Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:19:28 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LET OP: Belangrijke wijziging ICL aangifte !  (Read 1564 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« on: April 23, 2008, 01:49:56 pm »

Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=20099.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: April 23, 2008, 02:38:53 pm »

Kun je deze ivm tijdelijke oplossing op het systeem zetten?

Als ik alle klanten waar het om gaat nu goed zet op BTW automatisch berekenen, kun jij dan uitleggen wat er op de Verkooporders aangepast moet worden?

De schade is bij ons beperkt tot 9 debiteuren

Hoe zit het met eventuele "opdracht tot export en ABC?
Heeft dit daar nog invloed?
Wat bij ons meestal het geval is, is dat men de optie "BTW uit" heeft misbruikt ipv "Opdracht tot export" te gebruiken.



Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 23, 2008, 03:13:21 pm »

Kun je deze ivm tijdelijke oplossing op het systeem zetten?

Staat er al op.

Als ik alle klanten waar het om gaat nu goed zet op BTW automatisch berekenen, kun jij dan uitleggen wat er op de Verkooporders aangepast moet worden?

Nee. Hangt af van jouw reden om die btw berekening uit te schakelen, zie vnl. het volgende punt.

Hoe zit het met eventuele "opdracht tot export en ABC?
Heeft dit daar nog invloed?
Wat bij ons meestal het geval is, is dat men de optie "BTW uit" heeft misbruikt ipv "Opdracht tot export" te gebruiken.

Hier zul je een probleem hebben. Maatwerk, of konversie runnetjes (op nacalc. basis) moeten de job gaan doen.

Ik bedoel, als een gebruiker "verdomd" om iedere keer netjes Opdracht tot Export aan te moeten zetten, en derhalve maar stel "goh, ik schakel de btw berekening maar uit, dan komt er ook geen btw op de faktuur", tsja... dan moet nu ineens met terugwerkende kracht een Opdracht tot Export aangezet kunnen worden bij een order? Wel. Die optie bestaat niet, en zal dan gemaakt moeten worden wil je dit kunnen korrigeren. Maar ja... hoe erg is het... Opdracht tot Export gebruik je bij een Nederlandse klant waarbij de goederen geëxporteerd zullen worden. Mooi. Nu is het geen ICL omdat je de btw berekening uit hebt geschakeld, straks betreft het nog steeds geen ICL, want levering is aan het binnenland. Kortom, hier zul je per situatie moeten bepalen of aanpassing nodig is (en welke), en daar heb je voorlopig even de tijd voor  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.029 seconds with 20 queries.