Johan,
Eerst maar eens een losse flodder :
Einddatum in het assortiment, gelijk maken aan 'hoogste' einddatum prijsafspraakIn dit topic kan je zien dat ik het er in beginsel (of vanaf het begin zo je wilt) niet mee eens ben dat je werkt zoals je werkt. Zie met name mijn eerste post in dat topic;
Dit is uiteindeljk afgedaan met een opgeloste fout (zie ook link helemaal onderin dat topic) en heb ik bakzeil moeten halen omdat ik (kennelijk) onvoldoende was ingelezen in het betreffende onderwerp. Alleen ...
Alleen nu kom ik met dezelfde reaktie, en verder met de gedachte "nee heh, en dat is zeker nog voor hun gemaakt ook ?!".
Ja dus ...
Mijn reaktie was dus - en blijft dat dit zo niet goed kan werken. Dit zit 'm in de redundantie (feitelijk : op twee plaatsen hetzelfde (funktionele) proberen bij te houden. Dit komt gewoon nooit goed (IT theorie
) en dat blijkt (jou) nu ook wel weer ...
Om meteen maar aan te geven hoe het volgens mij wel zou moeten (had gemoeten) : Niet een Bedrijfsparameter die zegt dat het Assortiment moet worden bijgewerkt (zoals je nu hebt) maar een soortgelijke Bedrijfsparameter die zegt of de Prijsafspraken moeten worden gehanteerd als "Assortiment". Dat ik *zoiets* dan nog merkwaardig zou kunnen vinden is iets anders, maar werken doet het dan wel, en altijd zonder omkijken.
Overigens worden dit soort mechanismen al lang gehanteerd (sinds een jaar of 2), ook al zal jij daarvan geen gebruik kunnen maken (werkt via Leveranciers).
Ook al zouden we kunnen doen wat jij nu vraagt, overmorgen zal je zeker weten weer iets vinden wat niet juist is, en daarnaast blijft het zo - omdat je nu eenmaal expliciet met die Assortimenten werkt - dat je een Assortiment kunt wijzigen zonder dat je daarmee de Prijsafspraken aanpast. Dus, boel weer in de war (en zoals Menno in dat andere topic zei : kwestie van autorisaties en blablabla, maar wat mij betreft werkt dit nooit).
Ofwel : je moet dit zo niet willen.
Wat je wel moet willen is wat ik zojuist heb gezegd : Een Bedrijfsparameter die vertelt dat een produkt alleen in iemand's assortiment zit als er (op het betreffende moment) ook een prijs voor bekend is.
Let op : Ook al zal het zo kunnen worden gemaakt dat dit overal werkt, je zal geen overzicht hebben dat het "assortiment" toont op basis van deze werkwijze. Het domme is, dit is er gewoon niet, althans niet binnen Profit (wel op de Webshop). Het hangt er dus mede vanaf of je ermee kunt leven dat je niet zo maar meer kan zien wat er allemaal in het assortiment zit van een Debiteur, ook al werkt het bij Toevoegen Verkooporder wel. Echter, het *lijkt* me redelijk onwerkbaar, en dus zal zoiets er dan moeten komen (en als het er intussen toch al is dan vertelt iemand mij dat wel).
Reageer eens ...