Heart-Profit ERP
July 05, 2024, 09:54:25 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Reorganiseren TBC? gewijzigd in autom. reorganiseren TBC  (Read 1583 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Heart Informatisering B.V.
Partner
******
Offline Offline

Posts: 27445


View Profile WWW
« on: February 20, 2008, 12:03:32 pm »

Bij het openen van een tabel kunnen er diverse zaken fout gaan (tabel niet gevonden, veldnaam ontbreekt, index beschadigd) waarbij in de oude situatie een melding 'Reorganiseren TBC?' verscheen.

De melding 'Reorganiseren TBC?' was ooit geïntroduceerd op de Gebruiker erop te attenderen dat hij w.s. verzuimd had TBC te reorganiseren, nadat een eerder proces was foutgelopen (danwel er een Upgrade had plaatsgevonden).

Daar deze melding alleen verscheen indien reeds bepaald wat dat het om een probleem met een Tijdelijk Bestand ging, was de melding feitelijk meer 'opdracht' dan 'vraag'.

 
Omdat de melding als 'vraag' gesteld werd, en in de melding een toets "Enter = Door" was opgenomen, werd deze melding nog al eens door Gebruikers geïnterpreteerd als "het systeem vraagt me of ik TBC wil reorganiseren, en als ik op Enter druk, dan zeg ik Ja, en ga ik ervanuit dat er TBC gereorganiseerd wordt".

Ervanuitgaande dat we mogen stellen dat deze melding alleen kwam indien er écht een probleem aan de orde was met een tijdelijk bestand, ís de enige oplossing het reorganiseren van TBC.

Daar er tegenwoordig een 'Automatische TBC Reorganisatie' procedure bestaat, welke bijv. standaard na een Upgrade wordt getriggerd (tenzij dit mechanisme wordt uitgeschakeld), wordt die methode nu gebruikt om standaard een TBC reorganisatie te triggeren.

 
Ofwel, per heden zal niet meer een melding 'Reorganiseren TBC?' verschijnen, maar een melding 'Na [Enter] wordt teruggekeerd naar het Hoofdmenu en wordt Reorganiseren TBC opgestart'.  
 
 
FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
SYBHOIAT    Omschrijving (nog) niet bekend    27-12-2007    20-02-2008
SYOF1       Omschrijving (nog) niet bekend    11-10-2007    20-02-2008
SYSS        Omschrijving (nog) niet bekend    04-02-2008    20-02-2008
Logged
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 20, 2008, 12:44:08 pm »

Ging bij ons ook regelmatig fout - goede aanpassing!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
BKienhuis
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 450


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 20, 2008, 01:12:07 pm »

 Good job !
Logged

Heart-Profit company ID: SC
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.025 seconds with 19 queries.