Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 12:38:42 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Vastlopen Heart  (Read 6074 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #15 on: January 24, 2008, 02:31:27 pm »

Neemt niet weg dat dit niet voor mag komen.

Natuurlijk heb je daar gelijk in, maar de bedoeling van zijstapjes maken is juist dat er bij terugkomst "iets" geselekteerd is. Als wij niet willen dat jij een bepaald zijstapje kunt maken, dan vangen wij zoiets af met "toets xx is niet toegestaan in dit schermdeel". Neemt niet weg dat je bijv. met die Userbuttons kunt aanroepen wat je wilt waarbij niet op voorhand bekend is wat wel/niet mag. Hoe dan ook, je mag er rustig vanuit gaan dat de meest gebruikelijke zijstapjes echt wel zullen werken, omdat anders legio mensen met jou een probleem zouden hebben. Maar ja... ook 'meest gebruikelijk' is weer relatief ;-)

Hoe dan ook, je moet dit na weten te spelen, anders kunnen we het niet oplossen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« Reply #16 on: January 24, 2008, 02:59:48 pm »

Zijstapjes maken is zeer makkelijk, alleen als het vervolgens dingen automatisch selecteerd welke op dit artikel niet ingevuld hadden mogen worden dan is de werking ervan niet goed. Desnoods komt er een popup welke aangeeft dat er iets geselecteerd is dat niet geplakt kan worden.
Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #17 on: January 24, 2008, 03:27:40 pm »

Da's lekker makkelijk ;-)

Om te beginnen gebeuren er bij jullie dingen waar volgens mij de honden geen brood van lusten... En wij zeker maar raden dat dit zo gebeurt c.q. dat het ergens fout kan gaan, waar de gebruiker 10x per dag een melding krijgt, zonder dat er iets gemeld wordt, en wij achteraf maar mogen lopen zoeken...

Wat bedoel ik?

Wel, ik konstateer dat een gebruiker TBA / Thijs ongeveer 5 tot 10 keer per dag een melding krijgt dat er bestanden automatisch worden geopend. Ok. meerdere gebruikers krijgen zoiets, maar hij krijgt ze vanuit LOVRTV, en wel vanuit het deel na de F1.

18-01-2008 10:56:58.43 Thijs           TBA "LOSA" LOVRTVF1, 4343; Stack:  PROCEDURE SYER G:FOXSYSYPPSVPC.EXE ON...  G:FOXLOLOPWLOVRTVF1.EXE G:FOXLOLOPWLOVRTV.EXE G:FOXLOLOPWLOVRRA.EXE G:FOXLOLOPWLOVOTV.EXE G:FOXLOLOPWLOREMN.EXE G:FOXLOLOPWLO.EXE PROCEDURE SYSA G:FOXSYSYPPSVPC.EXE G:FOXLOLOPWLOIN.EXE G:FOXSYSYPPPROFIT.EXE
                     1=  -LOPO 2=  -LOPR 3=  -LOOP 4=  -LOAR 5=         6=         7=         8=         9=         10=LOSA 11=         12=         13=         14=         15=         16=         17=         18=         19=         20=         21=         22=         23=         24=         25=         26=         27=         28=         29=         30=         31=         32=         33=         34=         35=         36=         37=         38=         39=         40=         41=         42=         43=         44=         45=         46=         47=         48=         49=         50=         51=         52=         53=         54=         55=         56=         57=         58=         59=         60=         61=         62=         63=         64=         65=         66=         67=         68=         69=         70=         71=         72=         73=         74=         75=         76=         77=         78=         79=         80=         
SYOFPROG = SYP


Dit zou dus boosdoener nr #1 kunnen zijn, immers, als ergens een toepassing wordt aangeroepen (niet meer benodigde) tabellen sluit dan kunnen die vast wel automatisch geopend worden, maar of er dan ook iets is wat het juiste record selekteert is een tweede.

Uit een logfile haal ik welke tabellen er op dat moment benodigd zijn ( 1=  -LOPO 2=  -LOPR 3=  -LOOP 4=  -LOAR ), en er is maar 1 funktie die die kombinatie van tabellen opent "LOEXPOKC - Exporteren Produktieorder naar Kleurcomputer" (niet ongeheel toevallig in 1999 voor jullie ontwikkeld).

Nog krommer wordt het (maar ja daar kan jij niets aan doen) dat die funktie kan worden aangeroepen vanuit jullie Produktieorderlayout (LOPRPO3). Een printfunktie die een schermfunktie met I-/O aanroept... Misschien dat dat in DOS gewerkt heeft, maar in WIN geloof ik dat voor geen meter.

Hoe dit precies aan LOVRTV gerelateerd kan ik wel raden... en te zien aan het feit dat LOSA (Samengestelde Artikelen) ook erbij betrokken is...

Je zit in LOVRTV, verkoopt een Samengesteld Artikel welke in onderdelen op de order terecht moet komen. V.w.b. het 1e onderdeel vul je de gegevens (prijzen etc) in, en druk je op F1. Tijdens de verwerking van deze VO regel (let wel, zodra je op F1 gedrukt hebt is scherm I-/O eigenlijk niet meer mogelijk, pas zodra er verwerkt is wordt er weer een form aktief) wordt er tevens een Produktieorder gegenereerd (let wel; in jouw voorbeeld konstateerde ik ook dat er een PO was gegenereerd). W.s. o.b.v. e.o.a. Bedrijfsparameter wordt jouw Produktieorder automatisch geprint zodra ze wordt toegevoegd-/gegenereerd. Het printen van jouw PO werkt via een specifiek voor jullie ontwikkelde layout, deze print de PO en roept een funktie "Exporteren PO naar Kleurcomputer" aan (wederom met scherm IO).

Ik kan hem nog verder uit proberen te werken, maar ik vind het niet vreemd dat bij terugkomst er van alles fout gaat... Zoiets kan niemand raden...

Wat mij betreft moet bovenstaande werkwijze er met onmiddelijke ingang uit worden gesloopt-/aangepast.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.029 seconds with 19 queries.