Je moet de HTML code zeker niet gaan overschrijven.
Even wat aanvullende uitleg, en dan wordt meteen een aanpassing die ik vandaag gedaan heb wat duidelijker.
Met de DOS editor was het mogelijk om een opgenomen tekst te verwijderen. Als je in de editor zat, haalde je alle tekst weg, savede dat, en vervolgens was er geen tekst meer opgenomen bij het TD document.
Met de DHTML editor was dat even wat lastiger, en betrof dit een puntje wat even op de langere baan is geschoven (maar sinds vandaag is opgelost). Ook al staat er geen tekst in je DHTML editor, dat houdt niet in dat je HTML document leeg is. Zo staat er minimaal altijd één <DIV> </DIV> in, wat ook <P> </P> kan zijn of wat anders. Maar ook als je bijv. slechts een plaatje zou opnemen, dan heb je feitelijk geen tekst, maar ís het document niet leeg. Kortom, eenmaal een tekst opgenomen met de DHTML editor, dan kreeg je deze nooit meer weg. Hieruit vloeit Menno's eerdere opmerking uit voort: "verwijder die TD tekst, neem hem opnieuw op, en dan vooral geen tekst invullen".
Een echte oplossing is dat natuurlijk niet, want iemand hoeft de tekst maar één keer te wijzigen, desnoods omdat ze willen kijken of er tekst aanhangt, en omdat er geen specifieke weergeeffunktie is van de opgenomen tekst, en je hebt HTML tekst waar je niet meer vanaf kwam.
Per heden is er een oplossing, en wel als volgt:
Op Tab "Bewerken" geldt nog steeds dat het moeilijk te bepalen is of een tekst "leeg" is of niet. Maar als je naar Tab "Bron" gaat, dan krijg je daar je hele HTML coding te zien. Als je daar alle tekst verwijderd (met Control+A markeer je de hele tekst, gevolgd door delete) en dan savet, dan zal dit worden beschouwd als 'de eerder in de database opgenomen tekst moet worden verwijderd'.
Deze aanpassing vereist een nieuwe versie van de Systeemprocedure, en ik moet eerst intern wat overleg hebben omtrent het beschikbaarstellen van die procedure, omdat er wat meer mensen nu met Systeemprogrammatuur bezig zijn. Hoe dan ook, ik vermoed dat e.e.a. in ieder geval ergens volgende week zeker overgezonden kan worden. Tot dan geldt de escape van Menno (TD tekst verwijderen en opnieuw toevoegen).