Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:21:39 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Faktuur-layout met opmaak - geschikt voor print naar PDF?  (Read 8619 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: June 02, 2008, 10:40:12 am »

We willen graag onze offertes, verkooporders en fakturen kunnen printen naar PDF. Voor de (enkele) klant die dit wenst kan er zo'n PDF gemaild worden. Welnu, de offertes en verkooporders hebben geen opmaak (vet/verschillende lettergroottes) en mbv de WIN001.DRV is het resultaat al heel aardig op wat kleine puntjes na.

Quote
WIN001.DRV = Driver which prints in Windows Fonts, can be used to print to PDF / Fax.

De faktuur is een heel ander verhaal - deze heeft wel verschillende PCL-codes voor de opmaak (zie hieronder). Is het mogelijk de opmaak van de PDF hetzelfde te krijgen als de geprinte versie? Ik heb verschillende PDF-printers geprobeerd (PrimoPDF, SnagIt, PDF995) maar bij allen is het resultaat ongeveer hetzelfde (de PCL-codes voor de opmaak worden dus niet 1:1 hetzelfde als het printje).

Wanneer jullie het denken voor elkaar te kunnen krijgen, hoeveel uur zou dat ongeveer vergen (inschatting?).


* factuur gescande print.png (159.59 KB, 988x932 - viewed 3339 times.)

* factuur WIN 001 PrimoPDF.png (31.14 KB, 988x932 - viewed 1851 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: June 02, 2008, 03:58:48 pm »

Kijk peter, nog zo'n voorbeeld. Ik zou dit namelijk ook graag willen voor de keuringsrapporten en inkoopordes. En dan gelijk een goeie manier er bij om een bestandsnaam te maken, niet alleen maar "prfile.pdf", maar bijvoorbeeld "VO_20080530002.pdf" (verkooporder) of iets van dien aard.

En ja ik weet ook wel dat je in PDF995 een briefhoofd op kunt geven, maar dat is 'maar' 1 briefhoofd.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 03, 2008, 01:35:03 pm »

Quote
Kijk peter, nog zo'n voorbeeld.

Ja, snap ik. Maar als ik even mag : het is een voorbeeld van juist wat ik (elders, meerdere keren) bedoelde : dit moet worden uitgezocht en kost een berg tijd van hier tot Tokyo.
Dat ik niet zou weten waarom jullie dat zelf niet kunnen is weer wat anders. Zie Pascal zijn werkzaamheden in deze.

Uit het laatste mag volgen dat als iemand die tijd wil uitbesteden ... best. Maar tot nu toe doe jij (Johan) dat in elk geval niet ...

Dan iets anders : het mag raar klinken, maar jullie hebben er met z'n allen meer tijd voor dan wij. Of beter : je hebt meer (toevallige) mogelijkheden om ies tegen het lijf te lopen / te kennen dat de job in deze kan doen. Meedenken kan  je al lang al, dus zodra we (in deze) iets hebben wat bevalt, kunnen wij het wel maken.

Ik weet het, het is een beetje een lastig verhaal. En overigens zijn wij er ook mee bezig hoor, maar op een ander niveau (lees : hoe kunnen wij eigenlijk inschatten dat een layout zoals die van Pascal niet goed voor elkaar te krijgen is ?).
Ik weet het niet goed ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: October 23, 2008, 11:24:46 am »

pascal,

Ik zie dat jij ook vette teksten voor elkaar hebtr gekregen, heb je ergens meer info over de aansturing van de pdf gevonden?

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: October 23, 2008, 11:29:35 am »

mdekraa,

Dit kun je in de layout (menu 9-7-etc) aangeven door de gewenste tekst tussen %PQ-VZK% en %PQ-VZKO% te zetten. Bijvoorbeeld:
%PQ-VZK%Afleveradres:%PQ-VZKO%. De letters staan voor:
V > Vet
ZK > lettergrootte, in dit geval Zeer Klein. Je kunt bv ook GR voor GRoot gebruiken, dan wordt de code %PQ-VGR%dit in grote vette letters%PQ-VGRO%

Deze kodes worden ingesteld in menu 9-4-1-1, kies drivers voor de printer middels F2, doe F5 om te wijzigen
Tabblad 3 geeft de instellingen voor vette lettertypes:





* printerinstellingen.png (9.44 KB, 625x480 - viewed 1297 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: October 23, 2008, 11:40:14 am »

Maar dan print je niet naar de pdf driver?
maar naar de laserjet in PCL
Ik dacht begrepen te hebben dat je rechtstreeks naar de pdf ging?

mvg


Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: October 23, 2008, 11:59:16 am »

sorry, inderdaad wel handig wanneer ik die er meteen bijpak...


* printer PDF.png (9.11 KB, 625x480 - viewed 1212 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: October 23, 2008, 12:21:51 pm »

Ok ga ik weer knutselen, bedankt
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.028 seconds with 21 queries.