Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:09:34 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Raadplegen ontvangen Emballage  (Read 2733 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: January 24, 2008, 07:17:32 pm »

Bedrijf: GELDER

Als ik via Hmenu 3-2-5-1 het saldo bekijk van een Emballage artikel en ik druk op SHIFT-F4 dan zou ik verwachten dat hierachter de verklaring te vinden is van het saldo dat getoond wordt. Echter, ik zie maar 3 (!) regels. Wat is het doel van dit overzichtje?
Als ik dit bij deze debiteur doe, krijg ik de volgende gegevens (zie onderstaand).

Wat gaat er mis?



* Emballage 1.PNG (12.51 KB, 558x229 - viewed 191 times.)

* Emballage 2.PNG (17.47 KB, 751x298 - viewed 177 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 25, 2008, 08:31:31 am »

Voorheen had je alleen dat onderste overzichtje... Als je ineens 20 kisten terugkreeg, moest je soms wel 5 regels binnenboeken.
Op enig moment is dit 'getotaliseerd' en boekt het binnenboeken van 20 kisten FIFO uit dat tabelletje af, beginnend bij de 1e regel.

Nb: Daarna is overigens negatief boeken erbij gekomen, waarmee het saldo ook negatief kan raken. Dit negatieve deel wordt ergens onder water bijgehouden; staat wel op je verantwoordings print.

Doel van dit scherm is dat iemand alsnog een specifieke regel retour zou kunnen boeken; in eerste instantie 'omdat het voorheen zo werkte'.
Ik denk niet dat er nog veel mensen zijn die sinds de nieuwe methode (gesaldeerd tonen) hier nog naar kijken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 25, 2008, 08:36:03 am »

Ik zit er eigenlijk mee dat ik de saldi wil nakijken met wat het werkelijke saldo is. Via de statistieken kan ik achterhalen wat op een bepaald moment het saldo is. Alleen, via de statistiek kan ik dat alleen gefactureerd bekijken. M.a.w: ik heb nu een print die het saldo aangeeft t/m 19-1-2008 (laatste factuurdatum). Vervolgens kijk ik bij menu 3-2-5-1 en is dit bijgewerkt tot gisteren (24-1-2008) met leveringen en retourbonnen.

Hoe kan ik nu het juiste saldo bepalen? Ik dacht bij SHIFT-F4 te kijken en dan de registratie vanaf 20-1-2008 eraf te halen om dan te vergelijken met de statistiek.

Hoe kan ik dat nu het beste aanpakken?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 26, 2008, 10:04:27 am »

Inmiddels met Wouter telefonisch contact hierover gehad.

Wouter stelt dat je het saldo wat getoond wordt via 3-2-5-1 kunt verantwoorden door de print LOPRES (3-2-6-9-9-2-3) op te starten. Hier kun je een datumselectie maken waardoor je ook het saldo kunt opvragen van bjivoorbeeld een week geleden.

Maarrr, deze datum wordt niet gerespecteerd  Sad
Als ik bij een klant een datum opvraag t/m 19-1-2008 dan komt hier hetzelfde saldo uit als dat ik dat doe voor een datum t/m 26-1-2008.

PS: de klant heeft dagelijks leveringen met Emballage artikelen en heeft ook dagelijks retour Emballage.

Wat mij betreft doe de datum helemaal niets aan het saldo. Ik zou verwachten dat het saldo getoond wordt op het moment van einde datumselectie. Dus: selectie datum t/m 19-1-2008 betekend dat het saldo getoond wordt dat er was op 19-1-2008, toch?

Kan iemand hier eventjes naar kijken?
Logged

Heart-Profit company ID : GE
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #4 on: January 28, 2008, 07:36:17 am »

Als je de print 3269923 opstart, wat geef je dan op bij 'Inklusief Mutaties'?
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 28, 2008, 08:23:31 am »

Quote
Als je de print 3269923 opstart, wat geef je dan op bij 'Inklusief Mutaties'?
Dat vinkje zet ik niet aan.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
YK
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 328


View Profile
« Reply #6 on: January 28, 2008, 10:03:05 am »

Bij het opvragen van het overzicht zonder Mutaties werd geen rekening gehouden met de opgegeven Einddatum. Dat is opgelost. Staat al bij jullie op het systeem, dus je mag het weer een keer proberen.
Logged

Heart-Profit company-ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.057 seconds with 19 queries.