Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:36:37 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Routegroep eindtijd  (Read 2372 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: September 09, 2008, 10:51:03 am »

In Releasenote http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20372.0 wordt uitgelegd wat we met een "routegroep" bedoelen.

Zo geldt dat als er routes gedefinieerd zijn om 05:00, 05:15, 05:30, 05:45 en 06:00, de routegroep van 06:00 óók de routes tussen 05:00 en 06:00 bevat. Andersom echter niet, omdat een routegroep nooit vooruit kijkt.

Bij het rapen voor een Debiteur-/Route stellen we dat het nuttig kan zijn om bijv. de 05:00 routes separaat uit te lopen van die van 06:00 (of alles wat ertussen zit), al was het maar omdat het op kritieke momenten nodig zal zijn om als eerste de routes uit te lopen waarvan de vrachtwagens aanstaande zijn te vertrekken.

V.w.b. het Cross Docking rapen is nu een 2e werkwijze geďntroduceerd, en wel het filteren op basis van de "eindtijd v/e routegroep".

Een "routegroep" is bij Cross Docking rapen wel degelijk aan de orde, maar doen we aldaar op basis van de eindtijd van een groep routes; zijnde de laatst mogelijke tijd van een groep routes, alsmede routes die daarbij horen. In bovenstaand voorbeeld zou gelden dat alle routes van 05:00 t/m 06:00 behoren tot één routegroep, nl. de 06:00 route.

Op deze manier hebben we veel minder routegroepen, doch wel groepen met een duidelijk tijdsverschil: we lopen dus voor 06:00 of voor 10:00.

Reden voor deze selektie o.b.v. de routegroep-eindtijd is dat we met meerdere pickers tegelijkertijd Cross Docking zullen willen rapen. Middels de "Raperlokatie" weten we welke goederen een raper op zijn kar gelegd heeft, maar, we zullen ook moeten weten voor welke "groep routes" hij aan het lopen is. Immers, pas als twee rapers voor dezelfde routegroep aan het lopen zijn, geldt dat als er een behoefte is van 200, en picker A er 160 gepakt heeft, picker B er dus nog maar 40 mag pakken.

Echter, als picker B voor de route van 10:00 aan het lopen is, geldt dat de hoeveelheid die A op zijn kar heeft niet in mindering moet worden gebracht op de behoefte voor de 10:00 ritten, immers, A was voor de routes van 06:00 aan het lopen.

Per picker zal dus duidelijk moeten zijn voor welke routegroep hij aan het lopen is, om de hoeveelheid op zijn kar in mindering te kunnen brengen op de hoeveelheid die een 2e picker wil gaan rapen; rapen o.b.v. eindtijd voorkomt dat de ene picker voor 05:45 gaat lopen en de volgende picker voor 06:00, in welk geval niet kan worden bepaald hoeveel de 2e picker er nog mag/moet rapen.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOBHOI8     Omschrijving (nog) niet bekend    29-08-2008    29-08-2008
LOROZ1GN    Omschrijving (nog) niet bekend    22-08-2008    29-08-2008
LOTSSTRC    Omschrijving (nog) niet bekend    22-08-2008    01-09-2008
Logged
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.015 seconds with 19 queries.