Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:08:57 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Oorspronkelijke leverdatum klant  (Read 2931 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« on: September 24, 2008, 05:04:18 pm »

Dame, Heren,

Wij hebben regelmatig het fenomeen dat op lopende verkooporders de leverdatum van de klant wordt aangepast. Wij vullen deze datum in bij leverwk/-datum/-tijd.
De aanpassing van deze datum kan komen door interne reden of doordat de klant met een aanpassing komt. Mijn vraag is of er iets gebouwd kan worden zodat bij wijzigingen van die datum dit ook wordt vastgelegd, en vervolgens dan ook te traceren is wat de "originele" leverdatum was, en hoeveel keer deze nu verschoven is.
Bij aanpassing van de datum zou er dan wellicht een popup schermpje kunnen komen waar je in korte tekst een reden kan vermelden.
Kunnen jullie hier iets mee?

Met groet,

Andries.
Logged

Heart-Profit company ID : SM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 25, 2008, 06:55:55 am »

Andries,

Dit is verre van gemakkelijk te overzien, in de zin van als het ook echt moet werken en nuttig moet zijn. Immers, jullie lokken met het ATP gebeuren natuurlijk sowieso al uit dat die datum verandert (behoort te veranderen). Het zou een gedrocht worden.

Voor 14 uur moeten we wel iets kunnen maken wat "leefbaar" is, alleen bij jullie weet dan nog niemand wanneer ze dat behoren te gaan invullen. Je bent er met die 14 uur dus nog niet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« Reply #2 on: September 25, 2008, 02:47:16 pm »

Peter,

De ATP functionaliteit had ik inderdaad hier niet in mee genomen  Sad Ik zal dit zelf nog maar even in beraad houden. Dank in ieder geval voor het meedenken in deze.

Andries.
Logged

Heart-Profit company ID : SM
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #3 on: September 25, 2008, 05:02:54 pm »

Als bij jullie een Verkooporder gewijzigd wordt, dan wordt het Versienummer van de order opgehoogd. Nu zal niet elke wijziging betrekking op de Leverdatum, maar wellicht dat het Versienummer een indicatie is voor het aantal wijzigingen.

De Leverdatum welke wordt ingevoerd bij het Toevoegen van de Verkooporder blijft bewaard als de Gewenste Leverdatum en is middels F1 (2x) op te vragen bij de Verkooporderregels. De berekening van de Leverbetrouwbaarheid richting de klanten kan onder andere gebaseerd worden op deze Gewenste Leverdatum.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« Reply #4 on: October 13, 2008, 10:02:15 am »

Menno,

Dank voor deze practische aanvulling.
Helaas werkt dit bij ons niet, omdat wij het bedoelde veld gebruiken om daar bij het toevoegen van de VO 01-12-2222 (= mag in productie) of 31-12-2222 (= mag niet in productie) neer te zetten. En dit veld blijft dan dus "bewaard".
Nu doen we in een tekstblok (KOMMENTR in de LOVO) aangeven: "requested 22-10-08, details will follow", maar met een datum in een tekstblok kan ik al helemaal niet rekenen.
Stel dat we toch een extra veld willen, puur voor de registratie en zonder toeters en bellen, waarin de originele vraagdatum van de klant te zetten is, wat kost dat dan?

Groet,

Andries.
Logged

Heart-Profit company ID : SM
Menno
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 398

Het is niet zo moeilijk, als je denkt.


View Profile
« Reply #5 on: October 13, 2008, 12:23:12 pm »

Er is in het verleden maatwerk voor jullie gemaakt, waarbij het uitgangspunt was dat de gevraagde Leverdatum bij Toevoegen Verkooporder genoteerd werd in de Rubriek "Eerst mogelijke Verzenddatum". Blijkbaar is dit nu niet meer het geval, maar als de Rubriek "Eerst mogelijke Verzenddatum" geen andere toepassing kent, dan kun je deze Rubriek prima gebruiken om de gevraagde Leverdatum te registreren.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« Reply #6 on: October 20, 2008, 11:27:28 am »

Menno,

Wat navraag levert inderdaad op dat we dit veld hier voor zouden kunnen gebruiken. Waar we echter dan tegen aan gaan lopen is het volgende: Stel de klant vraagt in eerste instantie 24-10-08. Dit voeren we dan bij de orderinvoer in bij Werkelijke verzenddatum bij Leverwk/-datum / Bv . Daarna voeren we deze datum ook in bij Eerstmogelijke Vrz. Doordat we flexibel en snel zijn, kunnen we de 23e al verzenden. Als de 23e echter wordt ingevoerd bij het veld leverdatum, dan volgt er een foutmelding dat er niet vóór de eerstmogelijke verzenddatum kan liggen. Op zich logisch, maar daardoor kunnen we dat veld niet voor ons doeleinde gebruiken.
Is daar dan nog een oplossing voor?

Groet,

Andries.
Logged

Heart-Profit company ID : SM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.03 seconds with 20 queries.