Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 02:01:05 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Keuringsrapport genereert niet voor elke charge een rapport  (Read 5871 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: April 10, 2009, 03:22:02 pm »

LOPRKRv1 Afdrukken / printen Keuringsrapporten obv Raaplijst, drukt per raaplijstregel 1 keuringsrapport af, door te kijken welke charge er als eerste is gereserveerd / geleverd bij een raaplijstregel. Wanneer er meerdere (verschillende) charges op dezelfde raaplijstregel worden geleverd, dan wordt alleen de eerste geprint, eventueel volgenden niet.

Hierbij is het chargenummer van de artikel / charge in de kop van de layout opgenomen, als vaste "KR-Variabele",  niet als herhalende "HH"- variabele. Wanneer ik dus een situatie heb als onderstaand, zou ik twee keuringsrapporten verwachten: 1 met charge 55893 in de kop (en dat klopt, dat gebeurd ook) en 1 met charge 56935 in de kop, en dat gebeurd helaas niet.

Vraag: Kan dit ook zo gemaakt worden dat er gewoon van elke charge een keuringsrapport verschijnt (waarbij het gemiddelde van de laatste drie charges aan staat)

zie laco productiebestanden met getoonde raaplijst voor een voorbeeld.


* loprkrv1 meerdere charges.PNG (10.27 KB, 632x369 - viewed 212 times.)

* lolrchra_raaplijst_20090408026_1.PNG (10.17 KB, 462x234 - viewed 208 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 14, 2009, 11:59:49 am »

Johan, buiten het gegeven dat je vraag *in het algemeen* legitiem is ... wat gaan *jullie* hier nu mee doen ?
Misschien dat ik nu even in de war ben met hoofd- en subcharges, maar ik zou toch denken dat jullie juist altijd 1 Charge afgedrukt willen hebben.  En zo niet ... dan komt het volgens mij niet goed. Of ? ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: April 14, 2009, 12:28:36 pm »

Misschien dat ik nu even in de war ben met hoofd- en subcharges, maar ik zou toch denken dat jullie juist altijd 1 Charge afgedrukt willen hebben.  En zo niet ... dan komt het volgens mij niet goed. Of ? ...

Peter, als

'hoofd'charge 56935  (56935.001 / 56935.002 etc) geleverd wordt en hoofdcharge 55893  (55893.001 / 55893.002 als evt subcharges) zijn er in ieder geval nog twee hoofd charges;

In dit geval liggen de keuringswaarden vast op charge 56935 (niet 56935.001 oid)

Het afdrukken op hoofdcharge stamt uit de tijd dat we het voorloopscherm nog in gebruik hadden. Dit doen we nu niet meer, en daarom zijn er ook nauwelijks subcharges meer.

Maar of dat vinkje hoofdcharge nu aan of uit staat: Beide keren speelt dit.
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #3 on: April 14, 2009, 02:06:56 pm »

Johan,

Bij de Debiteur kun je aangeven of een Keuringsrapport Doorlopend of per Charge wilt hebben. E.e.a. is te overrulen op de Verkooporder. Echter bij Printen keuringsrapport volgens de Variabele Layout staat al bij Help-tekst van de Rubriek "Afdrukken Gemiddelde voorlaatste 3 Produkties" dat er in het geval dat er een gemiddeld Keuringsrapport moet worden afgedrukt, er van de op de Raaplijst voorkomende Artikelen per Artikel maximaal 1 Keuringsrapport afgedrukt wordt.

Als je geen Gemiddelde afdrukt, zal het Keuringsrapport wat mij betreft gewoon de HH-Variabelen vullen en kun je e.v.t. per Charge danwel Doorlopende de bij de Charge behorende Keuringswaarden afgedrukt krijgen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: April 14, 2009, 02:42:48 pm »

Als je geen Gemiddelde afdrukt, zal het Keuringsrapport wat mij betreft gewoon de HH-Variabelen vullen en kun je e.v.t. per Charge danwel Doorlopende de bij de Charge behorende Keuringswaarden afgedrukt krijgen.

Dat klopt helemaal! Tja, gezien het feit dat dit door ons zelf is ontwikkeld zal dat vast wel ergens goed voor zijn geweest. In die tijd was er nog vaak sprake van meerdere subcharges.

Ik bespreek dit hier eerst nog eens even hier in Leeuwarden, want ik snap even niet waarom we per artikel maar 1 keuringsrapport willen (als je toch wel meerdere hoofdcharges weg stuurt) .  Deze vraag kwam vorige week juist naar boven omdat we een keuringsrapport per charge versturen nu. Dat zou dan niet stroken met de toen genomen beslissing om per artikel 1 rapport te maken. Dit kan namelijk net zo goed per artikel per charge werken in principe. Maar goed: ik kom er binnenkort op terug.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: April 14, 2009, 04:25:12 pm »

Het moet er toch van komen: kunnen we bij deze functie ook per artikel per (hoofd)charge 1 keuringsrapport krijgen, waarbij de waarden obv het gemiddelde van de voorlaatste drie producties wordt gebaseerd?

Op het eerste gezicht lijkt dit ook niet moeilijk: Stel je moet 60 verschijningen leveren: Voeg een raaplijstregel toe waarop charge 1 staat, geldig voor de eerste 30: Je drukt mbv deze functie, gevuld zoals in de bijlage, en je hebt rapport 1. Dan ga je weer naar  raadplegen te leveren artikelen om de volgende 30 van charge "2" te leveren (op dezelfde raaplijstregel)_: Terug naar deze functie en profit drukt de 2e charge af.

Kortom: Een gemiddelde bepalen per charge lukt al.

Misschien wordt dit ook wel door andere profit klanten gebruikt: Wat mij betreft maken we er een vinkje bij:

1 keuringsrapport per : A / C
A =
 "1 keuringsrapport per artikel "/
C=
 "1 keuringsrapport per artikel per (Hoofd)charge"

Waarbij uiteraard deze waarde alleen wat doet, als het gemiddelde obv laatste 3 producties ook is aangevinkt.

Wat komt hierbij kijken?


* loprkrv1 meerdere charges ac.PNG (10.73 KB, 632x369 - viewed 189 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 15, 2009, 07:59:14 am »

Quote
maar ik zou toch denken dat jullie juist altijd 1 Charge afgedrukt willen hebben.  En zo niet ... dan komt het volgens mij niet goed.

Zie daar het antwoord. scratching
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: April 15, 2009, 08:37:57 am »

Quote
maar ik zou toch denken dat jullie juist altijd 1 Charge afgedrukt willen hebben.  En zo niet ... dan komt het volgens mij niet goed.

Zie daar het antwoord. scratching

Waarom zou het niét goed komen? Ik snap wel dat je in theorie 2 of zelfs nog meer verschillende nog niet gereedgemelde charge's de deur uit zou kunnen sturen (en die derhalve dus ' ongekeurd' zijn) , maar dan is er (nu ook al) toch altijd nog de melding dat de keuringen niet bepaald kunnen worden.

Wat is de moeilijkheid in dezen waardoor het niet goed zou kunnen komen
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 15, 2009, 12:30:16 pm »

Ach, dan moeten we weer werken. Bah.
Goed, 3,5 uur. Doen maar ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #9 on: April 16, 2009, 03:24:24 pm »

Ach, dan moeten we weer werken. Bah.
Goed, 3,5 uur. Doen maar ?

ja, gelijk doen
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #10 on: April 27, 2009, 12:46:30 pm »

gereed en komt met de eerst volgende Upgrade vanzelf mee.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #11 on: April 28, 2009, 10:21:59 am »

Die Eerstvolgende upgrade mag vanavond nog wel plaats vinden. Dus als er iemand is die deze voor mij zou willen klaar zetten dan alvast hartelijk dank daarvoor!
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #12 on: May 07, 2009, 12:10:55 pm »

Richard,

Er is met de upgrade idd e.e.a. aangepast. VRAAG: Moet ik nu de variabele %KR-CHARGE%  inzetten, of moet ik het chargenumemr nu als herhalende variabele op gaan nemen?

Als ik in de LACO Productiebestanden een afdruk opvraag als onderstaand, dan zijn er op die raaplijst verschillende 2 artikelen (artikelnummers) geleverd, elk artikel z'n eigen chargenummer. (1 chargenummer per artikel in dit geval)

Het 2e artikel wordt in de kop gezet samen met z'n chargenummer, en daaronder worden twee keer keuringswaarden afgedrukt: De bovenste serie behorende bij het artikel/charge van de kop, en de onderste van het eerste artikel. Dat artikel en chargenummer wordt verder nergens afgedrukt.

 Waarom wordt er mbv KR-CHARGE niet een apart nieuwe pagina geopend? Daarom mijn vraag: Moet ik mogelijk nu het artikel + charge als herhalende variabele opnemen in de layout?


* loprkrv1 nieuw.PNG (10.83 KB, 632x369 - viewed 128 times.)

* 20090506022_raaplijst_1.PNG (12.46 KB, 393x573 - viewed 152 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: May 07, 2009, 03:39:24 pm »

Richard, pas even op dat je het de vorige keer wel goed hebt begrepen. Dus als je het nu ineens anders ziet, vind ik niet dat je moet volhouden voor de 3,5 uur.

Johan, sorry voor deze reaktie, maar mijn idee hierover kende je al.
Maar er is wellicht niets aan de hand. Alleen, Richard is er volgende week pas weer. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #14 on: May 11, 2009, 03:07:41 pm »

Johan,

zoals jij het nu ingericht hebt, moet je de HH variabele hebben, want je hebt bij de Debiteur opgegeven dat hij Doorlopend moet worden afgedrukt. De Keuze tussen A = Artikel en C = Charge heeft te maken met het bepalen van Drukken we het gemiddelde af voor een Artikel onafhankelijk van het aantal verschillend geleverde Charge's of drukken we per Geleverde Charge een gemiddelde af. Dit staat dus los van een nieuw blad. Dit kun je regelen bij de Verkooporder en de Debiteur. Bij jou staat op de Verkooporder niets ingevuld en staat bij de Debiteur 'D' = Doorlopend. Vandaar dat hij dus onder elkaar staat en in dat geval moet je de HH variabelen gebruiken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.076 seconds with 20 queries.