Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:04:42 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: verschil logistieke facturen met subadministratie debiteuren  (Read 2111 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: September 22, 2008, 01:30:55 pm »

Bij één factuurnummer van ons (nr 125692) heb ik bij de financiële administratie (7-3-4-3) geen omzet en bij de logistieke administratie 3-3-1-1 wel omzet. Dit terwijl de order financieel doorbelast is. Hoe kan dit én hoe los ik dit op?


* vreemde factuur2.png (11.77 KB, 598x455 - viewed 181 times.)
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: September 22, 2008, 02:42:22 pm »

Je hebt het over je  omzet, maar je toont een faktuur van 0,00.  Wink

Je zult dus wel iets anders bedoelen, bijv. "deze 0 faktuur komt niet voor in de Debiteuren Subadministratie".

Zo dat je melding is, kontroleer e.e.a. dan via 7-3-2-1; niet via een print 7-3-4-3 waarbij je een mogelijkheid hebt om enkel de Openstaande Fakturen te tonen (en in welk geval het logisch is dat de Faktuur er niet tussen zou staan).

Zo de faktuur bij 7-3-2-1 écht niet bestaat, dan kun je jezelf expliciet autoriseren voor de funktie LOUFDB. Met die expliciete Autorisatie is het toegestaan om een reeds doorbelaste faktuur nógmaals door te belasten naar het grootboek (de melding 'is reeds doorbelast' die je na F5 bij 3-3-1-1 krijgt, gaat dan gepaard met een toets 'F1 = toch boeken'). 

NB: Het nogmaals doorboeken zal alleen een Faktuur in je Debiteuren-Sub aanmaken als ze daar nog niet staat; ze kan er dus nooit dubbel in terecht komen. Kwa journalisering geldt dat er altijd een nieuwe boeking wordt gemaakt; heb je de oude niet eerst verwijderd, dan heb je er ineens 2 in je grootboek (hoewel je je daarbij bij een 0 faktuur niet druk om hoeft te maken).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: September 22, 2008, 03:34:21 pm »

Het is géén nul factuur. Alleen in de subadministratie is het een nul. Als bijlage heb ik de nota vanuit logistiek bijgevoegd.
Als ik deze wil doorboeken dan krijg ik de melding dat de factuur reeds bestaat. Zie bijlage.
Of kan ik hem dan helemaal verwijderen en dan opnieuw doorboeken?


* vreemde factuur.png (11.76 KB, 579x455 - viewed 170 times.)

* factuur ten Brinke.png (6.38 KB, 512x128 - viewed 156 times.)
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 23, 2008, 07:30:16 am »

NB: Het nogmaals doorboeken zal alleen een Faktuur in je Debiteuren-Sub aanmaken als ze daar nog niet staat; ze kan er dus nooit dubbel in terecht komen. Kwa journalisering geldt dat er altijd een nieuwe boeking wordt gemaakt; heb je de oude niet eerst verwijderd, dan heb je er ineens 2 in je grootboek (hoewel je je daarbij bij een 0 faktuur niet druk om hoeft te maken).

Ok, de Faktuur staat dus wel in het Grootboek, maar het Faktuurbedrag is daar 0.

In dat geval:

- Ga naar Raadplegen (financiële) Uitgaande Fakturen Hmenu-7-3-2-1
- Verwijder de betreffende Faktuur
- Eventueel journaliseringen van extra doorboekingen handmatig verwijderen uit het grootboek.
- Met expliciete autorisatie voor LOUFDB alsnog de Faktuur een keer Doorbelasten Hmenu-3-3-1-1 (Shift-F5 dacht ik), die maakt dan een nieuwe faktuur aan in de Debiteuren-sub.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #4 on: September 23, 2008, 04:59:23 pm »

ok, factuur verwijderd en opnieuw doorgeboekt en nu wel akkoord
Logged

BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.036 seconds with 19 queries.