Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:43:38 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verpakkingenbelasting opgave  (Read 2463 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« on: April 13, 2008, 09:42:23 am »

In al de topics wordt wel gesproken over hoe door te faktureren.
Ik mis echter hoe de opgave aan de belastingdienst te sluiten.
Uitdraaien maken op land-verschijningsvorm geeft mij nog steeds veel handmatig rekenwerk.
Probleem bij ons is dat de bv de combinatie 25 L can + dop (wat een vast gewicht is) in 30-40 verschillende verschijningsvormen kan voorkomen + in meerdere bedrijven. En dit geldt voor heel veel combinaties (dozen + cans + doppen, flessen + dozen + doppen).

Is het mogelijk om bij de verschijningsvormen een variabele toe te voegen waarop een statistiek is uit te draaien. Deze waarde zou dan voor alle combinaties van 25 l can + dop hetzelfde zijn.

Op deze manier is dan makkelijk een totaal aan cans, doppen, dozen etc te genereren.
Logged

Heart-Profit company ID : RB
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: April 14, 2008, 12:02:19 pm »

Helaas, dit staat nog open.
Wat er moet gebeuren is dat deze printfunctionaliteit erbij komt, MAAR..:

Ook moeten we dan per verschijningsvorm op kunnen geven hoeveel kg papier, glas, plastic en staal een verpakking bevat.

Daarnaast moet er nog een vinke bij waarmee je een verpakking buiten de berekening kunt houden (ivm hergebruik verpakkingen, tankwagens e.d.)

Het ligt al bij Menno, maar hij is daar duidelijk nog niet geheel aan toegekomen.

Aangezien meerdere landen soortgelijke systemen hebben zou je dus een print nodig hebben met de volgende functionaliteit qua selecties:

* Leveringen van/tot datum
* Per afleverland
* per debiteurcode (1 of alle ivm bv. belgisch opgaven?!)
* met en zonder hergebruik verpakkingen
* selectie wat wel of niet te printen
    - land
    - debiteur
    - afleveradres

Iemand nog aanvullingen?

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 16, 2008, 08:39:50 am »

Quote
Aangezien meerdere landen soortgelijke systemen hebben

Wat bedoel je hiermee ?

a. Dat jij daar dus ook mee wordt gekonfronteerd als polderjongen ?
b. Dat het goed is voor het pakket om ook die duitse gebruikert te kunnen bedienen ?
c. Beiden ?

Zo het b. betreft denk ik dat we het onszelf (op dit moment) niet al te moeilijk moeten maken.
Als het a. betreft worden we steeds minder gelukkig hier. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 16, 2008, 09:15:11 am »


ook ik wordt steeds minder happy als polderjongen
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 16, 2008, 09:25:06 am »

Komt wel goed ...

Als jullie maar voldoende meehelpen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 16, 2008, 12:09:51 pm »

Ff een verpakkingenbelasting – journaliseringsboompje opzetten:

Verkoop artikel-verschijningsvorm
Verschijningsvorm bestaat uit een emballage-set
Van elk onderdeel van de emballageset is het gewicht bekend.
In profit is niet bekend wat de samenstelling is van het artikel dat in de emballage set zit.
Journalisering dus alleen mogelijk op stuks of aantal kg van een artikel in verschijningsvorm.
Geeft bij ons te veel data.

Per verschijningsvorm de samenstelling aan karton/pe etc koppelen vind ik wel erg veel werk.

Aan elke verschijningsvorm een bepaalde groep/indicator koppelen die relevant is voor een bepaalde verschijningsvorm.
Bv.
Elke verschijningsvorm met in de emballageset 1 x 25 l container + 1 x dop hangt aan “1”
Elke verschijningsvorm met in de emballageset 1 x 10 l container + 1 x dop hangt aan “2”



Indien er dan op verkoop nl + groep/indicator gejournaliseerd in stuks wordt, geeft dit maar een beperkt aantal data op vaste rijen/posities, waar in Excel makkelijk een macro-overheen gegooid kan worden om de hoeveelheid pe/karton etc te bereken.
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 16, 2008, 12:39:51 pm »

Alvast een korte reaktie :

Quote
Journalisering dus alleen mogelijk op stuks of aantal kg van een artikel in verschijningsvorm.
Geeft bij ons te veel data.

Het lijkt me dat je dit per Artikel doet (en de individuele Artikelen bevinden zich in de Emballage Set). Dan valt dat toch wel mee ?
Aanvullend mag het dan ook nog voor de Verschijningsvorm, voor die gevallen dat je geen Emballage Set gebruikt.

Stel dat je op deze manier 500 emballage produkten door moet, dan is dat toch wel doenlijk ? Daarna ben je er in principe voor altijd vanaf.

Uiteraard moeten wij ervoor zorgen dat je de betreffende gegevens kunt opnemen, en (denk ik) in de Standaard Overzichten er op kunnen rapporteren (gewoon de hele set tegelijk denk ik, dus e.o.a. keuze "Verpakkingsmaterialen J/N". Welke verdere selektie je dan ook hebt gemaakt, per (sub)totaal wordt dan per materiaal soort de getelde hoeveelheid weergegeven. Denk er maar aan hoe ook op DKK's kan worden gerapporteerd in deze; het lijkt me dat zoiets heel mooi is (als je dit gaat testen, vergeet niet dat je bij de DKK ergens kunt opgeven dàt 'ie in de Overzichten moet verschijnen).

En ach, per materiaalsoort ergens een tariefje kunnen definiëren, en je hoeft je rekenmachien helemaal niet meer te gebruiken.

Merk voor de goede orde op dat het nog steeds niet gemakkelijk zal zijn om e.e.a. sluitend te krijgen, omdat het immers zo is dat niet alles meetelt, en afhankelijk is van import/export en blablablanogmeer. yes
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.029 seconds with 21 queries.