Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 02:22:19 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Geblokkeerde funktie: Variable 'T_02_016_X' is not found  (Read 4650 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: November 11, 2008, 04:56:31 pm »

Gebruiker KB krijgt op verschillende plekken in HeartProfit de geblokkeerde funktie: Variable 'T_02_016_X' is not found.
Bv alias LOAA, LOVO, LOPD

SYSMDV staat niet in de stack, dus wordt niet veroorzaakt door een onjuiste disabling van een veld.
Wanneer schermafdrukken nodig zijn hoor ik het wel.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 12, 2008, 07:56:13 am »

Wanneer schermafdrukken nodig zijn hoor ik het wel.

Een schermkopie van de geblokkeerde funktie hebben we zo goed als altijd nodig  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 12, 2008, 08:29:35 am »

Quote
Gebruiker KB krijgt op verschillende plekken in HeartProfit de geblokkeerde funktie: Variable 'T_02_016_X' is not found.

Ik geloof toch al nooit zo veel, maar dit helemaal niet. nea
Ik denk dat je nog behoorlijk moeite zal hebben om deze terug te vinden. Maar met "anderen" op de proppen komen mag best hoor; niets aan de hand. Slechts één volstaat natuurlijk niet. Minimaal 3. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 12, 2008, 09:19:27 am »

3 geblokkeerde funkties Variable 'T_02_016_X' is not found voor gebruiker KB met 3 verschillende Aliassen:

Het gaat om een orderklopper die sinds kort over is op de Windows-versie. Ze geeft zelf ook al aan dat het systeem haar niet bij kan houden; als je te snel typt loopt het systeem vast. Dit probleem heb ik trouwens vaker gehoord van mensen die over zijn gegaan op Windows.


* geblokkeerde funktie alias LOAA.png (9.85 KB, 790x517 - viewed 209 times.)

* geblokkeerde funktie alias LOPD.png (17.06 KB, 779x678 - viewed 209 times.)

* geblokkeerde funktie alias LOVO.png (9.4 KB, 775x517 - viewed 220 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: November 12, 2008, 09:32:32 am »

Moeilijk heh, je eigen schermprintjes goed lezen. Overdone !

Kratje bier kan worden afgeleverd op :

Heart Informatisering B.V.
T.a.v. de heer P.J. Stordiau
Wilhelminastraat 2
3771 AR Barneveld
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: November 12, 2008, 10:05:20 am »

Ik moest 'm 3x lezen, nu zie ik het pas...  blush2

Blijft wel staan dat ze regelmatig een 'Variable 'T_02_blablabla' is not fout' melding krijgt.
Misschien veroorzaakt door het snelle typen. Wat is hieraan te doen?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: November 12, 2008, 10:15:50 am »

En ik doe het met 0 keer. Leuk heh.

Tja, het zal geen toeval zijn. Zijn jullie twee misschien in staat om met één voorbeeld (dat is voldoende) op de proppen te komen wat je zo na kan doen (met enige typesnelheid kennelijk) ? Dan focusen wij ons op dat ene voorbeeld (gaan ook dagelijks meerdere uren oefenen met de snelheid) en als het dan is opgelost (hopelijk) zal het voor alles wel zijn opgelost.
Dank.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: November 12, 2008, 10:50:11 am »

Vraagje: Heeft die gebruiker soms een van de Raadpleegschermen die op de Stack staan gemaximaliseerd (al dan niet via Formposities)?
Zo ja, dan moet je dat eens niet doen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: November 12, 2008, 04:30:51 pm »

Wouter, ik heb het gecontroleerd (de funkties die ze gebruikt nagelopen), maar ze heeft nergens gemaximaliseerde vensters ingesteld.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: November 13, 2008, 08:25:07 am »

Misschien moet je eens vragen wat zij steeds doet met het zitten in een Raadpleegfunktie, en dan Esc+Userbutton.
Dus, het lijkt steeds die Esc+Userbutton die het 'm doet. Maar hoezo nou die Esc ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: November 14, 2008, 09:15:44 am »

Ze gaat na het gebruiken van een raadpleegfunktie (meestal via een Userbutton) weer terug naar het hoofdmenu voordat ze weer naar een volgende raadpleegfunktie gaat.

De heren en dames orderkloppers switchen de hele dag door vaak van het ene raadpleegscherm naar het andere (bv ALT-Q (=raadplegen aktieve afleveradressen op plaats LORDABRA), ALT-V (=raadplegen artikelen LOARRA), weer ALT-Q etc). Ik heb ze geadviseerd regelmatig naar het hoofdmenu terug te keren zodat ALT-Q niet 3x open komt te staan.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: November 14, 2008, 09:40:02 am »

Ze gaat na het gebruiken van een raadpleegfunktie (meestal via een Userbutton) weer terug naar het hoofdmenu

Met een Userbutton terug naar het hoofdmenu...  Sad

Nee, met een Userbutton dan 'vérder' naar het hoofdmenu. Ervanuitgaande dat dit inderdaad mogelijk is, start je daarmee het hoofdmenu op, terwijl het hoofdmenu al aktief is.
Ga er maar rustig vanuit dat dit niet kan/zal werken.

Terugkeren naar het hoofdmenu? Geen userbutton, maar F10.
Userbutton s.v.p. verwijderen; ga ervanuit dat je (haar) probleem dan verholpen is.

(en ik denk dat wij er wel voor zullen gaan zorgen dat een gebruiker het hoofdmenu niet als userbutton kan opnemen).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #12 on: November 14, 2008, 09:42:14 am »

NB: Ik zou je melding overigens ook kunnen lezen als "ze gaat na het gebruiken van een raadpleegfunktie, welke ze meestal via een userbutton aanroept, weer terug naar het hoofdmenu", maar dat rijmt niet met de stack. De Raadpleegfunkties zijn zonder userbutton aangeroepen, en bij het verlaten gebruikt ze een userbutton. Derhalve ga ik ervanuit dat je bedoelt dat ze het hoofdmenu als userbutton heeft opgenomen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #13 on: November 14, 2008, 09:43:30 am »

Zo bedoel ik het niet - ze gaat naar een raadpleegfunktie via een Userbutton, vervolgens met ESC weer terug naar het hoofdmenu. Ja, je kunt het op 2 manieren lezen smile
Omdat je via een userbutton rechtstreeks naar het raadpleegscherm gaat is 1x ESC vaak genoeg om terug te keren naar het hoofdmenu, vandaar dat ik het erbij zet.

/edit: intussen alweer een reactie geplaatst terwijl ik aan het typen was.
Wat ik omschrijf gebeurt regelmatig, maar blijkbaar gaat het juist mis wanneer ze handmatig naar een raadpleegscherm gaat, vervolgens 1 stap terug met ESC en daarna middels een Userbuttion naar een andere funktie wil?
« Last Edit: November 14, 2008, 09:49:24 am by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.032 seconds with 20 queries.