Heart-Profit ERP
November 27, 2024, 08:42:56 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Scan Terminal scherm - Wegen Pallet  (Read 5541 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« on: March 14, 2008, 08:33:59 am »

Scan Terminal - Wegen Pallet (LOTSSTWP)

Vanaf heden is er een nieuw scherm toegevoegd aan de reeks Scan Terminal schermen.

Het betreft een scherm, specifiek bedoeld voor kilogram produkten waarbij de daadwerkelijk ontvangen hoeveelheid een variabel gewicht heeft, en de partij derhalve verplicht gewogen moet worden om te kunnen bepalen hoeveel de ontvangen hoeveelheid is.

Een voorbeeld betreft: Meloenen.

Meloenen zitten verpakt in dozen. Afhankelijk van de grootte van de meloenen passen er al dan niet meer meloenen in een doos. In een doos met 6 meloenen zitten 6 meloenen omdat er bij het formaat van dat type meloen er 6 in een doos passen. De meloenen die per 6 stuks in een doos zitten wegen gemiddeld 3 Kg per stuk; een hele doos weegt derhalve (normatief) 18 Kg.

In werkelijkheid kan het gewicht van dit type meloen variëren tussen de 2,5 en de 3,5 Kg per stuk, waarmee het gewicht van een doos (dus) ergens tussen de 15 en de 21 Kg ligt. Dit werkelijke gewicht zal pas blijken na Goederen Ontvangst, door de partij te wegen. Hoewel in een Voorraaditem het gewicht op het niveau van Verschijningsvorm wordt geregistreerd, zal het "per doos wegen" veel te veel tijd kosten. Immers van een pallet waarop 80 dozen (van normatief 18 Kg) staan, zou dit impliceren dat de hele pallet afgestapeld moet worden, en dat er doos voor doos gewogen moet worden, waarna ook nog eens iedere doos van een eigen etiket dient te worden voorzien om deze in het systeem uniek te maken.
Wegen gebeurt derhalve "per pallet".

Om aan te geven dat het een situatie betreft vergelijkbaar met deze meloenen, dient bij het Artikel een rubriek 'Verplicht Wegen J/N' met Ja te worden gevuld.



Uitgangspunt is dat het wegen geschiedt in een separate stap ná Goederen Ontvangst. Als eerste dienen de pallets via de gebruikekijke wijze van Goederen Ontvangst te worden binnengeboekt. Omdat op dit moment (het lossen van de vrachtwagen) de werkelijke gewichten nog niet bekend zijn, zal de Goederen Ontvangst plaatsvinden op basis van het ingekochte gewicht (het standaard gewicht): 18 Kg per doos.



In bovenstaand scherm boeken we een pallet binnen met 80 dozen meloenen per 6 stuks verpakt (Verschijningsvorm DST-06) en met een (standaard) Inhoud van 18 Kg; we geven aan dat het op een Euro pallet ontvangen is.

Nadat de meloenen op voorraad geboekt zijn, mag er echter niets met die partij gebeuren tót die partij gewogen is; immers, als het gewicht niet bekend is, is de werkelijke inhoud van dat Voorraaditem nog niet zeker, en daarmee is ook de prijs dat item (welke een gebaseerd kan zijn op een prijs per Kg) mogelijk onjuist. Het scannen van een ongewogen partij (in kombinatie met een Artikel waarbij staat aangegeven dat deze verplicht gewogen moet worden) is derhalve op praktisch alle TouchScreen en Scan Terminal schermen geblokkeerd.
Om e.e.a. in Profit zelf niet bij het geringste (automatisch) fout te laten gaan komt een partij welke verplicht gewogen moet worden 'In Keuring' op voorraad. Ervanuitgaande dat een produkt wat nog gekeurd moet worden standaard niet verbruikt kan worden in Produktie danwel geleverd kan worden aan klanten, dekt dat op sumiere wijze het niet kunnen gebruiken van de partij in Profit zelf. Natuurlijk bestaan er in Profit genoeg mogelijkheden om een partij te wijzigen, danwel een in keuring zijnde partij op te werken danwel expliciet te leveren, maar vooralsnog is het uitgangspunt administratie die volledig op basis van scannen is geënt, en waarbij het 'in keuring zetten' die lading voldoende dekt.

Het Wegen

In het Scan Terminal Menu "Goederen Ontvangst" is een nieuwe optie "Wegen Pallet" opgenomen.



Via deze menu optie bereiken we het nieuwe weegscherm.



Scan Partij(en)

Zoals eerder uitgelegd geschiedt het wegen "per Pallet" (maar uiteraard kan e.e.a. ook anders toegepast worden). Een pallet mag uit één of meerdere partijen bestaan. Als produkten met volle pallets tegelijk worden ingekocht, zal er veelal maar 1 partij op een pallet staan.

We scannen de partij die op de pallet ligt, en deze wordt direkt nadat ze gescanned is opgenomen in een lijstje onder de Barkode control.



In deze lijst wordt de gescande Barkode getoond alsmede het ingekochte gewicht en de aantallen zoals deze bij Goederen Ontvangst waren opgegeven. Op een 2e regel wordt (iets kleiner) weergegeven om welke Artikel-/Verschijning het gaat. Uiteraard zal het gescande etiket deze (en nog veel meer) informatie bevatten.

Bestaat de pallet uit maar één partij, dan kunnen we middels button "wegen" naar het weegscherm.

Bestaat de pallet uit meerdere partijen, dan kunnen we een volgende partij scannen, die wederom in de lijst wordt opgenomen. Als er meer partijen worden gescanned dan er op het scherm passen, ontstaat vanzelf een scrollbar. De eerst gescande partij zal het eerst van het scherm aflopen, maar kan middels de scrollbar alsnog opgevraagd worden.
De opsomming van de partijen wordt afgesloten met de totalisering van het aantal Verschijningen op de pallet. Zowel in bovenstaand- als in onderstaand voorbeeld scannen we 80 dozen meloenen.



Nb: Zijn er geen pallets aan de orde, en willen we enkel 'een partij wegen', ook dat scannen we maar 1 partij en gaan we verder op het weegscherm.

Als we een fout hebben gemaakt kunnen we middels button "Opnieuw" de reeds gescande partijen uit de lijst verwijderen, en opnieuw beginnen.



Weegproces

Middels de button "Wegen" op het 1e Tabblad gaan we over naar het 2e Tabblad.



Als eerste wordt op dit scherm vermeldt wat het gewicht is van de Impliciete Emballage; ofwel het gewicht van de Verschijningsvorm, welke bepaald wordt a.d.h.v. de som van de gewichten van de onderdelen van de Emballage-Set (of bij de Verschijningsvorm zelf is opgenomen). In bovenstaand voorbeeld weegt één doos 200 gram, en daar er 80 dozen op de gescande pallet liggen, zal het gewicht van de Verschijningsvormen uitkomen op 80 x 0,200 Kg = 16,0 Kg.

Vervolgens dient nógmaals te worden aangegeven wat voor een type pallet het betreft. Hierbij kan enkel worden gekozen uit die Emballage die door de Leverancier van het produkt geleverd wordt (zoals ook bij het Scan Terminal scherm Goederen Ontvangst). Emballage-technisch gebeurt er niets met deze keuze, immers, de Emballage is reeds bij Goederen Ontvangst afgehandeld. De enige reden waarom hier een type pallet gekozen moet worden, is omdat iedere pallet (= Artikelnummer) zijn eigen standaard gewicht zal hebben.
De keuze wordt dus puur gemaakt t.b.v. het in mindering kunnen brengen van het gewicht van de pallet.

Nb:
Hoewel ook bij Goederen Ontvangst is aangegeven om welk Pallettype het gaat, wordt deze keuze niet bewaard + opgehaald in dit scherm. Dit heeft o.a. te maken met het feit dat bijv. kleine partijen ontvangen kunnen worden zonder pallet, en bij een bestaande pallet worden opgelegd. Ook zou er kunnen worden omgestapeld.  Daar de keuze púúr t.b.v. het in mindering brengen van een gewicht op het bruto gewogen gewicht is, blijft de (soms redundante) keuze voor de gebruiker.
Merk op dat ook binnen eenzelfde pallettype de gewichten per pallet kunnen afwijken. Ook hier wordt geen rekening mee gehouden, immers dit zou alsnog impliceren dat we eerst de hele pallet moeten afstapelen om erachter te komen wat de pallet precies weegt.


In dit geval kies ik voor de euro-pallet, welke gedefinieerd is met een gewicht van 17,5 Kg.



Uitgaande van het eerste voorbeeld (de pallet met 1 partij van 80 dozen x 18 Kg) zal het gewicht van de pallet behoren uit te komen op: 80 x 18 Kg (produkt) + 80 x 0,2 Kg (impliciete emballage + 17,5 Kg (pallet) = 1473,5 Kg.

Na de keuze van het pallettype (of beter, bij de 1e keuze van het pallettype) zal dit gewicht als defaultwaarde worden getoond in de Spinner control.

Vervolgens wegen we de pallet, en blijkt dat ze een gewicht heeft van 1540 Kg. Dit gewicht vullen we in, waarna het systeem het netto gewicht terugrekent.

1540 Kg minus 16 Kg minus 17,5 Kg = 1506,5 Kg



Deze 1506,5 Kg is voor 80 Verschijningen (dozen) waarmee het werkelijke gewicht uitkomt op 18,831 Kg per doos.

Nb:
In bovenstaand voorbeeld is de berekening iets te simplistisch uitgelegd, immers hier is het nieuwe netto gewicht enkel gedeeld door de 80 Verschijningen. In werkelijkheid wordt een faktor bepaald t.o.v. het verwachtte gewicht. Het verwachtte (netto) gewicht was 1440 Kg, en het werkelijke (netto) gewicht is 1506,5 Kg. Dit is een faktor 1.046180556 méér dan verwacht, en dus zal de werkelijke inhoud van iedere gescande partij deze faktor groter zijn. Deze faktor x 18 Kg komt uit op 18.831 Kg.
Stel dat de pallet uit meerdere partijen bestond, bijv. 10 x 18 Kg (180 Kg) + 20 x 16 Kg (320 Kg) + 50 x 17 Kg (850 Kg) = 1350 Kg, dan zou de faktor 1506,5/1350 = 1.115925926 zijn geweest, hetgeen impliceert dat de ontvangen partijen in werkelijkheid uitkomen op 10 x 20,086 (200,86) + 20 x 17,855 (357,1) + 50 x 18,971 (948,55) = 1506,51 Kg.


Middels F1 kan het gewogen gewicht worden bevestigd. F1 zal de Goederen Ontvangst van eerder geboekte partij verwijderen, en deze opnieuw boeken met het nieuwe gewicht. Door de Goederen Ontvangst opnieuw te boeken zal de prijs opnieuw worden berekend, en worden vanzelf alle eventuele DKK Tarieven die bij de Inkooporder(-regel) waren opgenomen opnieuw worden toegepast op basis van het nieuwe gewicht.

Tevens wordt het vlaggetje "is nog niet gewogen" omgezet, en wordt de "In Keuring" status opgeheven, waardoor de partij beschikbaar komt.

Merk op dat Aantal x Inhoud nooit precies zal uitkomen op het berekende netto gewicht. In dit geval zal 80 x 18,331 uitkomen op 1506,48 Kg. Dit verschil verwaarlozen we.




Nb:
Uit bovenstaand voorbeeld blijkt al dat een partij op voorraad terecht komt met een gewicht van 18,831 Kg per doos, ofwel 3.1385 Kg per meloen.
Dit maatwerk is ontwikkeld vanuit een situatie waar altijd? volle pallets verkocht worden. Eigenlijk geldt hierboven al dat de pallet nooit op 1506,5 Kg gewogen kán worden, immers dat betreft een inhoud die niet mogelijk is als het produkt 'per doos' geregistreerd wordt, en er 80 dozen op een pallet liggen.
Daarnaast, zouden we deze meloenen per doos gaan verkopen, krijg je m.i. rare situaties als je een klant een doos faktureert van 18,831 Kg per doos.
Hoewel dit maatwerk ontwikkeld is conform de wensen van de klant, voorzie ik inmiddels een welkome uitbreiding in het per Artikel kunnen aangeven van hoe significant er moet worden afgerond. Van de meloenen zouden we bijv. kunnen stellen dat we spreken over een gewicht in maximaal 1 decimaal.
Bovenstaande meloenen zouden daarmee niet uitkomen op 18,831 Kg per doos, maar op 18,8 Kg per doos, waarmee de pallet netto zou moeten uitkomen op 1504 Kg.
Bruto zou dit impliceren dat de pallet op 1537,5 Kg zou moeten uitkomen in plaats van de gewogen 1540 Kg.
Die 2,5 Kg op het totaal (0,16% t.o.v. 1540 Kg) is wellicht te verwaarlozen, maar zorgt wel voor veel mooiere cijfers...

Aanvullend (bedrijfsparameter?) zouden we dan ook nog kunnen stellen dat we losse stuks uit een doos willen kunnen verkopen. In dat geval zal de afronding niet op het niveau van het aantal kilogrammen uit deze doos moeten plaatsvinden, maar op basis van het aantal stuks in die doos. Ofwel, de eerder berekende 18,831 Kg per 6 stuks komt uit op 3.1385 Kg per stuk, waarvan we dan zouden kunnen stellen dat 1 stuk op 1 decimaal afgerond moet uitkomen op 3.2 Kg. Hiermee komt de hele doos op 6 x 3.2 = 19.2 Kg. Voor de pallet houdt dat in 1536 Kg netto versus 1569,50 Kg bruto, waarmee de afwijking ineens 30 Kg wordt t.o.v. hetgeen gewogen is.
Misschien is dat toch een beetje teveel van het goede...

Merk overigens dat bovenstaande alleen aan de orde zal zijn als we deze produkten aan de verkoopzijde met een prijs per Kg verkopen, immers, stel dat we een pallet met een prijs per doos verkopen, dan bevat onze faktuur gewoon 80 dozen x prijs per doos. Verkopen we de meloenen per stuk, dan bevat de faktuur een aantal stuks (ook een net afgerond aantal) x de prijs. Pas als we in kilogram verkopen zal de faktuur ook het te faktureren aantal kilogram moeten vermelden.
En... het is wellicht niet voor niets dat we een krop sla, een bloemkool, een meloen in de winkel niet hoeven af te wegen; ze gaan "per stuk".
« Last Edit: March 14, 2008, 09:11:27 am by Wouter Rijnbende » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 19, 2008, 09:59:01 am »

Aanvulling:

In het scherm is ook een "dikke vinger" kontrole opgenomen. Stel dat een pallet 1230 Kg weegt, maar we vullen 123 Kg, dan kunnen we met (zeer) grote mate van zekerheid zeggen dat deze ingave niet korrekt zal zijn. Wat wel-/niet korrekt is wordt overgelaten aan de gebruiker.

Het Weegscherm bevat i.i.g. een extra kontrole welke verschijnt zodra het berekende netto gewicht 25% of méér afwijkt van wat verwacht was.



Bij een te groot verschil volgt bovenstaande melding. De melding is dermate hoog in het scherm geplaatst dat door de gebruiker ingevulde gewicht, alsmede het teruggerekende netto gewicht zichtbaar is. Ook wordt in de Message-regels aangegeven wat het verwachtte gewicht is plus hoeveel dit afwijkt van het berekende gewicht.

In dit voorbeeld was het verwachtte netto gewicht 80 dozen x 18 Kg = 1440 Kg.

Het berekende netto gewicht bedraagt de ingevulde 123 Kg minus 16 Kg v/d Verschijningsvormen (80 x 0,2 Kg) minus 17,5 Kg van de pallet = 89,5 Kg

De afwijking is daarmee 1440 - 89,5 = 1350,5 Kg t.o.v. het verwachtte gewicht, hetgeen in dit geval uitkomt op 1350,5/1440 = 93,8%.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Werny
Helper
*
Offline Offline

Posts: 46


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 14, 2008, 12:35:19 pm »

Scan Terminal - Wegen Pallet (LOTSSTWP)

Uitgangspunt is dat het wegen geschiedt in een separate stap ná Goederen Ontvangst. Als eerste dienen de pallets via de gebruikekijke wijze van Goederen Ontvangst te worden binnengeboekt. Omdat op dit moment (het lossen van de vrachtwagen) de werkelijke gewichten nog niet bekend zijn, zal de Goederen Ontvangst plaatsvinden op basis van het ingekochte gewicht (het standaard gewicht): 18 Kg per doos.

In ons geval bestellen we 24000 kg (verpakt in bigbags) aan scrap bij een leverancier. Als de vrachtwagen met bigbags bij ons binnen komt dan pakt een hefttruck (met wegende vorken) een bigbag uit de vrachtwagen. De hefttruck weegt de bigbag en door een druk op de knop van een weegterminal in de heftruck kan er een sticker in de heftruck worden afgedrukt met daarop: een uniek nummer voor de bigbag, het gewicht van de bigbag en een barcode waarin deze gegevens zijn verwerkt.
Als ik nu op de scan-terminal het inkoopordernr kan kiezen (net zoals in het touchscreen-scherm) en vervolgens de sticker scan dan is de goederenontvangst voor deze bigbag klaar en kan de bigbag in de voorraadlokatie worden geplaatst.
Dit lijkt mij een zeer efficiënte manier van goederenontvangst, omdat de pallet met bigbag slechts 1 keer met de heftruck verplaatst hoeft te worden. (Van vrachtwagen naar voorraadlokatie)
Logged

Heart-Profit company ID : WA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 14, 2008, 01:39:06 pm »

Uitgangspunt van de huidige werkwijze van deze schermen, is dat Profit het Chargenummer bepaalt. Het etiketje (met daarop een Chargenummer welke impliceert om welke Inkooporder het gaat) heb je feitelijk al klaarliggen nog voordat de partij ontvangen wordt.

Zou je zelf een partijnummer willen verzinnen (in dit geval afgedwongen door de weegterminal) dan hoort daar inderdaad bij dat je zal moeten aangeven voor welke Inkooporderregel dit betreft. Dit heeft dan op zich niets te maken met dit weegscherm, maar eerder de algehele wijze waarop je met Scannen omgaat, tenzij je er nog eens meerdere methoden op naast wil houden, en het voor te wegen goederen anders wil doen als voor niet te wegen goederen.

Goederen Ontvangst is nu een separate stap naast Wegen. Als je werkt conform de wijze zoals het nu is opgezet, dan heb je een Inkooporder voor 24 bigbags van 1000 kgs. Iedere bigbag komt als separate pallet (partij) binnen, en nog voordat de bigbags ontvangen zijn, heb je al 24 stickers met unieke batchnummers klaarliggen. In een eerste stap kun je de vrachtwagen lossen, en de bigbags bij een goederen ontvangstruimte voorzien van de 24 stickers, en daarna ga je ze wegen, en geeft dit resultaat in Profit aan.

Afwijken van bovenstaande werkwijze is natuurlijk altijd mogelijk, maar vereist dan wel een ander Scan Terminal scherm die specifiek jullie werkwijze triggert. Als eerste zou hierin "Goederen Ontvangst" niet los worden gezien van het "Wegen" maar zou dit als 1 handeling worden verwerkt. Daarnaast hoort er ook een scherm bij waarop iemand "de Inkooporderregel" moet selekteren. Ervanuitgaande dat je enkele honderden Inkooporders open kunt hebben staan (lees: uit moet kunnen kiezen) kun je je afvragen hoe dit in jullie geval het beste zou moeten werken, en of je niet beter kunt besluiten dan maar 2 stickers te hebben (een unieke vanuit Profit, en een die uit je weegmachine komt).

Merk op dat er ook een TouchScreen is voor Goederen Ontvangsten, waarbij je op basis van selekties kunt binnenboeken wat je wilt. Je zou ook zo'n soort werkwijze kunnen introduceren op het Scan Terminal, waarbij je eerst in een scherm de Leverancier kiest (uit een lijst van alle Leveranciers die vandaag iets komen leveren), vervolgens krijg je een lijst met de Inkooporders die die man vandaag moet leveren, en daaruit kies je de betreffende regel. Daarna zou je kunnen aangeven dat je van die regel 1 partij hebt ontvangen, en het gewicht van de weegmachine kunnen invullen. Stapje verder is dat je vervolgens alsnog Profit het etiket laat afdrukken.

Er leiden vele wegen naar Rome, welke de snelste is ... Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Werny
Helper
*
Offline Offline

Posts: 46


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 14, 2008, 04:58:29 pm »


Merk op dat er ook een TouchScreen is voor Goederen Ontvangsten, waarbij je op basis van selekties kunt binnenboeken wat je wilt. Je zou ook zo'n soort werkwijze kunnen introduceren op het Scan Terminal, waarbij je eerst in een scherm de Leverancier kiest (uit een lijst van alle Leveranciers die vandaag iets komen leveren), vervolgens krijg je een lijst met de Inkooporders die die man vandaag moet leveren, en daaruit kies je de betreffende regel. Daarna zou je kunnen aangeven dat je van die regel 1 partij hebt ontvangen, en het gewicht van de weegmachine kunnen invullen.

De werkwijze van het TouchScreen ziet er goed uit voor het selecteren van een inkooporderregel.
Om de foutkans te verkleinen willen we het gewicht van de weegmachine niet handmatig invullen.
Er zijn 2 alternatieven:
1
De weegmachine genereert een uniek bigbagnummer en stuurt vervolgens een printer aan op de heftruck met daarop het unieke bigbagnummer, het gewicht en een barcode waarin de gegevens staan. Door de sticker te scannen komt de informatie in de scanterminal, waarna de goederenontvangst voor deze bigbag kan worden afgerond. Het nadeel is dat Profit op de één of andere manier met het unieke bigbagnummer uit de voeten moet kunnen.
In dit geval wordt de scanfunctionaliteit gebruikt om de informatie van de weegmachine in de scanner te krijgen. Dit is een zeer betrouwbare functionaliteit.

2.
De weegmachine stuurt via de RS232-poort het gewicht naar de scanterminal die in een cradle staat op de heftruck. Vervolgens druk je op de scanterminal op accoord en er wordt een sticker op de heftruck afgedrukt met daarop het chargenummer van Profit, het gewicht, barcode enz.
Het voordeel van dit alternatief is dat het chargenummer door Profit wordt gegenereerd.
Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar de koppelingen zijn tussen weegmachine - scanterminal en scanterminal - printer.
In dit geval wordt de scanfunctionaliteit niet gebruikt en zou een touchscreen deze functionaliteit ook kunnen uitvoeren. Maar voor het verplaatsen van de bigbags naar een andere lokatie heb ik alsnog weer een scanner nodig. Wink
Logged

Heart-Profit company ID : WA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 15, 2008, 01:17:54 pm »

Als ik nu op de scan-terminal het inkoopordernr kan kiezen (net zoals in het touchscreen-scherm) en vervolgens de sticker scan dan is de goederenontvangst voor deze bigbag klaar en kan de bigbag in de voorraadlokatie worden geplaatst.

Werny, doe mij eens een lol en schaf die handel aan in plaats van dit niet te doen zodat je jezelf de gelegenheid geeft om voor de derde (of is het de viede ?) keer met een voorstel te komen wat niet werkt. Ik vertel het je nu in elk geval voor de vierde keer (want ik ben begonnen smile) :

Orders kiezen op zo'n klein schermpje moet je vergeten. Denk je dat dit toch werkt ? Dan kies je voor zo'n 44-50 uur maatwerk voor de betreffende schermen, wat alsnog weggegooid geld zal blijken, want het werkt NIET.

Dat jij tegelijk weegt in plaats van achteraf is (en was al) duidelijk, en dit heeft wat mij betreft niets met de verdere werkwijze te maken.
Het zou erg verstandig zijn als je *begint* met het overtypen van het gewogen gewicht in de Scanterminal, wat zo simpel is dat er toch werkelijk geen waarde kan zitten in het maar blijven doorgaan op dit onderwerp. En dan dit ook maar voor de derde keer : nadat jij hebt gezien (en er mee werkt) dat je in 4 seconden zo'n zak met gewicht en al hebt ingeboekt, kun je er op REELE wijze in meedenken hoe je het gewogen gewicht van de lepels in het systeem krijgt;
Als je technisch een verbinding met de scanner weet te leggen, op zich best, maar niet de makkelijkste weg (voor ons). Als je technisch een vebinding met het netwerk weet te leggen, en zelf iets kan wegpiepen daar naartoe, 100% goed en verder erg makkelijk.

Ga dit nu maar eerst uitwerken tot je een ons weegt, dan zien we het over een jaar of 4 wel, waar je al die tijd in 4 seconden de G.O. al had kunnen doen via intypen van het gewicht. DAT GEWICHT HEEFT NIETS TE MAKEN MET HET PRINCIPE VAN DE G.O. MET DE SCANNER, en daarom moet je dit ook los ervan zien !! Dat gewicht gaat altijd lukken, of het gaat nooit lukken. Stel dat het het laatste wordt, zou je dan die hele G.O. maar achterwege laten ? Nee natuurlijk.

Eén kreatief klein tipje voor nu : print maar een sticker in de heftruck met het gewicht erop. Kunnen we dat mooi (foutloos) scannen.
Leuk ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Werny
Helper
*
Offline Offline

Posts: 46


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 16, 2008, 09:53:25 am »

Als ik de scanner ga kopen dan wil ik dat het handiger wordt voor de operator.
Dus niet:
- inslaglijst maken
- stickers printen.
- bij elke bigbag een sticker scannen en vervolgens het gewicht intypen.
Het zoeken van een inkooporder lijkt me ook geen probleem als je maar een selectie kunt maken op leverancier en/of artikelnr dan heb je hooguit nog 2 inkooporderregels staan.

Als jullie aangeven dat het niet kan voor een normale prijs. Dan vind ik dat prima. Dan sluit ik dit hoofdstuk af en ga verder met een ander alternatief.
Logged

Heart-Profit company ID : WA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 16, 2008, 10:21:08 am »

- inslaglijst maken
Heb ik nooit gezegd.

- stickers printen.
Dit wel, en moet toch *eens* gebeuren.

- bij elke bigbag een sticker scannen
Jaa ja. Dus nu is het scannen je te veel ? nee, dan moet je vooral geen scanner aanschaffen.

en vervolgens het gewicht intypen.
Heb ik niet gezegd. Wel dat dit je er niet van hoeft te weerhouden om er mee aan de gang te gaan, en vooral er vanuit gaande dat het altijd goed komt (ietwat gevaarlijk, maar zoals gezegd, als dat niet lukt zal het geen reden zijn dat je het verder niet wilt).

Het zoeken van een inkooporder lijkt me ook geen probleem als je maar een selectie kunt maken op leverancier en/of artikelnr
Ik sta er om bekend zeer eigenwijs te zijn. Heeft iemand jou dat wel eens verteld ?

Als jullie aangeven dat het niet kan voor een normale prijs. Dan vind ik dat prima. Dan sluit ik dit hoofdstuk af en ga verder met een ander alternatief.

Ah, dus nu bepaal jij ook al wat een normale prijs is. Misschien lees ik het verkeerd hoor. Maar je klinkt al net zo onvriendelijk als ik. yes

Wat vind je een normale prijs ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 16, 2008, 02:40:30 pm »

Quote
Wat vind je een normale prijs ?

Dit was een serieuze vraag hoor. Ofwel, als jij nou zegt wat je "normaal" vindt, kunnen wij wel zeggen wat je daarvoor krijgt.

En mocht het verder misschien verkeerd overkomen : wij hebben geen zin om iets te maken wat onbruikbaar is, al betaal je 10 keer een "normale prijs". Moeilijk doen moet je dan ook maar opvatten als jouw eigen bescherming.
Verder denk ik dat ik niet overdrijf als ik zeg dat ik je al 10 keer heb verteld dat als je zonodig iets anders wilt dan dat er al bestaat, dit relatief veel geld kost. Dus als het je nog steeds niet is opgevallen : ik probeer het juist zo goedkoop mogelijk te houden.

Dus ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Werny
Helper
*
Offline Offline

Posts: 46


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 17, 2008, 09:27:57 am »

Voor 16  - 20 uur maatwerk
Logged

Heart-Profit company ID : WA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.07 seconds with 21 queries.