Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:00:16 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: eenmalige printer selectie  (Read 7169 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« on: May 27, 2008, 03:31:56 pm »

Dames, Heren,

We hebben de behoefte om op een eenvoudige manier bij het printen, eenmalig te kunnen afwijken van de default koppeling bij die betreffende functie.
Nu zie ik bij de functie SYPRS1 optie 5 selectie Printer of Scherm een button met "1x" staan. Als ik deze gebruik "zie" ik niets anders gebeuren. Werkt deze button niet, of is deze button niet voor mijn vraag bedoeld?
Als deze er niet voor bedoeld is, is er dan een andere optie om dit te bewerkstelligen?

Groet,

Andries.
« Last Edit: May 28, 2008, 02:53:09 pm by Andries van Duijvenbode » Logged

Heart-Profit company ID : SM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 27, 2008, 03:38:54 pm »

Zojuist even dit geprobeerd :

1. Kiezen printje + printen. -> Komt op de printer.
2. Printer button in Toolbar links, 5 - Selektie Printer of Scherm. Scherm gekozen middels "1x".
3. Weer F1 op printfunktie die nog voor stond. -> Komt op het scherm.
4. Nogmaals F1 op printfunktie die nog voor stond. -> Komt weer op de (zelfde) printer.

*Dit* werkt dus ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« Reply #2 on: May 27, 2008, 04:20:50 pm »

 Sad

Peter,

Precies zo geprobeert zoals jij keurig systematisch weergeeft. "Werkt" bij mij niet. Zou je bij ons kunnen checken wat er dan vout gaat?

Groet,

Andries.
Logged

Heart-Profit company ID : SM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #3 on: May 28, 2008, 10:34:31 am »

Zoals zojuist telefonisch besproken en door gelopen, werkt e.e.a. precies zoals het beschreven was. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« Reply #4 on: May 28, 2008, 11:00:44 am »

 Sad
Hoi,

Toch niet helemaal. Bij de functie LOPRAR werkt het wel, maar bij andere functies zoals LOPRUF echt niet.

Even verder kijken nog??

Groet,

Andries
Logged

Heart-Profit company ID : SM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 28, 2008, 11:16:53 am »

Andries, dat mag kloppen. LOPRUF is een uitzondering (er zijn er nog een stuk of 6) die zich al niet lenen voor "automatisch opnemen". Als je dit laatste niets zegt, laat dat dan maar, maar voor ons is dit verklaard (en kan ook niet worden opgelost). sorry
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« Reply #6 on: May 28, 2008, 12:34:44 pm »

Sad Heart en dan toch onmogelijkheden???  Wink

Peter,

Wij hebben grote behoefte om diverse documenten óók naar scherm te kunnen printen zonder dat de default printerinstelling aangepast wordt.
De achterliggende reden achter deze behoefte is namelijk dat wij momenteel veel documenten printen, inscannen en dan per mail naar onze klanten versturen. Dat is voor ons omslachtig en tijdrovend.
De mooiste oplossing voor ons zou zijn om direct vanuit Heart documenten met een gewenste opmaak ( bijv. met Smit logo en gegevens in de kop en voettekst) te kunnen genereren en versturen. Aangezien dit (nog) niet bestaat hebben we een bypass gemaakt d.m.v. een macro. Zie ook Topic: Scherm print naar Word overhalen.  Om deze macro te kunnen laten functioneren moet er eerst van de gewenste documenten een PRFILE.PRN klaargezet worden. Het vervelende doet zich nu voor, dat juist van de gewenste documenten er niet een, éénmalig door het print icoontje gekozen kan worden voor een schermprint. De default op schermprint zetten is geen optie omdat we ook voor het dossier op origineel Smit papier afdrukken en archiveren.

Hoewel ik graag reactie zou willen hebben om voor de perfecte oplossing (rechtstreeks uit Heart) te gaan, denk ik daarnaast aan 2 alternatieve oplossingsrichtingen:

1. Zou er aan de gewenste functies (LOPRBO1, LOPBVOPF en LOPRKR) ook een extra veld toegevoegd kunnen worden zodat bij het printen er ook een vinkje aan gezet kan worden die de defaultprinter op dat moment onderdrukt en er een schermprint aangemaakt wordt? Een klein beetje het idee zoals de optie opbouwen in Excel soms beschikbaar is (bij LOPRVEPR).

2. In menu 3-2-7-7-juiste document selecteren-F2 staan de opties Genereren of Printen. Is die ook uit te breiden met de gecombineerde functie, dus optie genereren en printen?

Zou je voor de "perfecte oplossing" en beidde alternatieven de haalbaarheid willen aangeven en daarvoor ook een aanbieding willen doen?


Groet,

Andries.
« Last Edit: May 28, 2008, 02:53:32 pm by Andries van Duijvenbode » Logged

Heart-Profit company ID : SM
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: May 29, 2008, 07:31:48 am »

wat ook een mogelijkheid kan zijn is het printen naar een pdf.
Dan krijg je het voorbeeld in pdf (als je wilt met logo) en kun je dat document dan naar believen mailen, printen of opslaan.....

Ik heb heart getest met:
pdf996
primopdf en
adobe pdf

en met allen kun je dit op deze wijze doen
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: May 29, 2008, 10:15:58 am »

Andries,

Quote
Zou er aan de gewenste functies (LOPRBO1, LOPBVOPF en LOPRKR) ook een extra veld toegevoegd kunnen worden zodat bij het printen er ook een vinkje aan gezet kan worden die de defaultprinter op dat moment onderdrukt en er een schermprint aangemaakt wordt?

Iets als dit kan denk ik toch wel. Dus, in plaats van de "1x" button een (bijv.) Shift-F1 button erbij (in de rechter toolbar) die zonder omwegen printen naar het scherm bewerkstelligt. Ook LOPRUF.
Dit zou dan standaard moeten werken voor alle prints die er zijn.

Ik wil hiervoor 16 uur rekenen, maar ... je mag er niet op rekenen dat het in twee dagen klaar is. Voor die 16 uur wil ik er namelijk voor zorgen dat de basis voor het verdere wat je wilt dan eveneens aanwezig is. Ik weet nu nog niet hoe dat moet, maar dat borrelt tegen de tijd wel op.

?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« Reply #9 on: May 29, 2008, 11:22:17 am »

Peter,

Die 16 uur is best behoorlijk Sad . Daar moet ik even over nadenken, en kom ik op terug.

Wat bedoel je precies met "in basis"? Als schermprinten met een specifieke functie kan, kan de variant 2, genereren en printen in een run, vervallen. Als "in basis" betekent dat dit een stuk voorwerk is voor het automatisch uit Heart mailen / klaarzetten van documenten om te mailen zou ik graag een inschatting willen hebben wat er dan ná die basis nog nodig is om het verder af te maken.
Kan je daar iets over toelichten?

Groet,

Andries.
Logged

Heart-Profit company ID : SM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: May 29, 2008, 12:39:53 pm »

Nope.
Ik dacht at ik dat al had gezegd ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Andries van Duijvenbode
Helper
*
Offline Offline

Posts: 74


View Profile
« Reply #11 on: May 29, 2008, 02:46:02 pm »

 yes Peter, 16 uur is OK.
Kan je aangeven wanneer dit af kan zijn? Binnen 3 dagen zou mooi zijn..... Wink

Dank!

Andries.
Logged

Heart-Profit company ID : SM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: May 30, 2008, 08:17:37 am »

Dank je voor het vertrouwen Andries.
Denk eerder in termen van weken. Naar mijn inschatting is dit een typisch 40+ gevalletje wat ook niet iedereen kan. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: July 11, 2008, 09:04:14 am »

Nou, kijk maar eens wat je ervan vindt : Printen naar Scherm via Shift+F2.
Vereist wel een upgrade.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: July 14, 2008, 07:37:29 am »

Iets als dit kan denk ik toch wel. Dus, in plaats van de "1x" button een (bijv.) Shift-F1 button erbij (in de rechter toolbar) die zonder omwegen printen naar het scherm bewerkstelligt. Ook LOPRUF.

Hetgeen nu gemaakt is (http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20463.0) werkt m.i. niet (vanzelf) bij LOPRUF.

LOPRUF betrof immers de uitzondering. Dié funktionaliteit zal moeten worden aangepast m.b.t. het printen naar een ander device, anders werkt e.e.a. nooit.

NB: Merk overigens op dat LOPRUF het afdrukken van een (duplikaat) faktuur is, en bovengenoemd mechanisme niet reeds inzetbaar is bij LOUFGN.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 8.263 seconds with 21 queries.