat onze programmatuur e.e.a. juist heeft opgehoest (met zo'n print voor je die je niet begrijpt).
Je kan wel meer bedenken in de hoek van "dit is wel/geen" bug. Neem het voorbeeld van de Kredietbeperking maar weer. Had jij bedacht dat het zo hoort te werken als ik in mijn eerste post beschreef ? nee heh. Wie wel ? ga eens rondvragen ?
Niemand ...
En toch hoort het eigenlijk zo. Maar toen we dit ontwikkelden was het geen bug. Wel was het voor iemand die het wilde doen zoals het hoort. Dat was - en is nog steeds de enige. Die enige heeft wel gelijk ... maar jij vindt het geen bug.