Hier wordt het veld 'Einddatum' altijd automatisch ingevuld met '31-12-9999'
Dit herken ik niet. Bij ons zijn Begin-/Einddatum gewoon "leeg". Zou het kunnen zijn dat je deze m.b.t. Profit-DynScreen gevuld hebt?
Of gebruik je een andere methode? Dat dit ergens van een hoger niveau af gekopieerd wordt?
Nb: A.h.v. het feit dat je Kontraktomschrijving disabled is, trek ik ook de konklusie dat je je Kontakt als Projekt gedefinieerd hebt, en dat je Kontraktomschrijving je Projektomschrijving is.
Dit is niet ideaal; eigenlijk moet bij het toevoegen van een kontrakt de einddatum 1 jaar na de begindatum vallen. Het zou mooi zijn wanneer de einddatum automatisch wordt gevuld (dus 1 jaar na de ingevulde 'begindatum'). Is dit te maken?
Uiteraard. "Alles" is te maken
Je zou kunnen denken aan een bedrijfsparameter "Onze Kontrakten duren standaard xxx (365) dagen" (= 4 uur) + het aanpassen van Toevoegen Kontrakten hierop (= 1 uur). Overschrijven is dan wel mogelijk, het bepaald enkel (eenmalig) de default eindtermijn.
2e vraagje: is het mogelijk dat iemand een notificatie/mailtje krijgt 1 week voordat de einddatum bereikt is? Ik denk dat dit jullie hiervoor een workflow-aanpassing kunnen maken?
Los je niet op met een workflow aanpassing. Je zult nl. een "run" nodig hebben, die continue blijft pollen of er niet ergens een kontrakt binnenkort over de einddatum heen gaat. Makkelijker is wellicht een printoverzicht (= 5,5 uur), waarbij je de terwijl in kunt vullen, en die je wekelijks of desgewenst dagelijks kunt opstarten (en dat kan dan wel weer in de Batch als je wilt).