Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:22:09 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: bij lodatv eenheid mogelijk verplicht te stellen?  (Read 2497 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: March 12, 2008, 06:58:10 pm »

Tja, ga het nou maar eens bewijzen als je een upgrade uitgevoerd hebt, maar dit kan niet de bedoeling zijn.

Allereerst natuurlijk echt fout van een gebruiker, maar goed, een prijs zonder eenheid is niet echt fraai. Dit was voorheen volgens mij (oeh blikjekater wat gevaarlijk dit te zeggen) niet mogelijk / geaccepteerd.

M.a.w. : is het mogelijk om bij het toevoegen van een prijsafspraak aub de eenheid verplicht te stellen?


* lodara zonder eenheid.PNG (8.66 KB, 799x125 - viewed 122 times.)
Logged

KM
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #1 on: March 13, 2008, 07:50:36 am »

Als je bij het toevoegen van een prijsafspraak geen eenheid invult (of een eenheid anders dan Voorraad-/faktuureenheid) krijg je een melding en kun je niet verder. deze kontrole zit er altijd al in.

Hoe is deze prijsafspraak toegevoegd ??
Bij welk bedrijf kan ik het voorbeeld vinden ? Of is het al weer verwijderd, want waar ik ook zoek, deze prijsafspraak zie ik niet....
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: March 13, 2008, 08:49:47 am »

dit is LACO TEST

Dit is gewoon via LODATV Toegevoegd.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 13, 2008, 09:22:47 am »

Dát konden we zelf ook nog wel verzinnen  Wink

Hoé is de vraag.

Als je normaal een prijs toevoegt, desnoods de eenheid leegmaakt, krijg je netjes een melding dat die eenheid niet is toegestaan.
Dus, wat doe jij dat je dit wel voor elkaar krijgt.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: March 13, 2008, 09:46:24 am »

Dus, wat doe jij dat je dit wel voor elkaar krijgt.

Een upgrade uitvoeren en dan konstateren dat er iets met verkoopprijzen en assortimenten is gebeurd. Nieuwsgierig naar de gevolgen ga je prijsafspraken toevoegen, constateert een foutje, zet het op het forum en gaat naar huis. 's ochtends weer opnieuw profit opstarten en ik krijg weer die melding zonder dat er iemand van heart beweert hier iets aan te hebben gedaan. Wat voor hokus pokus is dat dan gisteravond geweest?

Natuurlijk, ik geloof jullie wel dat je zegt er niets aan te hebben gedaan, maar wellicht moet ik het vanavond na 18:00u nog maar eens proberen of zo, want het ging gisteravond echt fout. Had ik dit grapje achteraf nou maar even geregistreerd... want ik begrijp echt niet waarom het nu wel goed gaat, terwijl het gister fout zat. wacko Je hebt namelijk gelijk dat er gewoon een controle is die met die melding komt, die ik voor de upgrade ook altijd heb gezien. Kortom spontaan opgelost.... More more more
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 13, 2008, 10:20:13 am »

Wie zegt er dat er niets aan gedaan is?

Die funktie is nl. wél aangepast, maar niet m.b.t. die melding. Het kan nog steeds zo zijn dat wij iets over het hoofd gezien hebben, maar wij zullen een bestaande melding er echt niet bewust zomaar even uitslopen...

Maar ga er dus maar rustig vanuit dat dit fout blijft gaan, alleen zul je een truc hebben toegepast die je je nu niet meer weet te herinneren.
En, voor hetzelfde geldt ging die truc vóór de upgrade ook gewoon fout.
Als iets verkeerd gaat, altijd even onthouden (noteren) hoe je dat voor elkaar gekregen hebt, immers, willen we iets kunnen oplossen (of konstateren dat iets opgelost is) zullen we het eerst moeten kunnen naspelen.

Uit wat testjes n.a.v. jouw melding blijkt overigens dat als je een prijs toevoegt, een negatieve konsumentenprijs invult, door entert tot onder aan het scherm, een melding krijgt op een negatieve konsumentenprijs, terugkeert naar scherm, en dan deze met Escape verlaat, je óók een halve registratie krijgt. Maar, dan een record zonder einddatum, zonder prijs etc. Feitelijk "de sleutel die direkt wordt toegevoegd wordt niet verwijderd". Zit er al tijden in, ook voor de Upgrade.
Niet alles ligt zomaar 'aan de upgrade' hoewel dat wel altijd zo gemeld wordt...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.064 seconds with 19 queries.