Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:35:45 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: geen melding bij verwijdering inkooporderregel op inslaglijst  (Read 3996 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« on: February 22, 2008, 02:54:17 pm »

Hallo,
Volgens mij kregen we voorheen een melding dat bij het verwijderen, wijzigen of splitsen van een inkooporderregel dat deze op een inslaglijst staat.

Nu kun je zonder problemen een regel weggooien, vervolgens komen mensen terug met de inslaglijst en kunnen de artikelen niet opgeboekt worden.

Kan dit hersteld worden, of heb ik mij vergist en is er nooit een melding geweest.

Dirk-Jan
« Last Edit: February 22, 2008, 03:47:04 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 22, 2008, 03:04:59 pm »

Mij staat bij dat er in deze hoek vrij recent iets is gewijzigd. Maar we zoeken het uit !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 22, 2008, 03:14:13 pm »

Sinds 2004 zit er een kontrole in die een melding geeft indien de te verwijderen IO-regel op een Afgesloten Inslaglijstregel voorkomt.
Als de IO regel wel op een Inslaglijst staat, maar die Inslaglijst nog afgesloten is, zal de Inslaglijstregel autom. worden verwijderd.

Het exakte nut ervan ontgaat me een beetje, immers ik ga ervanuit dat een Inslaglijstregel "afgesloten" wordt indien ze ontvangen is, en feitelijk zegt deze melding dan dat je een Inkooporderregel niet mag verwijderen indien ze al geleverd is. What else is new?

Bij het autom. verwijderen kan ik me wel wat voorstellen. Stel dat je Leverancier opbelt en de regel alsnog annulleert, is verwijderen voldoende om de regel van een eventuele voormelding af te halen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 22, 2008, 03:46:38 pm »

Beste Wouter.

Het probleem is dat je een inkooporder regel verwijderd die op een inslaglijst staat.

Dit betekend dat er een persoon met een document aan het rondlopen is waarop deze inkooporder regel staat. Als iemand die regel perongeluk verwijderd of het ergste uit lompigheid dan kan die inslaglijst niet teruggemeld worden. Vooral als blijkt dat het artikel gewoon is geleverd. Als dat dan toevallig de enige regel is die nog openstaat is de inkooporder ook meteen afgewerkt. Moet je een nieuwe inkooporder maken nieuwe inslaglijst etc. En dan komt ook nog de factuur afstemming. Want die wijst ook al naar een andere inkooporder.

Mijn idee is dat als een regel op een insalglijst staat deze gewoon niet verwijderd worden in de inkooporder.

Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 25, 2008, 08:18:39 am »

Het probleem is dat je een inkooporder regel verwijderd die op een inslaglijst staat.

Dat zei je al ja  Wink

Voor zover ik kan zien is er niets gewijzigd t.o.v. hoe het in januari 2004 ontwikkeld is. En nu zou het ineens niet meer werken?

Dit betekend dat er een persoon met een document aan het rondlopen is

Daarvoor zouden natuurlijk extra kontroles kunnen worden opgenomen, want áls zoiets gebeurt, moet natuurlijk die Inslaglijst opnieuw geprint worden.

Voorals als blijkt dat het Artikel gewoon geleverd is

Want jullie gaan een beetje willekeurig Inkooporderregels verwijderen? Afbestellen doe je in overeenstemming met je Leverancier !
Nogmaals... waarom is dit nú ineens een probleem geworden waar dit al min. 4 jaar zo werkt?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 25, 2008, 09:13:49 am »

Hallo Wouter,

Het is mogelijk dat als gevolg van een nieuwe medewerker de werkwijze wat is gewijzigd.
Hij heeft inderdaad wat inkooporderregels verwijderd.

Een eenvoudige waarschuwing zou toch op zijn plaats zijn.

Laat even weten wat dat gaat kosten

Dirk-Jan

Logged

Dirk-Jan
ma
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 25, 2008, 12:25:22 pm »

Graag een melding met speod,
want we hebben een nieuwe medewerker, die voorlopig niet kan zitten,

Een drama.

De persoon heeft van alles weggegooit in al zijn enthousiasme.


Dirk-Jan
Logged

Dirk-Jan
ma
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 25, 2008, 02:49:26 pm »

Waarschuwing bak ik voor je in (kosten: 0,5 uur). Een blokkade kan ook, maar kost een bedrijfsparameter (4 uur) extra.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 25, 2008, 02:51:14 pm »

Enne... dus toch zomaar klakkeloos IO regels eruit gooien...

Hoe is het mogelijk dat een Leverancier al (electronisch) heeft voorgemeld dat hij iets komt leveren, en dat jullie vervolgens die bestelling eruit gooien?
Waarom verwijder je sowieso IO regels? Bestelt je klant soms af of i.d.?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 25, 2008, 03:04:19 pm »

Funktie is aangepast en staat op jullie systeem; er volgt nu een Waarschuwing.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
dirkjan
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 905


De hoogste vorm van wijsheid is eigenwijsheid?????


View Profile WWW
« Reply #10 on: February 25, 2008, 03:06:11 pm »

Enne... dus toch zomaar klakkeloos IO regels eruit gooien...

Hoe is het mogelijk dat een Leverancier al (electronisch) heeft voorgemeld dat hij iets komt leveren, en dat jullie vervolgens die bestelling eruit gooien?
Waarom verwijder je sowieso IO regels? Bestelt je klant soms af of i.d.?

Beste Wouter, Dat half uur is akkoord, en wat er gebeurt is valt gewoon in de kategorie,
Een gek kan meer vragen dan tien wijze kunnen antwoorden.
 Cry Cry Cry Cry Cry Cry


Ik heb die vraag ook gesteld, maar kreeg vervolgens een antwoord van afdeling inkoop waar ik geen touw aanvast kon knopen. Het probleem dat je soms een inkooporder moet verwijderren als je bijvoorbeeld net geprint is, dus dat moet je mogen vervolgens kun je hem ook na een paar weken alsnog verwijderen. Voeg daar enige lompigheid aan toe en je wilt niet weten wat wij afgelopen morgen allemaal wel niet hebben moeten herstellen.

Zag je zojuist op ons systeem wat toevoegen bij LOIRVW.
Bedankt voor het maken. smile smile smile smile smile
Dirk-Jan
« Last Edit: February 25, 2008, 03:13:45 pm by dirkjan » Logged

Dirk-Jan
ma
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.021 seconds with 20 queries.