Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:13:10 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Factuur naar groep > spec. per debiteur  (Read 2720 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: April 09, 2009, 09:20:26 pm »

Bedrijf: HVC

Ik ben voornemens 10 debiteuren te koppelen aan een groepsdebiteur en de factuur centraal te sturen aan de groepsdebiteur. Dit bespaart de klant 468 facturen per jaar (controle, inboeken, betalen, e.d.).

Is het volgende mogelijk:
- Ik wil op verkooporderniveau zien vanuit welke debiteur deze komt.
- Aan het einde van de factuur is nu een specificatie per NZI code opgenomen. Ik wil deze uitbreiden naar een   
  specificatie per debiteur > als ik dus 10 debiteurnummers factureer op 1 factuur wil ik onderaan 10 specificaties zien
  op NZI code. Dit zodat de klant kan zien op debiteurniveau per NZI code wat er besteed is.

Ik hoor graag of e.e.a. mogelijk is.

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 14, 2009, 12:33:31 pm »

Quote
- Ik wil op verkooporderniveau zien vanuit welke debiteur deze komt.

Deze mag je wel even verduidelijken.

Ik heb trouwens niet het idee dat dit erg goedkoop gaat worden ...
Daarnaast moet je je afvragen of je er wel bent met alleen die "groepsfaktuur". Ik bedoel, moet er dan helemaal geen specifikatie mogelijk zijn ?

Ik weet trouwens ook niet wat jij bekijkt als uitgeangspunt. Zo dat niet de Weekfaktuur is, doe dat dan. Daar zit die specifikatie ook bij in, maar die werkt wellicht weer niet zoals je wilt.
Slecht te overzien allemaal, hier vandaan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 21, 2009, 09:21:19 am »

We hebben inmiddels bedacht (met de klant) dat dit iets simpeler kan.
Op het moment dat er een factuur per groep (met verkooporders van verschillende debiteuren op de factuur) zou ik op de regel waarop ook het VO-nummer wordt getoond de naam en/of klantcode van de klant getoond willen hebben.

That's all.

Dit lijkt me vrij eenvoudig (via lay-outvariabele o.i.d?) te realiseren, of niet?
Dus enkele de verklaring voor welke klant/debiteur de verkooporder bedoelt is.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 21, 2009, 09:48:27 am »

Maar begrijp ik het dan goed :

... dat het weliswaar 1 Faktuur wordt, maar dat als er gemiddeld 20 regels per Verkooporder zijn, en het betreft 5 Verkooporders per (onderliggende) Debiteur bij 15 (onderliggende) Debiteuren dat er 20 x 5 x 15 = 1500 regels op de Faktuur staan ?

En zo dit juist is, wat voor'n sortering hebben jullie in gedachten ?
Kan per Debiteur, per Verkoopordernummer, desnoods per Artikelnummer ...

Ik zeg nog niet dat dit helemaal vrijblijvend is (die sortering) want het ene zou wel eens veel moeilijker kunnen zijn dan het andere.

Houd nog even in de gaten dat er restrikties bestaan voor het "verzamelen" op 1 Faktuur, zoals de Betalingskondities die gelijk moeten zijn (en meer zaken zoals Landkode waar je denkelijk niets mee van doen hebt).

?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 21, 2009, 10:48:13 pm »

Maar begrijp ik het dan goed :

... dat het weliswaar 1 Faktuur wordt, maar dat als er gemiddeld 20 regels per Verkooporder zijn, en het betreft 5 Verkooporders per (onderliggende) Debiteur bij 15 (onderliggende) Debiteuren dat er 20 x 5 x 15 = 1500 regels op de Faktuur staan ?
Quote

Peter, misschien ga je wat te snel. We maken op dit moment al gebruik van een factuur per groep en gaat prima, de functionaliteit hiervoor bestaat al. Het enige dat ik aangepast wil zien is dat naast het verkoopordernummer dat getoond wordt ook de naam van de debiteur en de debiteurcode wordt getoond.

Volgens mij hoeven we dan niet naar de rest van je vragen te kijken, of wel?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 22, 2009, 08:32:08 am »

Nee, op zo'n manier niet. Maar dat wist ik natuurlijk ook niet.

2 x 0,5 uur voor die Layout Variabelen (waarvan ik maar even aanneem dat ze nog niet bestaan).

Geeft voor de zekerheid nog even aan welke wijze van Faktureren jij in deze toepast.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 06, 2009, 06:47:47 am »

In overleg met Richard is dit inmiddels opgelost en kan het topic worden gesloten.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.015 seconds with 20 queries.