Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 02:11:56 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Toeslag kleine order kosten: Meertalige uitvoering mogelijk?  (Read 2210 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: May 23, 2008, 09:06:30 am »

Bestaan er ook verlengde teksten voor "Toeslag kleine order orderkosten", zodat je er ook een tekst in verschillende taalkodes voor kunt definieren?

Of moet je dan een tweede type ordertoeslag definieren, die in het engels is. (m.a.w. een kopie van nr. 1, met alleen een andere naam)


* lotora.PNG (20.53 KB, 847x364 - viewed 252 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 23, 2008, 09:26:37 am »

Als je het zo brengt zoals jij doet, zou je denken "hmm ... hoe kan het nou zijn dat niemand hier nog over heeft gerept ?". Maar ik denk dat je het anders moet benaderen :

Wat mij betreft (maar niet zeker !) heb je meerdere van die dingen aan de orde, opdat je de ene Debiteur de ene - en de andere Debiteur de andere kunt toewijzen. Eigenlijk varieer je hiermee de hoogte van het (minimum) bedrag per Debiteur.
N.b.: Ik ga er hierbij dus vanuit dat je niet in staat bent er meerderen (in dan wel verschillende situaties) te laten optreden voor één Debiteur. De onmogelijkheid om er meerderen te koppelen duidt dit natuurlijk al aan.

Wat dan resteert is het afdrukken van de regel (op Faktuur e.d.), waarbij ik vermoed dat dit momenteel gebeurt middels de Omschrijving zoals je die kunt invullen. Als dat zo is, lijkt me dat onjuist. In plaats daarvan zou er een Layout Variabele moeten zijn voor het bedrag, plus een harde tekst (door jou te bepalen) die vervolgens per Taal anders is (want jouw Layout is per Taal).

Dit is een (of lijkt mij) een moeilijke methode voor ons om uit te voeren. Wèl doenlijk is de optie waarvan je in onderstaande schermkopie voorbeelden ziet. De Omschrijving op de Faktuur (etc.) wordt dan bepaald door ... jawel, de Verlengde Teksten.

Reken op 4,5 uur hiervoor.


* MinOrderbedrag01.png (32.05 KB, 700x613 - viewed 148 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: May 23, 2008, 11:49:39 am »

Nou, die kleine ordertoeslag is niet reuze groot. Leveringen aan het buitenland betreffen doorgaans redelijk flinke hoeveelheden, dus de kleine ordertoeslag speelt daar al niet vaak.

Dus ik moet er nogal eens een Niet-nederlandstalige debiteur voor hebben, wil ik die ca 500 euro terug hebben. Nee, we hebben mooi een extra toeslag opgenomen, in het engels. En de engelstalige debiteuren gaan dan maar via die 2e (anders-talige) kleine ordertoeslag.
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.039 seconds with 20 queries.