Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:23:32 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Emballage niet tonen bij Bulk igv "printen openstaande emballage"  (Read 1552 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: August 18, 2008, 09:01:23 am »

Vraag: Kan de bedrijfsparameter LOPAEXWY Wijzigen Expeditie Parameters blad 5 de rubriek "Printen openstaande Emballage",  worden uitgebreid met een beperking op type verschijning? Als er 1 of meerdere artikel/verschijningen op een vrachtbrief staan waarbij "bulkverschijning" van toepassing is, hoeft de emballage saldo regel niet afgedrukt te worden. In andere gevallen dus wel afdrukken als deze parameter op J staat.


Voor de gene die niet in de achterliggende redenen geinteresseerd is; nu stoppen met lezen
.
Via bedrijfsparameter LOPAEXWY Wijzigen Expeditie Parameters kun je op blad 5 de rubriek "Printen openstaande Emballage" Aan / uitvinken. Door het vullen van deze Rubriek met J zal bij het afdrukken van de Vrachtbrief volgens de Variabele Lay-out als extra herhalende regels een opsomming worden gegeven van het Openstaande Emballage voor de Debiteur/Afleveradres waarvoor de Vrachtbrief bestemd is. Bij mijn allerbeste weten is dit een uitvinding die we ooit eens hebben aangevraagd voor Laco. Gezien de positieve ervaringen hiermee, wil Meel mee gaan liften op dit idee, onder voorbehoud dat uitsluitend Zakgoed vrachtbrieven deze opsomming tonen, bulkvrachtbrieven niet.

Voor de duidelijkheid: We onderscheiden voor Bulk en Zakgoed twee aparte artikelnummers, vanwege het aanzienlijke verschil in kostprijs. Met Bulk bedoel ik in ieder geval de verschijningsvorm "BULK", maar je mag volgens mij ook zeggen: Alles waarbij de verschijningsvorm aangeeft dat het een "bulkverschijning" betreft. In theorie kun je op 1 verkooporder (cq vrachtbrief) zowel zakgoed als Bulkartikelen leveren. In de praktijk komt dit bij ons (MEEL) niet voor. Vandaar bovenstaande vraag. Wat mij betreft mogen we dit ook ondervangen met twee verschillende vrachtbrief Layouts (1-tje met emballage variabelen voor zakgoed, en een bulk-vrachtbrief zonder desbetreffende regels). Maar dit lijkt me wel lastig omdat dezelfde klanten zowel zakgoed als Bulk artikelen afnemen. Ik zou het namelijk niet toejuichen om dit in onze interface Transportsysteem Microvax (5-2-6-4), waarmee zeker 90 % van de bulkvrachtbrieven wordt gemaakt, op te nemen. Dan zou het namelijk 'gebruikersafhankelijk' gemaakt gaan worden. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: August 25, 2008, 09:16:41 am »

Wat gebeurd er met deze vraag?
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #2 on: August 25, 2008, 02:01:44 pm »

Hiervoor zal de Bedrijfsparameter en zijn werking ervoor moeten worden aangepast waardoor in het geval dat er een Verschijninsgvorm op de Vrachtbrief staat welke als Bulkverschijning gedefinieerd is, er geen overzicht openstaande Emballage meer op de Vrachtbrief afgedrukt wordt. (3 uur)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 19 queries.