Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:15:03 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: funktie triggers  (Read 1313 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« on: March 05, 2009, 10:09:32 am »

Kan iemand me helpen met het volgende

Bij het gebruik van de "lims"' module is ons gebleken dat het handig zou zijn als we:

1 de resultaten van de analyse direct kunnen mailen naar de relatie, dat moet met de mogelijkheden die crm biedt niet al te moeilijk zijn
 

2 er een mail zou gaan naar de accountmanager van de relatie dat er analyse raporten zijn verstuurd naar de relatie.

Met name voor de 2e regel zou dat met een funktie trigger op te lossen zijn maar mij ontgaat even hoe die trigger ingerericht zou moeten worden.
 
Dank u
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 05, 2009, 11:37:04 am »


Zonder (nog) konkreet de vraag te beantwoorden, zit ik me intussen wel af te vragen of we niets iets kunnen ontwikkelen dat met 100% zekerheid kan vaststellen wie de geadresseerde is (denk aan email adres), maar dat "op afstand" doet. Ik bedoel, we kunnen wel 100 keer zo'n funktionaliteit gaan bedenken en er 100 keer geld voor rekenen, maar ik zit nog steeds zo in elkaar dat als het eenmalig kan, we er maar weer vanaf zijn. Plus dat dit veel mooier is natuurlijk.

Maar hoe dat te doen ?

Let wel, 100% is 100%, en bij 99,99% krijgen zo af en toe de verkeerde mensen de email, en de bedoelde krijgt niets.

Is het niet iets om in een funktie die zich er voor leent een variabele te definiëren die alleen tijdens het leven van die funktie bestaat, die 1 op 1 is met de betreffende geselekteerde Relatie/Kontaktpersoon en die wordt opgepikt door de email funktie ?
Lijkt me ook nog wel enigszins gevaarlijk, maar met wat aandacht (juiste plaats e.d.) moet dat toch wel kunnen goedkomen dunkt me.
Het is dan nog een kwestie van de variabele opnemen voor iedere funktie waarvoor het nodig is en waarbij het mogelijk is (half uurtje per keer of zo).

?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.035 seconds with 20 queries.