Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 01:11:05 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Aantallen niet op de raaplijst  (Read 3017 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: January 22, 2008, 05:11:46 pm »

Bedrijf: HVC
Raaplijst: 20080122010

Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? Ik krijg geen aantallen op de betreffende raaplijst. In Profit staan ze wel.  wacko




* raaplijst.PNG (27.2 KB, 998x451 - viewed 154 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 23, 2008, 09:13:56 am »

Kan niets kontroleren. Raaplijst is inmiddels (volledig) geraapt, en dus valt er nu weinig te printen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 23, 2008, 09:15:13 am »

Quote
Kan niets kontroleren. Raaplijst is inmiddels (volledig) geraapt, en dus valt er nu weinig te printen.
Wat had je dan verwacht? Dat ik ging wachten met rapen tot dat jij tijd had om het te controleren?  Wink

Ik hoor hier dat het vaker voorkomt bij deze klant, geen idee waar het door komt  smile
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 23, 2008, 10:31:53 am »

Ook al zijn de gegevens verre van voldoende om deze uitspraak mee te doen : het lijken de voorraad produkten die de mist in gaan. Heb je daar iets aan ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 23, 2008, 10:59:31 am »

Wordt de Raaplijst door een andere PC afgedrukt dan de PC die de regels naar de Raaplijst stuurt?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 23, 2008, 11:18:49 am »

Quote
Ook al zijn de gegevens verre van voldoende om deze uitspraak mee te doen : het lijken de voorraad produkten die de mist in gaan. Heb je daar iets aan ?
Euhh, eigenlijk heb ik daar niet zoveel aan, er worden alleen maar raaplijsten waarop producten staan die op voorraad staan  sorry

Quote
Wordt de Raaplijst door een andere PC afgedrukt dan de PC die de regels naar de Raaplijst stuurt?
Ja
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 23, 2008, 11:28:23 am »

We hebben inmiddels al een ideetje... zou dan in de hoek moeten zitten van het niet afdrukken van regels die voor de regel liggen waar het mis gaat + gekombineerd met "treedt altijd op bij een bladnummer >= 2".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: January 23, 2008, 12:02:24 pm »

Moeilijk uit te leggen, maar dat het in veel gevallen goed gaat is eigenlijk toeval.

Zodra er een bladovergang aan de orde is, wordt het zoeken naar de eerste af te drukken charge van de nieuwe Raaplijstregel uitgeschakeld. Zou Raaplijstregel 10 wel afgedrukt moeten worden, dan gaat dit toevallig goed omdat het afdrukken van de charges van regel 9 eindigt met de selektie van de 1e regel van regel 10. Vervolgens komt Raaplijstregel 10 weer overeen met geleverde Charge van regel 10, en wordt e.e.a. afgedrukt.

In jouw voorbeeld zitten daar een paar regels tussen (10 t/m 13 worden niet afgedrukt) en staat de Raaplijstregel op regel 14, maar de Chargeregels staan nog op regel 10. Die komen niet overeen en dus wordt er niets afgedrukt.

Kortom, dit moet veel vaker fout gaan...

Oplossing komt eraan...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: January 23, 2008, 12:14:35 pm »

Opgelost  Wink

Staat inmiddels op jullie systeem. In de testomgeving staat de order ook, althans, voldoende om de Raaplijst te kunnen printen.

Nb: Het rapen van die order zal niet werken (in test), omdat ik bijv. niet de voorraad naar test gekopieerd heb, enkel wat gegevens om de Raaplijst te kunnen testen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.022 seconds with 20 queries.