Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 01:02:45 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Laboratorium informatiesysteem  (Read 3640 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« on: November 01, 1996, 12:00:00 am »

In Profit staat bij Receptuur Beheer een optie Laboratorium Informatiesysteem, maar deze optie is niet geīmplementeerd. Ik vroeg mij af waarvoor deze optie gebruikt kan worden (proef-recepten invoeren, laboratorium opdrachten). Zijn er ook al gebruikers van deze functie?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 01, 1996, 12:00:00 am »

In Profit staat bij Receptuur Beheer een optie Laboratorium Informatiesysteem, maar deze optie is niet geīmplementeerd. Ik vroeg mij af waarvoor deze optie gebruikt kan worden (proef-recepten invoeren, laboratorium opdrachten). Zijn er ook al gebruikers van deze functie?

Hoi Bas,

De melding die je krijgt is "Module Profit-Laboratorium Informatiesysteem niet geīmplementeerd". Ofwel, die heb je niet aangeschaft, maar dat kān wel ...

Deze module is nieuw sinds een maand of 2, en er zijn nu 3 gebruikers. In grote lijnen beheert de  module de volgende funktionaliteiten :

Als een opdrachtgever een produkt wil laten ontwikkelen, of een alternatief voor een bestaand produkt, dan wordt dat vervat in een Onderzoek.
Een Onderzoek kan voor jullie bestaan uit meerdere Opdrachten, ofwel de uitwerking van meerdere alternatieven om tot een te bereiken resultaat te komen. E.e.a. werkt samen met de Recepturen zoals je die van Profit kent;

Het belangrijkste waar het vervolgens om gaat is de kommunikatie met de opdrachtgever, waarbij de module de middelen verschaft om resultaten e.d. vast te leggen, en middels verslaglegging te rapporteren. Hierbij hoort ook het weten wat je nog moet doen om tot het resultaat te komen. Daarvoor zijn dus diverse overzichten beschikbaar.
De verslaglegging naar de opdrachtgever, die je op zich doet via Profit-Kontakt en Profit-Mail, is geīntegreerd met de module. Ofwel, een Onderzoek komt overeen met een Projekt in de Kontakt module en via het Projekt komt alles bij elkaar. Als je Profit-CRM hebt, wordt alles (de kommunikatie) ook expliciet in een dossier voor de opdrachtgever getoond, doch dit staat eigenlijk los van de module (lees : dat kan sowieso wel als je CRM hebt).

Als je probeer te bedenken hoe "ongestruktureerd" de werkzaamheden van een lab eigenlijk zijn, dan mag je het zo zien dat de module er alles aan doet om in deze werkzaamheden struktuur te brengen, op een wijze die werkbaar blijft. Zo kan de module bijvoorbeeld ook worden gebruikt om (het formele) onderzoek naar een (nieuwe) grondstof te doen, waar je eindigt met de verslaglegging van de resultaten.
Ik heb me laten vertellen dat de module ook goed kan worden ingezet bij de aanvraag van subsidies, en dan denkend aan alle stappen die moeten worden doorlopen + verslaglegging om tot een gedegen aanvraag te komen.

Peter



* Lab01.png (35.35 KB, 937x712 - viewed 186 times.)
« Last Edit: November 15, 2006, 10:46:58 am by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #2 on: August 31, 2007, 08:51:28 am »

Is het mogelijk om de module LIS op proef aan te schaffen? De belangstelling bestaat nog steeds om laboratorium opdrachten op een standaard wijze vast te leggen in Profit zodat deze makkelijker terug te vinden zijn. Volgens mij hebben we oom CRM nog niet, in elk geval niet alle onderdelen daarvan. Misschien moeten we kijken of daarvan ook modules moeten worden aangeschaft om goed met LIS te kunnen werken. Zouden we ook een offerte kunnen ontvangen voor de kosten van aanschaf van deze modules?
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.039 seconds with 21 queries.