Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 03:44:43 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Printen naar Scherm via Shift+F2  (Read 2380 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: July 11, 2008, 08:36:40 am »

Vanaf heden is het mogelijk om iedere printfunktie zonder extra toetsaanslaag naar het scherm (feitelijk : ascii bestand) te laten printen.

In plaats van de gebruikelijke F1 kan nu Shift+F2 worden gebruikt.

 Let op :

Om ervan verzekerd te zijn dat er een juiste Driver wordt gebruikt om de gegevens op het scherm te tonen (d.w.z. een Driver zonder stuurcodes voor een printer) is er een speciale funktienaam "SCREEN" in het leven geroepen waarbij in de Queue/Funktie Koppelingen kan worden aangegeven welke de te gebruiken (Profit) Printer en Driver is die gebruikt moet worden voor het printen naar het scherm. In de meest gebruikelijke situaties zal dit een reeds bestaande SCHRM/SCR zijn.

Omdat bovenstaande op zich via de normale mechanismen werkt, is het aan u zelf wat er eigenlijk gebeurt als de Shift+F2 toets wordt gebruikt (hang een normale printer aan de Queue/Funktie koppeling en de print komt alsnog op de printer. Uiteraard kan alles - eveneens zoals gebruikelijk - per gebruiker, per bedrijf of ongeacht bedrijf worden ingesteld.

E.e.a. is nu tevens voorbereid om op gelijke "korte" wijze te kunnen kiezen voor het printen naar een PDF file, of het emailen van het zojuist aangemaakte PDF bestand. Dit kan in verder maatwerk worden ontwikkeld.

Het is verder aan de gebruiker om hier kreatief mee te zijn en te bedenken wat handig zou kunnen zijn. Immers, het geheel is zo opgezet dat een extra funktietoets en verdere doorwerking naar alles binnen een uur kan worden gemaakt en er zijn nog wel een 35-tal funktietoetsen beschikbaar. Twee voorbeelden voor het idee : Voorbeeld 1

In de printerdriver kan als Program Command DO SYPREX worden opgenomen, wat ervoor zorgt dat de print die via die driver wordt aangestuurd automatisch naar Excel wordt geëxporteerd. Wel, probeer dit eens, en zie dat je nu middels Shift+F2 alle prints naar Excel kunt exporteren middels één handeling. Dit werkt dus al ... ? Neen, toch niet, want nu hebben we de Shift+F2 ingezet om prints naar Excel te kunnen exporteren, en printen naar het scherm vergt een andere Driver (waarna printen naar Excel weer niet meer standaard kan). De oplossing is duidelijk : Een extra funktietoets, een nieuwe speciale funktie zoals "EXCEL" ... klaar. Voorbeeld 2

We willen iedere print naar een PDF file kunnen printen; Net als het voorgaande voorbeeld is dit al mogelijk, in dit geval middels het aansturen van de juiste Queue/Printer. Echter, gelijk het voorgaande voorbeeld wil je de print niet altijd naar PDF printen, en andersom, wil je eigenlijk iedere print wel eens naar PDF kunnen printen, doch zonder te veel handeligen. Dus, een speciale funktie "PDF" en klaar ... ? Neen helaas. De print naar PDF vergt immer z'n normale Driver als zou ze netjes worden geprint op de printer, en dit is zoals gebruikelijk per printfunktie anders (in te stellen). Aldus vergt dit een volledig andere oplossing als het Excel voorbeeld, maar *blijft* het zo dat deze oplossing achter een funktietoets kan worden gehangen en met dezelfde hoeveelheid handelingen als normaal printer, nu kan worden gekozen voor "printen naar PDF". Als laatste, zal het duidelijk zijn dat er in bovengenoemde voorbeelden ook kombinaties aanwezig zijn. Dus, waarom zou ik mijn zojust gegenereerde Excel niet in een PDF opgenomen willen hebben, of waarom zou ik mijn PDF-print niet willen emailen, en waarom zou ik mijn in PDF opgenomen Excel niet willen emailen.

Alles samengevat zijn we nu in het stadium van het zeer goed kunnen overzien hoe al dit soort zaken kunnen kunnen worden opgezet, zal ook de benodigde tijd kunnen worden afgegeven, en het belangrijkste : Zal het meeste ook in "enkele uren" kunnen worden uitgedrukt.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
APQDCA      Omschrijving (nog) niet bekend    12-10-2007    11-07-2008
APQDCAAB    Omschrijving (nog) niet bekend    21-03-2006    11-07-2008
SYINV       Omschrijving (nog) niet bekend    30-01-2008    10-07-2008
SYP         Omschrijving (nog) niet bekend    21-09-2006    11-07-2008
SYTT        Omschrijving (nog) niet bekend    06-05-2005    10-07-2008
Logged
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: July 11, 2008, 09:10:45 am »

kun je de stappen voor het instellen er eens als word docje in plakken met alle stappen en instellingen om direct naar excel te gaan?

mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: July 11, 2008, 09:33:58 am »

Quote
In de printerdriver kan als Program Command DO SYPREX worden opgenomen

Ik zou denken dat dit alles is.


* SYPREX01.png (26.25 KB, 625x482 - viewed 210 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: September 08, 2008, 02:30:11 pm »

ik heb dit nu ook even ingericht, met aan dank aan richard. Dat excel verhaal ook even geprobeerd, Maar is er nog wat te doen aan deze situatie:
    DATUM  : 08-09-08    TIJD : 13:38:31          VISUAL FOXPRO         UID : JVR     
      KODE : 1429     MESSAGE : OLE IDispatch exception code 0 from Microsoft Excel: Kan gee
      AREA : 10         ALIAS : SYST              INDEX :               ROW : 252132
      LINE :  OLE IDISPATCH EXCEPTION CODE 0 FROM MICROSOFT EXCEL: KAN GEEN TOEGANG
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  SYPREX  LOPRE  LOPRAR  LOARPR  LOAR  LOAB  LOAV  LO  SYSA  LO
             IN  PROFIT8
      XST  : =MEEL=[LO]Esc1[LOAV]1[LOAB]1[LOAR]9[LOARPR]Esc[LOAR]9[LOARPR]1[LOPRAR][ARVAN_S]Mou
             se[SYPRS1][]MouseMouseMouseEsc[LOPRAR][ARVAN_S]F1

Heel simpel: ik mag natuurlijk maar 1 keer een prfile.xls open hebben staan. Logisch? jazeker, Maar zou het niet veel leuker zijn om bij het printen naar excel, eerst te controleren of PRFILE.XLS al gebruikt wordt?

Dan een melding: "LET OP: u moet eerst prfile.prn afsluiten"

Dat staat toch een stuk netter dan een geblokkeerde functie?
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.041 seconds with 20 queries.