Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:05:45 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Help: gebruikers worden geallokeerd voor inloggen... geblokkeerde funktie  (Read 2382 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: June 19, 2008, 10:54:54 am »

Bij het opstarten van ProfitWindows worden gebruikers geallokeerd. Dit gebeurt al voordat ze bij het inlogscherm zijn, zie onderstaande foutmelding en bovenin de balk knippert 'bestanden zijn geallokeerd door andere gebruiker'
Dit gebeurt alleen bij de Windows-versie onder RDP (remote op Windows terminal server), DOS-versie werkt wel.


* allocatie-error gelijk bij opstarten ProfitWIN.png (17.61 KB, 1024x768 - viewed 187 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 19, 2008, 01:17:31 pm »

Zal je

a. wel iets hebben veranderd aan de WTS konfiguratie;
b. bijvoorbeeld de directory waar the Visual FoxPro werkbestanden staan nu delen over gebruikers, wat indirekt neerkomt op
c. een niet dynamisch gemaakte config.fpw ?

Naar dit zoort dingen kan je zoeken tot je een ons weegt, en opnieuw beginnen is vaak beter.
Maar nog beter is bedenken wat je hebt veranderd, dan wel fout gedaan bij het aanmaken van nieuwe gebruikers op WTS.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 19, 2008, 01:20:32 pm »

of

d. Wij houden ergens geen rekening mee bij jouw grove verandering van de WTS configuratie.

Dit laatste kom ik op gezien de soort fout (als ik goed kijk tenminste), en waarbij "grove" doelt op iets als load balancing waar je dit eerst niet deed, of andersom.

1. Hoe dan ook : wat heb je veranderd ?
2. En gaat hij fout bij alle Windows gebruikers ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 19, 2008, 02:14:08 pm »

Ik heb gisteren een gebruikersprofiel in de Active Directory aangepast (naamswijziging).
Bij deze gebruiker was ik vergeten de T-schijf aan te maken met de 5 heart-directories (\\TERMSRV\Heart$\usernaam)
Ze werkt in ProfitDOS en dat werkte gewoon (ze is nog niet over op ProfitWIN). Ik was wel even benieuwd of ProfitWIN bij haar hetzelfde probleem gaf en dat bleek het geval.

Verder heb ik uitgevonden dat er 1 gebruiker ProfitWIN 2x had openstaan; 1x niet ingelogd (dus op inlogscherm), 2e wel gewoon ingelogd. En zij kan WEL gewoon in ProfitWIN werken, als enige via RDP.
Ik heb de ProfitWIN die op het inlogscherm stond, afgesloten met een . Helaas kan de rest nu nog niet in ProfitWIN via RDP. Heb even mijn eigen RDP-sessie gesloten en opnieuw gestart, krijg helaas nog steeds dezelfde fout.

Wat adviseren jullie me te doen? Kan het zijn dat morgen (wanneer alle sessies worden afgesloten) het probleem is opgelost?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 20, 2008, 09:27:33 am »

Dat denk ik niet, maar dat weet je intussen zelf beter.

Ga er maar vanuit dat je ergens een setje gegevens shared die niet te sharen zijn (niet "share" van Windows, maar delen tussen gebruikers). Meest bekende voorbeeld zijn natuurlijk de tijdelijke bestanden, maar in dit geval zal je het moeten zoeken in de VFP omgeving. Zoals gezegd, beginnend bij config.fpw (en VFP zelf behoort geshared te worden !! en NIET op het netwerk).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 20, 2008, 09:41:15 am »

... Kan het zijn dat morgen (wanneer alle sessies worden afgesloten) het probleem is opgelost?
Tot nu toe kan sinds vanmorgen iedereen weer gewoon inloggen in ProfitWIN.

De reden is me nog steeds niet helemaal duidelijk, maar zou het kunnen dat die gebruiker met de 2 open sessies het probleem veroorzaakt heeft? Gekke is dan wel dat ze zelf wel gewoon kon werken, pas degene die na haar ingelogd zijn hebben de melding v/d geallokeerde bestanden gekregen.

Wat betreft je suggestie dat de fout in de shares kan zitten - klinkt me aannemelijk in de oren, maar aangezien ik voor zover ik weet op de server niks geks gedaan heb (behalve dan vergeten een T-share te maken voor een gebruiker met gewijzigde usernaam), neem ik aan dat daar het probleem niet in zit. Want als het goed staat dan staat het goed, toch? Wink
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: June 20, 2008, 09:45:25 am »

Dat is juist helemaal niet gek, want wie het eerst komt die het eerst maalt (en de tweede ontvangt geallokeerd).

En ik had nog zo gezegd geen Windows shares te bedoelen; Heeft dus niets met de server te maken.

Dat het nu wel werkt kan tijdelijk zijn, omdat de eerste gebruiker wellicht eerst iets moet raken (wat nu nog niet is gebeurd) wat de tweede ook nodig heeft (of andersom).
Als het niet tijdelijk is zijn we klaar. Dat je dan niet weet waardoor het kwam ... ach ... smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 20, 2008, 11:19:25 am »

Dat is juist helemaal niet gek, want wie het eerst komt die het eerst maalt (en de tweede ontvangt geallokeerd).
Achja, tuurlijk...  fool

Nouja, nog geen klachten gehoord, komt het toch terug dan kijk ik wel weer verder.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.028 seconds with 20 queries.