Heart-Profit ERP
November 27, 2024, 07:38:43 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Leveren via verkoopkontrakt met maximaal de openstaande kontrakthoeveelheid  (Read 5083 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: January 11, 2008, 12:08:08 pm »

Wij zitten enorm te stoeien met het onderwerp "Afsluiten verkoopkontrakt". Dat gaat niet lekker naar mijn idee. Maar goed, wij zullen wel weer 1 of andere manier in gedachten hebben, die nog nooit eerder bedacht is, fout ingericht is of anders....

Wij sluiten een verkoopkontrakt af voor het leveren van precies 40 ton spul met tankwagenleverantie tussen datum x en datum y. Precies 40 ton betekend: exact 40,000 ton en niet 1 kilogram meer! (en ook niet minder doorgaans)  "Wat een kolder" was het eerste wat ik dacht, dus ik sta er niet versteld van dat de lezer(res) van bovenstaande dat ook denkt.
Maar bij deze klant staan eigenlijk altijd wel meerdere kontrakten open, dus als je 10 kilogram meer levert, dan wordt dat afgeboekt van het volgende openstaande kontrakt. Deze klant wil die kontrakten gewoon op die manier ingevuld zien, en daar heb ik begrip voor gekregen als je even dieper in die materie bent gedoken.

En dan moet je zoiets inrichten en toepassen. Tot op heden gebeurde dat gewoon in een schrift, prachtig boek, maar nieuwe inzichten etc. hebben er toe geleid dat we een poging doen om dit gewoon in Profit gewoon netjes te vermelden. Dat zou toch mogelijk moeten zijn, en we komen dan ook een heel eind. Maar, met in achtneming van de inleiding, gaat dat afsluiten van een kontrakt niet van harte. En wel om de volgende reden:

OVERZICHT KONTRAKTREGELS
VAN DEBITEUR : # t/m ZZZ   VAN KONTRAKT : 20080111TT t/m 20080111TT
   
     Kontrakt   : 01-01-08  t/m 31-01-08    20080111TT/1       
     Debiteur   : AGRME1  A
     Bestelling : Spul met tankwagen leverantie

           Aantal         Prijs/TN Korting     Nog afn.    Geleverd   
    ___________________________________________________________________
           40,000 TN       19,0000    0,00        0,000        0,000   

     Verkooporder  Rgl  L-datum        Besteld      Geleverd       
    ----------------------------------------------------------------
     20080111012   1    11-01-08        20,000         0,000  EUR   
     20080111011   1    12-01-08        20,000         0,000  EUR   


40 ton leveren, verdeeld over twee verkooporders, twee leverdata. Niks geleverd nog. Deze verkooporders worden gebruikt voor een soort orderbevestiging richting de klant, zodat we van elkaar weten wat we per week laten ophalen (of brengen) . Deze orders worden er daarom  "in het voor" er in gezet. Het kontrakt is bewust NIET afgesloten, ook al kwam die vraag wel even, maar die heb ik met nee beantwoord.

20080111011   1    12-01-08        20,000        22,000 
22 ton geleverd. Dat kan, want het kontrakt is nog niet vol(ledig) geleverd. Ik zou zeggen: Er resteert nog 18 ton, maar potverdorie, ik heb die andere order er nog in staan voor 20 ton, want toen ik die in heb gebracht, wist ik nog niet wat er (in combinatie met eventuele andere verkooporders) geleverd zou worden.

Nou ga ik die order 20080111012  leveren, op geen enkele wijze volgt nu een waarschuwing. Ik lever 21 ton zonder enige vorm van waarschuwing. Dus heb ik nu 43 ton geleverd op een kontrakt waar maar 40,000 ton op geleverd moest worden.

Had ik nou die tweede order toegevoegd ná het leveren van de eerste, dan was die hoeveelheid al wel voorgesteld. (als je 22 ton geleverd hebt zal profit 18 ton voorstellen voor de tweede). Maar als je beide orders er al in hebt zitten vóór het leveren, is zoiets er niet. Maar ook dan kun je 19 ton leveren.

Natuurlijk, ik snap best dat je denkt "Niet moeilijk doen over die laatste ton op dat kontrakt" of iets dergelijks. Dat was ook mijn gedachte. Maar ja, daar gaat mijn klantje niet mee akkoord, en zo werkt het schrift waarmee de vorige inkoper 27 jaar heeft gewerkt ook niet.

Wat moet er gebeuren om bij het leveren van een verkooporder met kontraktreferentie een waarschuwing te krijgen waarmee je kunt voorkomen dat je méér levert dan de openstaande kontrakthoeveelheid? Die kontrole mag wel toestaan om op 1 verkooporder méér te leveren dan de bestelling, mits die hoeveelheid maar niet de openstaande kontrakthoeveelheid overschreid.

Eigenlijk zitten we dus niet alleen met een minimum afname, maar ook een maximumafname.

Hoe krijgen we dit degelijk voor mekaar? Welke optie's / bedrijfsparameters / debiteuri / afleveradres instellingen of weet ik veel wat voor instelling heb ik hier fout staan? En moet dat dan een waarschuwing worden of een blokkade. Wat mij betreft zou dit een instelling moeten zijn bij een kontraktregel, of kontrakt wanneer er sprake is van salderen. Een instelling die heet "Ik sta niet toe dat er 1 kilogram teveel geleverd wordt W/B/N" die er dan vervolgens een "Waarschuwing" / "Blokkkade" / "Niet waarschuwen of blokkeren"- melding van maakt  bij het leveren van een verkooporderregel:

W: een waarschuwing dat je meer gaat leveren dan de openstaande kontrakthoeveelheid (met een door/terug melding die dan aangeeft hoeveel er dan nog moet worden geleverd) + vervolgens na het leveren mogelijkerwijs de vraag of het kontrakt afgesloten mag worden. (waarna eventuele openstaande VO-regels voor het zelfde kontrakt dus ook niet meer geleverd kunnen worden?)

B: bij B ben je het bokje (Let op: U probeert x ton / kg teveel te leveren, dat mag niet)  met een < Terug >  melding waarna maximaal de openstaande kontrakthoeveelheid geleverd wordt + vervolgens mogelijkerwijs de vraag of het kontrakt afgesloten mag worden. De gebruiker moet vervolgens op desbetreffende verkooporder (of nieuwe order) de resterende hoeveelheid gaan leveren (met een nieuwe regel en ander kontrakt).

N:Geen enkele melding of waarschuwing, gewoon zoals het nu lijkt te werken (ik moet er voorzichtig mee zijn, omdat ik dat afsluiten wellicht niet goed gebruik / heb ingericht)

1 gelukje: Dit spul wordt niet middels een interface geleverd, zoals dat met heel veel bulkproducten wel gebeurd, dus bij de interface Transportsysteem gaat dit vooralsnog niet spelen.

e.e.a. is te bekijken in meel test, je mag er zelf ook gerust in meel test nog even zo'n kontraktje in zetten.

Maar nogmaals: mogelijkerwijs zit bovenstaande betoog er al lang in en zie ik dat gewoon volkomen over het hoofd, dan graag reactie hoe dit ingericht moet worden.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 11, 2008, 03:44:29 pm »

Dit blijkt een verre van gemakkelijk verhaal, en wat zich bevindt rond het letterlijke fenomeen "Leveren". Zelf zag ik dit in het begin niet eens zo, maar Richard kwam daarmee, en nu heb ik mijn antwoord(en) wel ...

Als eerste zou ik zeggen : wat raar, als een leverancier een kontrakt met jou aangaat, dan zal het hem erom gaan dat hij weet dat hij i elk geval betreffende hoeveelheid zal gaan leveren (binnen de betreffende periode), en ook al wordt het meer bij een prijs die lager is dan standaard, die leverancier vindt dat vast niet erg. Mooi, en sec gezien heb ik daarin vast ook wel gelijk.
Alleen het is niet "sec" te zien ...

In jouw geval, wellicht wat specialer, heb je twee kontrakten, en wel één met 10 euro, en de ander met 11 euro. De standaard prijs is 12 euro ... En tja, als het eerste kontrakt op is, en het tweede er vast niet voor niets is, is het natuurlijk niet de bedoeling dat je voor 10 euro blijft afnemen, waar het intussen 11 zou moeten zijn "geworden". Kortom, ook dit is juist, waarmee het voorgaande juist niet meer goed is ... Ehh ... tenzij je maar één kontrakt hebt.

Nu stip je eigenlijk een heel ander onderwerp aan, wat op zich niet veel met jouw situatie te maken heeft, maar wat er wel voor zal zorgen dat je overzichten niet juist zijn (en jij bent de eerste die dat uitvlooit) ...;
Als je toestaat (zoals het systeem het toestaat) om op basis van Leveringen door te gaan op een Kontrakt (en volgens mij is dat nog formeel zo gemaakt ook), dan pas je feitelijk je Kontrakt aan, en wil je dat ook terugzien in de Verkooporderregels die er uiteindelijk tegenover zullen staan. Wel, dat gebeurt vast niet als je e.e.a. alleen maar op basis van Leveren bewerkstelligt. Eigenlijk werkt dit ook vanzelf (niet goed) omdat het denk ik zo is dat je alleen aan de Prijs kunt zien dat dat eigenlijk al opgesoupeerde Kontrakt wordt gebruikt. Mjah, wat is dat ? gewoon, de Prijs van dezelfde VORegel blijven hanteren. Wat nou Kontrakt ? het kan gewoon niet anders, en zou ook gebeuren als je 30 levert op 20 gevraagd (VORegel) zonder Kontrakt.

Het wordt nog wat raarder als je ziet dat er situaties zijn (hangen terecht of onterecht van Bulk J/N af), die je vragen om een meer-gevraagde Hoeveelheid BIJ HET KONTRAKT ERBIJ TE ZETTEN (dus, Kontrakt wordt impliciet opgehoogd), en als je daarop Nee zegt gebeurt dat inderdaad niet, maar heb je nog wel de situatie waar jij feitelijk mee komt : de Prijs van de VORegel wordt gewoon gehanteerd en dus lijkt het alsof alsnog het Kontrakt wortd gehanteerd (terwijl je Nee zei).

Het erge is ... hier kom je niet uit. Althans, niet voor iedereen tegelijk. Zou je het niet toestaan, dan kun je niet Leveren, tenzij je eerst een nieuwe VORegel aanmaakt, die vanzelf uit het volgende Kontrakt gaat snoepen. Maar ja, als je helemaal geen Kontrakt hebt, hoef je toch ook niet eerst een nieuwe VORegel aan te maken als je meer levert.

Konklusie : wat je wilt is in jouw situatie terecht, maar dat houdt nog niet in dat het gemakkelijk kan worden aangevat. Het zal echt duurder zijn dan je denkt (of wilt) om dit goed te krijgen. Dit hangt dan ook nog af van de mate van vriendelijkheid, met als voorbeeld het door het systeem automatisch aanmaken van een nieuwe VORegel op basis van een Raaplijst die toevallig met meer wordt ingevuld dan de eigenlijke VORegel vraagt, en dat alleen in de situaties dat dit ook nuttig is (denkelijk : twee Kontrakten aktief).
Denk sowieso aan een stapeltje Bedrijfsparameters, omdat zeker niet iedereen dat zo zou willen, of wij in elk geval dat soort procedures niet mogen aantasten van anderen (die dus NIET mekkeren hierover).

Prettig weekend dan maar !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: January 14, 2008, 09:12:34 am »

Ok, wij schaffen geloof ik dat boek voorlopig nog niet af. Ik hier eerst proberen mensen te overtuigen om profit wat meer te benutten, boren jullie zelf dit initiatief finaal de grond in. Hoezo prettig weekend?

Ik heb juist gezegd dat er op kontrakt(regel)niveau, drie niveaus zouden moeten zijn waarmee je een soort "maximum afname" instelt. Niveau N is de huidige manier, met andere woorden, negeer gewoon de kontrakthoeveelheid, die kontrakthoeveelheid is puur een indicatieve waarde, zoals alle andere profit gebruikers er mee werken. Niveua B sla je, om het makkelijk te houden, maar over wat mij betreft, blijft over niveua W, die gaat bij levering even controleren of de openstaande kontrakthoeveelheid overschreden wordt.

Natuurlijk zou de vriendelijkheid om een nieuwe VO-regel toe te voegen obv een ander kontrakt wel heel fraai zijn, maar ja, dat moet dan altijd op een nieuwe verkooporder, want je zit met die financiele parameters (betalings/leveringskonditie's). Géén openstaande kontrakten? Dan de prijsafspraken er bij pakken. (zonder kontrakt) Mar goed, ik heb het al wel begrepen dat ik gewoon wat te gemakkelijk heb gedacht hieromtrent, dan maar geen kontrakten meer registreren. Zo kan ik er namelijk bij dit type klanten gewoon geen fluit mee.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 14, 2008, 10:30:13 am »

En als je nou een (over) marge toestaat op een kontrakt ?
Dus, kontrakt voor 20 ton, maar je mag er 10% overheen gaan. Kom je bij de klant voor de laatste 2 ton, maar je blijkt 4 ton kwijt te kunnen (da's dus 2 ton onverwachts). Dan put je dus voor 2 ton extra uit dat kontrakt (sowieso niets mis mee volgens mijn stelling), maar je hoeft nu vooral die 2 ton niet uit het volgende kontrakt te putten.
Kwestie van afspraken met de klant.

?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: January 14, 2008, 11:24:56 am »

Begrijp ik het goed? Je suggereert hier dus eigenlijk dat je op kontraktheader (of regel niveau) een marge toestaat. Dan kan ik die marge dus op 0 % zetten? Dat is precies de bedoeling, Default 999% marge, zodat die kontrakthoeveelheid puur een indicatieve wordt zoals het nu ook werkt, en bij 0 % is meerlevering niet toegestaan.

Dat mag natuurlijk ook. Maar weet je, ik leg dit sowieso hier bij desbetreffende collega's even neer, want ik vermoed dat die komen met de vraag om de kontrakthoeveelheid in de meeste gevallen niet te overstijgen. (met geen enkele ton, kg of enkele procent)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 14, 2008, 12:24:47 pm »

Dat laatste mag op zich, maar houd ze dan svp ook voor dat als de vrachtwagen terugkomt met 2 ton meer geleverd, je eerst inderdaad even een nieuwe Verkooporder moet maken (dat het niet alleen een nieuwe Regel betreft had ik in eerste instantie niet door; jij wel smile).

Hoe het in dat geval met (getekende) Pakbonnen/Vrachtbrieven loopt moet je mij niet vragen !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: January 14, 2008, 01:03:31 pm »

da's niet zo moeilijk: gewoon vrachtbrief afsluiten op x ton, restant Y op een extra aanvullende vrachtbrief. 't is even werk, maar zo wordt dat nu in het papieren boek ook gewoon verdeeld.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: January 14, 2008, 03:00:29 pm »

Het is slecht te overzien, maar houd het maar op 6 uur werk om ervoor te zorgen dat

  • je een (maximale) Over Hoeveelheid mag opgeven bij het Kontrakt;

  • als de normale Kontrakt Hoeveelheid bereikt is een volgende Orderregel niet meer dat Kontrakt zal voorstellen (is "afgedaan"), ook een zelfde Orderregel niet verder mag gaan dan de normale Kontrakt Hoeveelheid, maar er wel meer mag worden geleverd tot aan de Normale Hoeveelheid + Over Hoeveelheid;
    N.b.: De momentele situatie dat je de vraag krijgt om de Kontrakt Hoeveelheid op te hogen zal niet meer leiden tot het alsnog kunnen opnemen van de Hoeveelheid bij die zelfde Verkooporderregel als de vraag met Nee wordt beantwoord (wordt beschouwd als een bug);

  • het voorgaande punt ook op juiste wijze wordt verwerkt in betreffende overzichten / gegevens;

  • als bedoelde vraag in eervorig punt met Ja (Ophogen) wordt beantwoord zal *niet* de Over Hoeveelheid navenant worden aangepast.

  • de Over Hoeveelheid niet negatief mag worden ingevuld (terwijl hier best toepassingen voor zijn te bedenken).

  • het boeken van de Levering ook daadwerkelijk tot niet meer kan leiden dan het betreffende Kontrakt zegt (foutmelding).


Let op : Er zit denkelijk nog een adder onder het gras waar je te veel levert en je dus feitelijk de bestaande Verkooporder wilt uitbreiden met nog een Regel, dit ten eerste waarschijnlijk niet meer op de bestaande Verkooporder kan om diverse (Status) redenen, of in elk geval moet worden aangenomen dat dit niet zal kunnen, terwijl je dit ten tweede ook niet màg doen, omdat je jezelf er dan van weerhoudt om dat andere Kontrakt (met andere voorwaarden) te "zien". Aldus :
Als er meer is geleverd dan de Kontrakthoeveelheid (inkl. Over Hoeveelheid) moet het extra op een nieuwe Verkooporder worden geplaatst.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: January 15, 2008, 02:06:33 pm »

Een overhoeveelheid bij het kontrakt lijkt me prima, hoe dit gaat werken icm salderen heb ik nog niet helder. Ik zou me voor kunnen stellen dat dit ook in zeker opzicht per kontraktregel ter sprake kan zijn. Stel je verkoopt 100 ton aardappelen en bieten op 1 kontrakt met 2 kontraktregels, elk 50 ton. Dan zou er bij dat salderen dus niet uitmaken of je nou 70/30 of 30/70 gaat leveren. Staat het salderen uit dan moet je verplicht 50t./50t.  leveren (er van uitgaande dat je de overhoeveelheid op 0 ton /procent hebt staan. )

Daarmee gelijk vraag 2: Ik ga er van uit dat die overhoeveelheid een tonnage is, en geen percentage. Klopt dat?

Als ik dit dan goed doorgrond, zou ik bij het vullen van de rubriek minimum afname, die rubriek gelijk maken aan de kontrakthoeveelheid, overhoeveelheid op 0 ton, en bij het leveren wordt dan NOOIT meer geleverd dan de openstaande kontrakthoeveelheid. (en ook niet minder in principe)

Omtrent de foutmelding: Hoe ziet die er uit? Ik zou daarin graag willen zien hoeveel ton ik er dan over heen ga. Stel je hebt een voorraaditem van 70 ton, verkooporder vraagt 40 ton te leveren. Openstaande kontrakthoeveelheid is 35 ton. Je hebt 40,000 ton geleverd, dus je vult in 40,000, dan komt die foutmelding. kan er dan iets in komen, dat zegt "u probeert 5 ton teveel te leveren, niet toegestane ivm overhoeveelheid.". Dus: Kan die melding ook de overwaarde (hetgeen je te veel probeert te leveren) weergeven?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: January 15, 2008, 03:32:47 pm »

Quote
Daarmee gelijk vraag 2: Ik ga er van uit dat die overhoeveelheid een tonnage is, en geen percentage. Klopt dat?

Ja.

Quote
Als ik dit dan goed doorgrond, zou ik bij het vullen van de rubriek minimum afname, die rubriek gelijk maken aan de kontrakthoeveelheid, overhoeveelheid op 0 ton, en bij het leveren wordt dan NOOIT meer geleverd dan de openstaande kontrakthoeveelheid. (en ook niet minder in principe)


De minimum afname is er niet voor niets.
Nee dus.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #10 on: January 16, 2008, 08:07:39 am »

Ik vertrouw er op (ja, dat is meer dan gokken!) dat dit goed gaat komen. m.a.w.: 6 uren is akkoord.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: January 18, 2008, 12:50:17 pm »

Quote
Een overhoeveelheid bij het kontrakt lijkt me prima, hoe dit gaat werken icm salderen heb ik nog niet helder. Ik zou me voor kunnen stellen dat dit ook in zeker opzicht per kontraktregel ter sprake kan zijn. Stel je verkoopt 100 ton aardappelen en bieten op 1 kontrakt met 2 kontraktregels, elk 50 ton. Dan zou er bij dat salderen dus niet uitmaken of je nou 70/30 of 30/70 gaat leveren. Staat het salderen uit dan moet je verplicht 50t./50t.  leveren (er van uitgaande dat je de overhoeveelheid op 0 ton /procent hebt staan. )

Hmm ... deze hadden we ook nog. Ga er gerust van uit dat dit niet gaat werken. Of in elk geval niet voor de zes uur.

Nu blijkt er nog wat anders aan de knikker :
Ik had gedacht dat e.e.a. alleen voor Bulk behoorde te werken, en op zich is dat denken we ook wel zo, alleen, er is meer dan Bulk leveren zoals jij dat doet ... Dus (ook al is het nooit zo konkreet uitgesproken) je kunt ook aan de deur Bulk leveren, maar dat is andere funktionaliteit. Maarrrr, dat brengt mensen hier ook op het volgende :

Als je kijkt naar hoe het Leveren van "voldoende" in elkaar zit - en denk nu juist even aan Niet-Bulk - dan zie je dat het gaat om het aantal Verschijningen. Nooit om de hoeveelheid Voorraad Eenheid. En nu komen we er ineens niet meer uit met 6 uur ... (buiten dat hoogstwaarschijnlijk ook jij dit wilt toepassen op Niet-Bulk spulletjes !).

Aan de Leverkant blijkt het te ondoenlijk om alleen Bulk te behandelen omdat zaken te veel door elkaar lopen en er momenteel eigenlijk nergens iets in zit wat je tegenhoudt van "te veel" Leveren (dat mag je namelijk zelf weten -> als dat administratief zo wordt verwerkt is het kennelijk ook gebeurd en was het kennelijk ook nodig, MAAR zie het verschil met aan de deur leveren en bij de klant leveren). Zie nu ook nu het verschil tussen 10 ton leveren, en 20 big bags met een inhoud van 1000 Kg versus een inhoud van 800 Kg. Ook die 20 x 200 is te veel leveren, maar Profit vindt dat niet. Het is toch wel 4 ton ...

Samengevat, om dit allemaal op juiste wijze te ondervangen komt er helaas 8 uur bij, en zie dan ook nog het begin van deze post wat er dan nog niét in zit.
N.b.: Er zitten al uren in, maar als je het nu niet meer wilt is dat pech voor ons.

sorry
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #12 on: January 20, 2008, 08:11:07 pm »

<nou, leuk en aardig als je net 6 uur goedgekeurd hebt gekregen. Dat verhaal van aardappelen en bieten zie ik nog niet als een probleem, maar dat met aantal en inhoud is vervelend, maar ok. Voor ons is het met name van belang dat je die tankwagenleveranties goed gaan. Fraai is dit nieuws in elk geval niet.

Dat dit een paar uren extra moet kosten is dan jammer, maar vooruit dan maar.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #13 on: January 21, 2008, 09:51:58 am »

Dank je Johan; ik voelde me behoorlijk schuldig en weinig degelijk in dit geval.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4076


Just testing


View Profile WWW
« Reply #14 on: January 25, 2008, 04:24:19 pm »

Ook al zie je het in de Release Notes nog even niet terug, het is klaar.

Let op : We hebben moeten besluiten om e.e.a. via een Bedrijfsparameter te laten werken (Expeditie, Kontroleren op Kontrakthoeveelheid' op 'J' zetten), omdat het eigenlijk niet te testen is. Er zijn te veel kombinaties;
Yvonne heeft erg haar best gedaan op het testen, maar is er na een uur of 4 echt duizelig van geworden. Aldus :

Dit zelf voor je eigen situatie testen in de testbestanden, en naderhand niet kwaad worden als je zelf iets bent vergeten te testen.


PS: Yvonne heeft gevraagd of iemand anders bij ons het ook wil testen, maar iedereen zegt meteen "niet aan te beginnen". Dit mag voor het hele pakket en de mogelijkheden waar zijn, maar voor jou Johan zal het beprekt zijn tot jouw situatie. Hopelijk is die niet te uitgebreid.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.081 seconds with 21 queries.