Alvast een korte reaktie :
Journalisering dus alleen mogelijk op stuks of aantal kg van een artikel in verschijningsvorm.
Geeft bij ons te veel data.
Het lijkt me dat je dit per Artikel doet (en de individuele Artikelen bevinden zich in de Emballage Set). Dan valt dat toch wel mee ?
Aanvullend mag het dan ook nog voor de Verschijningsvorm, voor die gevallen dat je geen Emballage Set gebruikt.
Stel dat je op deze manier 500 emballage produkten door moet, dan is dat toch wel doenlijk ? Daarna ben je er in principe voor altijd vanaf.
Uiteraard moeten wij ervoor zorgen dat je de betreffende gegevens kunt opnemen, en (denk ik) in de Standaard Overzichten er op kunnen rapporteren (gewoon de hele set tegelijk denk ik, dus e.o.a. keuze "Verpakkingsmaterialen J/N". Welke verdere selektie je dan ook hebt gemaakt, per (sub)totaal wordt dan per materiaal soort de getelde hoeveelheid weergegeven. Denk er maar aan hoe ook op DKK's kan worden gerapporteerd in deze; het lijkt me dat zoiets heel mooi is (als je dit gaat testen, vergeet niet dat je bij de DKK ergens kunt opgeven dàt 'ie in de Overzichten moet verschijnen).
En ach, per materiaalsoort ergens een tariefje kunnen definiëren, en je hoeft je rekenmachien helemaal niet meer te gebruiken.
Merk voor de goede orde op dat het nog steeds niet gemakkelijk zal zijn om e.e.a. sluitend te krijgen, omdat het immers zo is dat niet alles meetelt, en afhankelijk is van import/export en blablablanogmeer.