Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 09:35:25 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bedrijfsparameter voor Statusbar kleur  (Read 3896 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: April 04, 2008, 02:32:34 pm »

Merk op dat dit geen werkelijke Bedrijfsparameter is in de zin dat ze kan worden gekozen op de gebruikelijke manier.

N.b.: Zie ook Indikatie Test/Produktie(bestanden) + Bedrijf.

Tot voor vandaag kon de gebruiker zelf de achtergrondkleur instellen (zie screencopy hieronder, de "hout kleur").
Dit is eigenijk onveranderd gebleven, en hiermee kan per Bedrijf/Bestandenset kombinatie een achtergrondkleur worden ingesteld. Wel wordt vanaf heden het volledige pad weergegeven van de geselekteerde picture (zie eerste veld in screen copy).
N.b.: Niet in alle schermen is deze achtergrondkleur zichtbaar; het CRM scherm is hiervan een voorbeeld.

Zoals in de screen copies kan worden gezien, is het scherm "User Interface" uitgebreid met 3 soortgelijk instellingen;

De eerste is bedoeld om aan te geven in welk Bedrijf wordt gewerkt. Dit wordt rechts onder in de Status Bar getoond (hier een "Heart-Profit" picture).
Let op : wat hieronder wordt getoond betreft de maximale breedte; is de picture kleiner, dan zal ze rechts uitgevuld worden weergegeven.

De tweede kan de indikatie TestSysteem / ProduktieSysteem een kleur geven, hier rood.
Let op : In de \FOX\SY\SYPP\FOXWIN\GRAPH\BACKGROUND directory zijn een aantal "kleur pictures" toegevoegd welke zich kwa afmeting en transparantie lenen om te passen in de daarvoor bestemde vakjes, zoals de screencopy toont. In het plaatje onderaan zijn de namen hiervan weergeveven. Indien andere kleuren zijn gewenst, is het het gemakkelijkst om een bestaande picture in te lezen in Paint (e.d.), om vervolgens zonder aanpassing van de afmeting e.e.a. een andere kleur te geven.
Merk op dat ook een normale picture kan worden gehanteerd, maar dat daarmee de beschrijving "TestBest" niet meer zichtbaar zal zijn.
Kenmerkend voor deze instelling is dat ze ongeachte het gekozen Bedrijf werkzaam is (lees : hetzelfde blijft), en op deze wijze dus immer wordt duidelijk gemaakt of in het Testsysteem of in het Produktiesysteem wordt gewerkt. Overigens is het eerste alleen mogelijk middels de formele aanschaf van Profit-Base-Test (anders dan voor Escrow doeleinden.

De derde kan de indikatie TestBestanden / Produktiebestanden een kleur geven, hier paars.
Dezelfde principes gelden als hierboven omschreven, met dien verstande dat iedereen standaard de beschikking heeft over Testbestanden vs. Produktiebestanden.

De kleurindikaties voor de laatste twee velden (Testsysteem en Testbestanden) - of beter gezegd de Statusbalk - zijn niet zichtbaar in de Touch Screen schermen en de Scan Terminal schermen. Wel hebben deze beide groepen een eigen methode van aangeven in welk Bedrijf ze aktief zijn (hard gecodeerde kleuren).

Let op : De drie nieuwe velden zijn alleen voorbehouden aan de User-id's die in het systeem zijn gedefinieerd als Systeem Manager. Aldus is het ook zo dat de instellingen die in deze zijn gedaan, voor alle gebruikers hetzelfde zullen zijn.




FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOPAIN      Initialiseren Parameters.    25-01-2008    01-04-2008


* Kleuren02.png (214.17 KB, 1052x641 - viewed 225 times.)

* Kleuren01.png (2.79 KB, 113x170 - viewed 204 times.)
« Last Edit: April 04, 2008, 03:39:18 pm by Peter Stordiau » Logged
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 23, 2008, 10:25:38 am »

Nadat ik gisteren een upgrade heb overgezet van Test > Produktie werkt het niet goed meer.
Zowel in Test als Produktie is de statusbalk rood (dit was alleen in de Testomgeving zo ingesteld, in produktie geen achtergrond).

Wanneer ik deze nu in Produktie weghaal (dus bij Instellingen gebruikersinterface het veld 'Bestandsnaam statusbalk' leegmaak) is hij gelijk ook in Test verdwenen.
Vul ik in de Testomgeving nu 'Bestandsnaam statusbalk' weer in, dan is hij gelijk ook in Produktie ingesteld.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 23, 2008, 10:36:36 am »

Kan je een schermkopietje van de TESTomgeving posten ? (kleuren doen er niet toe)

Edit :

... maar geef s.v.p. wel aan welke kleur volgens jou wat indiceert.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 23, 2008, 10:40:24 am »

Ik heb voor de Testomgeving een plaatje aangemaakt, TEST.BMP

(en de andere 2 velden stonden op RED.BMP maar die zijn minder belangrijk)


* schermafdruk testomgeving.png (39.96 KB, 1280x993 - viewed 183 times.)

* TEST.BMP (20.07 KB, 488x14 - viewed 175 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 23, 2008, 12:14:44 pm »

Pascal, zo te zien doe je het ongeveer 3 keer verkeerd ! smile

Waar jij nu mee werkt is de indikatie van het Bedrijf. Dat is in jouw geval BBB-BETON en dat zal v.w.b. de Testbestanden, en het Testsysteem (het laatste betreft jouw gescheiden Test omgeving kwa programmatuur) hetzelfde zijn.

Aangezien je -zo blijkt- de zaken verkeerd benoemt, weet ik nu even niet wat je eigenlijk wilt. Maar :

Bedrijfs-ID is dus (buiten de al eeuwig bestaande "Achtergrond") de 1e.
Het (gescheiden) Testsysteem betreft de 2e.
Testbestanden vs. Produktiebestanden betreft de 3e.

Merk op dat je in het Testsysteem alleen de Testbestanden kunt gebruiken en in het Produktiesysteem alleen de Produktiebestanden. Wat dat betreft zal het voor jou niet uitmaken of je de 2e of de 3e inzet (of beiden).

Voor de volledigheid geldt dan nog dat de "Achtergrond" User-id afhankelijk is čn Bedrijfs(-ID)gebonden.

En voor de eerlijkheid dien ik nog te melden dat ik niet de situatie heb getest zoals jij die letterlijk aan de orde hebt : gescheiden Test en Produktie systeem (wij hebben dat hier anders, ook al hebben we wel een gescheiden Test en Produktie omgeving).
Als het je dus bij de 2e en/of 3e niet lukt, zou er iets verkeerd moeten zijn.

Klein tipje voor de aardigheid : Je ziet al wel dat je een BMP "Testbestanden" toekent aan iets wat *niet* Testbestanden heet ?

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 23, 2008, 12:20:13 pm »

FOUT !!!

Navraag leert dat jullie als gebruiker NOOIT "Testsysteem" te zien kunnen krijgen (tenzij wij achter het "modem" zitten). Ofwel :

Je kunt het alleen maar doen met de 2e, die aangeeft of je in de Textbestanden of in de Produktiebestanden zit.

De 3e mag je dan ook benoemden omwille van ons (moet niet hoor, maar mag best, en zal voor jullie zelf niet nuttig zijn).

Sorry voor de eerdere misinfo.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 23, 2008, 12:28:42 pm »

Ah ok, ik was onderstaande aan het typen toen ik melding kreeg dat er een nieuwe reactie gepost is.
Toch snap ik het niet helemaal: ik heb geen Testomgeving maar kan wel een update in een aparte Testomgeving testen? Of heet dit dan 'Testbestanden' :S

En het jammere is dat de duidelijkste markering (waar ik 'Testbestanden.bmp' heb neergezet) blijkbaar niet gebruikt kan worden door ons.

Ok - waar ik de mist mee inga is waarschijnlijk het feit dat deze aanpassing eerst alleen in de Testbestanden stond. Dus dan is het logisch dat alle kleurtjes en plaatjes die je bij de 3 velden ingeeft, alleen in de Testbestanden te zien zijn.

Blijkbaar hebben we toch geen aparte Testomgeving (??), want ik zie dat er 'Prodsyst' in de statusbalk staat (dit is wat ik altijd de 'Testomgeving' noem). Maar hier komt wel de update in te staan voordat ik 'm overzet naar Produktie - dus toch een aparte Testomgeving? :confused:
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: May 23, 2008, 01:01:09 pm »

Toch snap ik het niet helemaal: ik heb geen Testomgeving maar kan wel een update in een aparte Testomgeving testen? Of heet dit dan 'Testbestanden' :S

Een Test-/Produktie "omgeving" zoals je dat noemt heb je wel, en kun je zien aan "Test-/Produktiebestanden". Als gebruiker moet je dan maar even "weten" dat als je als site met gescheiden test-/produktieprogrammatuur werkt, de testbestanden de testomgeving betreft, en de produktiebestanden de produktieomgeving.
Heb je geen gescheiden test-/produktie programmatuur, dan is je koding altijd gelijk, en bekijk je ook a.d.h.v. Test-/Produktiebestanden waar je in zit.
Het enige verschil is dus dat je even moet weten dat jullie in de Testbestanden dus ook Testprogrammatuur hebben...

Testsysteem <> Produktiesysteem is heel wat anders... Vergelijk dit maar met het niveau "Ontwikkelversie" <> "Runtime versie". Alleen wij beschikken in principe over een Testsysteem, opdat we bij jullie achter de schermen moeten kunnen kijken. Bij een gebruiker zou dit nooit aktief mogen zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: May 23, 2008, 01:42:58 pm »

Ok - bedankt voor de toelichting.
Maar dan geldt dus ook:
Quote
En het jammere is dat de duidelijkste markering (waar ik 'Testbestanden.bmp' heb neergezet) blijkbaar niet gebruikt kan worden door ons.
Kan die mooie statusbalk dan niet gaan dienen om (ook voor andere klanten) de Testbestanden te markeren ipv de Testomgeving (die anderen dus ook niet hebben)?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: May 23, 2008, 02:21:52 pm »

Om dan het Bedrijfs-ID minder belangrijk te maken ? (en ook in kombinatie met "TestBest" wat dan niet werkend behoort te zijn ?) ... nee.
Ik vrees dat je het hiermee moet doen, waarbij ik maar aangeeft dat ook dat kleine blokje heus duidelijk voldoende is. Niet donderkrijs maken natuurlijk, maar bijvoorbeeld knalrood.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.046 seconds with 20 queries.