Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:33:37 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: ADABBRFU Genereert onjuist clieop3 bestand?  (Read 3404 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: February 29, 2008, 09:34:19 am »

Een raar vreemd gevalletje. Vorige week heb ik op de administratie de snelkoppeling van Heart veranderd in Profit8. (ipv profit"7") Deze dame maakt het clieop3 bestand aan voor de betalingen van het bedrijf LACO. En er staat sindsdien geen naam van de begunstigde meer in. Dus in Officenet (ABN) krijg je de naam van begunstigde niet meer te zien.

De MEEL- cliepop3 was wel goed en die is vanaf een profit7 versie gemaakt, van een andere collega van de administratie.

Nou, dan nog maar eens vanaf die profit 7 genereren een clieop vanuit LACO. En ook wederom geen naam van de begunstigde.

Parameters ADABPA automatische betalingen : Die staan echt gelijk, op de naam van het bedrijf, en refnr. buitenlanddiskette na. NAW bij bankbetaling staat bij beide bedrijven UITgevinkt.

Het lijkt wel alsof de bankrekeningen / postbankrekeningen dat daar verschil in zit, maar volgens adminsitratie was dat voorheen geen probleem. de laatste upgrade was 20080220, de voorlaatste 20080205. Nou kan ik daar zo 1-2-3 ook niet iets in ontdekken.

Is er inderdaat wat veranderd in het aanmaken van die clieop bestandjes?

eventueel stuur ik wat voorbeeldjes toe of iets dergelijks: Zeg maar wat je aanvullend nodig bent aan informatie. Alvast dank voor een oplossing
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: February 29, 2008, 09:36:35 am »

ADABBRFU is betalingsrunfuncties, te bereiken via LO<7-4-5-1- select betalingsrun - F5>


* adabbrfu.PNG (13 KB, 688x387 - viewed 244 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: February 29, 2008, 09:45:04 am »

Het lijkt er overigens op dat Postbank goed gaat (giro) en de bankrekeningen fout ...

Voorheen nooit een probleem geweest. Toevallig waren de eerste inspecties postbankrekeningnummers
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: February 29, 2008, 10:14:59 am »

Nou nou, ik snap hier echt niets van die commentaren van administratie.   wacko Heb net even de backup van week 200806 er bij gepakt, en het cliepo bestand van 8-2-2008 was ook zonder namen van begunstigden. Hoort er nou wel of niet een naam van de begunstige in een CLIEOP voor BANK-rekeningnummers? scratching

Ik krijg zo'n vermoeden dat hier iets anders aan de hand is. Volgens mij zien ze problemen die er of al heel lang zijn of problemen die geen probleem zijn of iets dergelijks. En ik maar voor boodschappertje spelen...
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #4 on: February 29, 2008, 01:26:50 pm »

Bij Postbankrekeningen zal de Postbank een additionele kontrole uitvoeren indien de naam wordt aangeleverd.
Maar verplicht is de naam v/d begunstigde niet.
Bij bankrekeningen wordt de juistheid van het rekeningnummer bepaald op basis van de zgn. elfproef en wordt voorzover ik weet geen naam-nummer kontrole uitgevoerd. E.e.a kan hier worden nagelezen:
http://www.equens.com/Images/ClieOp%20NL_tcm116-50867.pdf, pagina 5.

Ook het gegeven dat jullie Clieop03-bestand van begin deze maand geen problemen heeft gegeven (toch?) versterkt mijn vermoeden dat er helemaal niks aan de hand is...
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #5 on: February 29, 2008, 01:29:56 pm »


Ook het gegeven dat jullie Clieop03-bestand van begin deze maand geen problemen heeft gegeven (toch?) versterkt mijn vermoeden dat er helemaal niks aan de hand is...

Ik deel dat vermoeden, laat ze eerst maar eens naar dat Officenet van de ABN-Amro (Fortis?)  kijken.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 03, 2008, 07:28:42 am »

Een bankrekeningnummer is onderhevig aan een 11 proef. Niet ieder rekeningnummer is een geldig rekeningnummer, en zodra je een typfout maakt, kom je onmogelijk op een geldig ander rekeningnummer uit. Bij een betaling aan een bankrekeningnummer is het rekeningnummer derhalve voldoende, en wordt er niet naar de naam-/woonplaats gekeken.
Sterker nog... Cliep03 beschrijft dat er niet eens een naam-/woonplaats meegegeven mag worden bij een bankbetaling!

Bij een postbankbetaling is dit anders, immers, daar is geen geldigheidsproef op rekeningnummer aanwezig. Typefoutje maken, en een ander krijg het geld op zijn rekening gestort. Om die reden heeft de postbank (de optionele mogelijkheid) voor naam-/nummer kontrole, om nog enigzins een extra kontrole te hebben dat de juiste persoon het geld krijgt.

Een aantal bankpakketten (Friesland Bank dacht ik) kunnen het Clieop bestand niet eens inlezen als er geen NAW bij een bankbetaling staat, waar dit formeel niet eens mag. Om die reden bieden wij de mogelijkheid om dit optioneel beschikbaar te stellen.

Verder heb je hier naar mijn mening al flink wat storm in een glas water veroorzaakt;
er is helemaal niets aan de hand, er is niets gewijzigd,  e.e.a. gebeurt al helemaal niet sinds vfp8, en er gaat toch ook helemaal niets verkeerd. Toch?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: March 03, 2008, 09:34:35 am »

Ik krijg zo'n vermoeden dat hier iets anders aan de hand is. Volgens mij zien ze problemen die er of al heel lang zijn of problemen die geen probleem zijn of iets dergelijks. En ik maar voor boodschappertje spelen...

Wouter, ik heb toch toegegeven dat ze nog maar eens naar hun bankpakket moeten kijken, dat ik in de recente releasenoten niet iets relevants terug kan vinden, dat ik zelf niets snap van hun commentaren, dat ik maar voor boodschappertje aan het spelen moet. Er zit echter wel een kern van waarheid in hun probleem: Er is iets aan de hand, iets wat bij nader inzien dus buiten profit ligt, maar omdat we net een nieuwe versie (van 7 naar 8 ) van profit er op hebben gezet + een upgrade, was dit gewoon de eerste gedachte.

1 ding heb ik nog niet gedaan: Excuses voor deze onjuiste bewering dat er iets mis zou zijn met het CLieop3 bestand. Bij deze dan: Excuses dat ik iets te goeder trouw de commentaren van mijn collega's op de administratie op het forum heb gezet.
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.041 seconds with 19 queries.