Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 10:37:16 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: controle gewichten eindprodukten  (Read 1781 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: November 11, 2008, 12:30:31 pm »

Bij het artikelbestand wijzigen 1-1-1-1- artikel selecteren en dan middels F5 kun je het gewicht per voorraadeenheid wijzigen.
Dit is het gewicht per artikel.
Nu hangt bij ons aan elk artikel een uniek recept met grondstoffen. Ook hier vul je gewichten in van de afzondelijke grondstoffen.
Feitelijk is het zo dat als je een artikel van 100 kg hebt er ook voor 100 kg aan grondstoffen in moet. (in ieder geval normatief, werkelijk zal altijd afwijken)
Nu wil ik graag een controle dat het totaalgewicht van het eindprodukt gelijk is aan het totaalgewicht van het recept dat gekoppeld is aan het artikel.
Kan iemand deze controle inbouwen?
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 11, 2008, 02:02:56 pm »

Quote
(in ieder geval normatief, werkelijk zal altijd afwijken)
Nu wil ik graag een controle dat het totaalgewicht van het eindprodukt gelijk is aan het totaalgewicht van het recept dat gekoppeld is aan het artikel.


Ehh, wanneer ? bij het Opboeken ? en zo ja, wat wil je dan precies met "werkelijk zal altijd afwijken" ?
Volgens mij klopt er iets niet ...

Het enige wat je wat mij betreft "kan" willen, is het plaatsen van het berekende gewicht uit een daadwerkelijke produktie in dat veld Gewicht per Voorraad-Eenheid. Een kontrole als zodanig (t.g.v. afkeur) kan niet aan de orde zijn. Een Waarschuwing is iets anders en een marge zal je sowieso nodig hebben.

Dit wordt altijd duurder dan je hoopte, en dan is het ook nog niet eens gezegd dat je (het pakket) ermee kan omgaan. Bijvoorbeeld, nu kan je ergens wel x bakken grind in gooien, terwijl je zodirekt moet weten hoeveel gewicht dat is omdat het anders niet werkt. Of wat te denken van "opwerk" recepten, waarbij je 2e keus opwerkt tot getrommelde ellende en je het gewicht van de 2e keus niet echt (goed) weet.

Het is wel een goed idee, maar ik schat zo in dat het niet gaat werken (met best een kans dat het toch gaat werken, maar dat merk je in elk geval als het (ons) werk gedaan is; eigenlijk niet eerder).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: November 26, 2008, 01:51:31 pm »

Dit gaat niet om werkelijke gewichten van een dag produktie. Dit wijkt inderdaad altijd af.
Waar het omgaat is dat je in een artikel een gewicht vult (bij het vijfde tabblad). Dit moet gelijk zijn aan het onderhangende recept. De norm dus. Immers als ik voor 1000 kg aan grondstoffen verbruik voor normaliter 200 stuks stenen dan zou één steen 5 kg moeten wegen in het systeem. Als je gaat produceren wijkt dit uiteraard af. Het gaat dus vooral om de inrichting van de artikelen en de onderliggende normatieve recepten.
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 27, 2008, 06:48:03 am »

Quote
Nu wil ik graag een controle dat het totaalgewicht van het eindprodukt gelijk is aan het totaalgewicht van het recept dat gekoppeld is aan het artikel.


Dus eigenlijk wil je helemaal geen kontrole ? (door het systeem)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.032 seconds with 21 queries.