Heart-Profit ERP
September 29, 2024, 05:26:04 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: begroting in heart invoeren  (Read 2006 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: November 25, 2008, 10:59:06 am »

De begroting voor een bepaald jaar wordt bij ons (zoals vermoedelijk bij meerderen) bepaald op basis van de verwachte verkopen, ofwel:

de verwachte afzet, de verwachte omzet en de verwachte grondstofkostprijs. Natuurlijk: de grondstofkosten kunnen nog flink gaan veranderen, maar ok. IN heart heet zoiets een "Budget" als ik het goed heb gezien.

Voor de eventuele grapjassen in barneveld: !!! DIT HEET NIETS MET VRAAGVOORSPELLING TE MAKEN !!!

Maar alles met budgetten volgens mij.
We leggen dit vast op  artikel "C"/ debiteur "F" / faktuurmaand "J". (12 perioden)

Tot op heden werd er geen registratie in Heart bij gehouden, maar het voornemen is om dit te veranderen. (zodat de LOSU TABEL direct ook de begroting bevat, dat scheelt weer inleeswerk. Daarom ben ik even wat aan het testen met 2008 gegevens (zodat 2009 straks wat sneller kan)

Nou voeg ik een budget toe, bevestig ik met F1, ga terug en druk met <f1> op weergeven budget, en opeens is de marge verdwenen. Waarom blijft die marge gegevens niet gewoon staan?





* LOBUTV2.PNG (15.87 KB, 718x389 - viewed 179 times.)

* lobura1wx.PNG (13.1 KB, 550x448 - viewed 179 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: November 25, 2008, 12:05:15 pm »

kan iemand mij aub nog eens wegwijs maken in het werken met die budgetten, want ik krijg er niet veel relevante info uit. Dit zal ongetwijfeld op 1 of andere manier aan mij zelf liggen, mogelijk heb ik ook onjuiste verwachtingen van deze module.

Ik zocht bijvoorbeeld naar "Afzet gebudgetteerd" versus Gerealiseerd. Het enige wat te vergelijken is, zijn omzetten en bepaalde kostprijzen. Dit ondanks het feit dat ik wel afzetten gebudgetteerd heb, in het PRINTEN VERKOOPOVERZICHT GEFAKTUREERD - GEBUDGETTEERD op blad 5 Het aantal eenheden als enige aan heb gevinkt.

Bovendien: Ik had gedacht dat mijn manier van specificeren gedetailleerd genoeg was om overzichten op een grofmaziger detail te genereren: Maar als ik probeer om een overzicht per "artikel" op te vragen, dan lukt het niet  om dat budget (verwachte afzet/omzet)  er bij te krijgen. Die ligt vast op artikel / debiteur / faktuurmaand. MOet ik dan voor elk overzicht daar weer totalen van maken en een budget voor vastleggen?

Hier zullen toch heel wat profit klanten mee werken, dat moet ons toch ook lukken? Wie kan / wil me (telefonisch?) eens even op weg helpen om hier een praktische draai aan te geven.
Logged

KM
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #2 on: November 25, 2008, 12:54:47 pm »

Quote
Nou voeg ik een budget toe, bevestig ik met F1, ga terug en druk met <f1> op weergeven budget, en opeens is de marge verdwenen. Waarom blijft die marge gegevens niet gewoon staan?

De marge blijft alleen bewaard als je naast de Omzet maar één rubriek met een Kostprijs invult.
Aangezien je v.w.b. een Kostprijs zowel bij de eerste als derde rubriek een Kostprijs hebt ingevuld, wordt de marge niet bewaard. 
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: November 25, 2008, 01:08:49 pm »

die W(erkelijke) kostprijs wordt automatisch gevuld, nadat ik de grondstofkostprijs ingevuld had.
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.055 seconds with 20 queries.