Heart-Profit ERP
November 27, 2024, 05:41:52 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Waarom wordt een levering soms niet gejournaliseerd?  (Read 2312 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: March 04, 2008, 04:49:23 pm »

van de 22090 KG heb ik de volgende ontvangsten:
28-Feb-08   07:35:51.84   L8226003001   PA032   29.932,000   KG   Inkoop KOOPMANS   BAK   niet financieel
28-Feb-08   07:49:24.10   L8227005001   PA032   29.932,000   KG   Inkoop KOOPMANS   KLC   wel financieel


Maar de bovenste vind je niet terug, de onderste wel. NORMAAL gesproken vindt er een fractie na deze datum/tijd een financiele boeking plaats. Is er een manier waarmee je die boeking kunt omzeilen? Blijkbaar moet er iets fout hebben gestaan bij de ontvangst, bij de inkooporder(regel) oid. Iemand een suggestie?


* adjpra.PNG (11.42 KB, 907x201 - viewed 140 times.)

* adbodtra 20080228.PNG (17.31 KB, 874x204 - viewed 138 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 04, 2008, 09:38:10 pm »

Je bedoelt dus de journalisering van een ontvangst; niet een levering  Wink
(die laatste hebben we nl. ook, instelbaar via een parameter 'journaliseren leveringen j/n')

Er zijn meestal 3 voor de hand liggende redenen dat er geen boeking is:

a. ze staat nog in Batchboekingen, en is nog niet doorgeboekt.
b. geblokkeerde funktie gekregen, waardoor het systeem niet aan het boeken is toegekomen.
c. de boeking werd achteraf verwijderd.

Met je vraag lijk je te impliceren dat dit vaker voorkomt. Klopt dat?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 04, 2008, 09:52:54 pm »

Houd het maar eens op nr. b.

Volgens de geblokkeerde funkties knalt die gebruiker er meerdere malen per dag uit op LOB1 (tijdelijk bestand welke tijdens het boeken gebruikt wordt).

Moet je je toch eens afvragen wat daar gebeurd. Reorganiseert die man niet, of doet hij iets waardoor hij steeds opnieuw moet reorganiseren?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: March 05, 2008, 08:50:22 am »

Ik denk inderdaad dat het niet-reorganiseren ter sprake is. Sommigen daar weten nog steeds niet eens hoe dat eigenlijk moet. Dan houden we het daar maar op, en moeten we zelf hier maar iets voor boeken (was geloof ik al de bedoeling). In ieder geval duidelijk waarom dit af en toe gebeurd. Het geschiedt gelukkig niet al te vaak.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5367


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 05, 2008, 08:59:39 am »

Afhankelijk van de situatie, zou je laatste Upgrade (3 maart jl.) wel eens uitkomst kunnen bieden...

Als de fout nl. gepaard gaat met de melding 'Reorganiseren TBC?' dan zal in de nieuwe versie een vlaggetje worden geset, die bij terugkeer naar het hoofdmenu automatisch TBC zal reorganiseren. Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=19718.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.041 seconds with 19 queries.